שתף קטע נבחר

מצלמות יזהו תקלות באוטובוסים לפני שיאספו נוסעים

חברת קווים היא הראשונה שרכשה מערכת סריקת תקלות דיגיטלית של UVeye הישראלית. המערכת תזהה כשלים ללא צורך בנוכחות קצין רכב

פיילוט בחברת קווים: חברת התחבורה הציבורית קווים היא החברה הראשונה שמצטיידת במערכת סריקה התקלות הדיגיטלית של UVeye הישראלית, המזהה כשלים מכניים ותקלות באוטובוס באמצעות צילום הגחון והצמיגים שלו.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

סכסוך עבודה בארקיע: ייתכנו שיבושים בלוח הטיסות

אין מספיק צל? המלצה להקל על בניית הצללות בשטחים ציבוריים

עסקת ענק: תחנת הכוח אלון תבור נמכרת ב-1.9 מיליארד שקל

 

 

קווים מפעילה כבר את מערכת סריקת הגחון, שמעליה נוסע האוטובוס, ומאבחנת נזילות שמן, חלודה ותקלות נוספות רק מצילום, ללא צורך בנוכחות קצין רכב. כעת יותקנו בחניון החברה במודיעין גם שני סורקי צד, שיזהו שחיקה, מחסור באוויר, קרעים וטעויות בהתקנת סוג הצמיג. המערכת מאפשרת בדיקה יומית למאות אוטובוסים, שלא מתקיימת בדרכים אחרות.

מערכת זיהוי תקלות באוטובוסים (צילום מסך)
מערכת זיהוי תקלות באוטובוסים(צילום מסך)

"מדובר במערכת חדשה ומהפכנית, שאחרי כיול תאפשר לנו למנוע מאוטובוסים שאינם תקינים לצאת לנסיעה, תשפר את הבטיחות ותסייע במניעת מצבים שאוטובוס עמוס נוסעים מושבת בגלל תקלה", אמר ערן בנין, סמנכ"ל מערכות המידע בקווים.

 

לדברי אמיר חבר, מנכ"ל UVeye, המערכת מאפשרת לעלות שלב נוסף לקראת בניית פלטפורמה אחודה לבידוק אוטומטי של כלי רכב המבוססת על בינה מלאכותית.


מערכת זיהוי תקלות באוטובוסים (צילום מסך)
אוטובוס קווים והמערכת לזיהוי תקלות(צילום מסך)

מערכת זיהוי תקלות באוטובוסים (צילום מסך)
תמונת גחון האוטובוס במחשבי המערכת(צילום מסך)

UVeye, שצמחה מהשוק הביטחוני, מספקת פתרונות מתקדמים לסריקה חיצונית אוטומטית של כלי רכב, כדי לזהות לפי סימנים בגחון הרכב תקלות המתהוות בו. לחברה יש כבר הסכמים עם טויוטה וסקודה, שישתמשו במערכת שלה לזיהוי תקלות אחרי יציאתן מפס הייצור.

 

החברה, שמעסיקה כיום 85 עובדים בתל אביב, מגייסת כעת עשרות מתכנתים וצפויה לגדול ל-150 עובדים בסוף השנה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
מערכת לזיהוי תקלות בקווים
צילום מסך
מומלצים