שתף קטע נבחר

ארה"ב: אנשי משמר הגבול לעגו למהגרים מתים

קבוצת פייסבוק סודית של אנשי משמר הגבול נחשפה, ובה בדיחות על חברי קונגרס שביקרו במתקני מעצר ועל האב ובתו שנמצאו מחובקים ללא רוח חיים בנהר. "ראיתם פעם אנשים צפים ככה?". הרשויות פתחו בחקירה

הרשויות בארה"ב פתחו בחקירה אחרי שנחשפה קבוצת פייסבוק סודית שבה לעגו אנשי משמר הגבול למהגרים. הקבוצה נקראה "אני 15-10", קוד של משמר הגבול ל"זרים במעצר".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

לפי אתר "פרופבליקה", בקבוצה היו כ-9,500 חברים, אנשי משמר הגבול בעבר ובהווה, והם פרסמו בה בדיחות גזעניות וסקסיסטיות על מהגרים. חלק מחברי הקבוצה לעגו גם למהגרים מתים, ואחרים התמקדו בחברי קונגרס ממוצא לטיני.

גבול מקסיקו ארה
"ראיתם פעם אנשים צפים ככה?". תמונת האב ובתו שזעזעה את העולם(צילום: AP)
 

אחד הפוסטים בקבוצה התייחס לתמונת אוסקר אלברטו רמירז ובתו הפעוטה ואלריה שפורסמה בשבוע שעבר וזעזעה את העולם. בתמונה שכובים השניים מתים בתוך המים הרדודים בגדת הריו גראנדה, וידה של הבת עדיין כרוכה סביב צווארו של האב. אחד מחברי הקבוצה כתב שייתכן שהתמונה מזויפת. "ראיתם פעם אנשים צפים ככה?" הוא שאל את חברי הקבוצה.

 

בפוסט נוסף הציע חבר בקבוצה לזרוק בוריטוס לעבר חברי קונגרס לטינים שביקרו אתמול מהגרים במתקן מעצר בטקסס. בקבוצה כינו את חברי הקונגרס "זונות" ו"חלאות". חבר אחר בקבוצה פרסם איורים וולגריים של חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז באקט מיני עם מהגר במעצר.

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז (צילום: AP)
"חיזק את מה שראיתי במתקני המעצר". אוקסיו-קורטז(צילום: AP)

אוקסיו-קורטז אמרה בתגובה שההודעות לא הפתיעו אותה. "זה חיזק את מה שראיתי במתקני המעצר", היא אמרה. לדבריה, אנשי משמר הגבול אמרו לנשים בתאי המעצר לשתות מתוך האסלה. בציוץ בטוויטר היא הוסיפה: "אנשים שותים מהשירותים, סוכנים צוחקים לחברי קונגרס בפנים. העליתי את הנושא בפני הממונים עליהם. אמרו לי שהסוכנים נמצאים תחת לחץ ולפעמים מתנהגים באופן שלילי. אין נטילת אחריות".

 

בסוכנות המכס והגנת הגבולות לא הגיבו באופן רשמי לטענותיה של אוקסיו-קורטז. גורם במחלקה לביטחון המולדת אמר ל"וושינגטון פוסט" שיש מים זמינים לשתייה במתקני המעצר, וששום סוכן לא מכריח מהגרים לשתות מהאסלה.

 

 

גורם רשמי אמר שהמחלקה לביטחון המולדת פתחה בחקירת הקבוצה, אשר הפרה את קוד ההתנהלות של הסוכנות. הגורם אמר עוד שכמה אנשי משמר הגבולות עשויים להיות בין חברי הקבוצה, אך לא פירט מי הם ומה התפקידים שלהם.

 

קרלה פרובו, ראש משמר הגבולות, אמרה שהפוסטים בקבוצה הסודית "בלתי הולמים לחלוטין". היא הוסיפה שכל עובד שהפר את כללי ההתנהגות ייענש.

 

מאז שנכנס לתפקיד נקט נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מדיניות קשוחה בניסיון לצמצם את מספר המהגרים הלא חוקיים הנכנסים למדינה. בחודש שעבר הוא הגיע להסכם עם מקסיקו לצמצום ההגירה הבלתי-חוקית לארה"ב. מאז דווח על עלייה במספר המעצרים והגירושים של מהגרים לא חוקיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אוסקר רמירז ובתו ואלריה שנמצאו בנהר
צילום: AP
מומלצים