שתף קטע נבחר

אחיו נורה למוות בידי שוטר: "המשטרה לא מפיקה לקחים"

דוד ביאדגה, אחיו של יהודה שנורה למוות בחודש ינואר האחרון, לוקח חלק במחאה עקב מות סלומון טקה ואומר: "זה מחזיר לאותה סיטואציה, זה אותו כאב". עוד אמר: "לא הייתי מופתע ששוטר ירה באתיופי ולא אופתע כשהתיק ייסגר"

 

 

דוד בידאגה, אחיו של יהודה ביאדגה שנורה למוות על-ידי שוטר בחודש ינואר האחרון בבת ים, לקח חלק בהפגנות הערב (ג') ואמר בשיחה עם אולפן ynet כי "מצער לראות שהמשטרה לא מרפה, לא משחררת ולא מפיקה לקחים".

 

"זה מחזיר לאותה סיטואציה, זה אותו כאב. אמנם הוא לא אח שלי, אבל הוא אח שלי. זה מקרה שני בחצי שנה. לא ניתן לעבור על זה לסדר היום, זה באמת מצער, זה ביזיון, זו בושה אחת גדולה. ממשיכים לרצוח אותנו, זה על הפנים", אמר עוד ביאדגה.

דוד ביאדגה ()
דוד ביאדגה

על מותו של סלומון טקה בסוף השבוע ויחס המשטרה לבני העדה האתיופית אמר: "אני לא הייתי מופתע ששוטר ירה באתיופי, אני לא אהיה מופתע כשהתיק ייסגר וזה לא משנה מה הם יחליטו ואיך הם יגיעו לתוצאה".

יהודה ביאדגה סלומון טקה ()
יהודה ביאדגה וסלומון טקה
 

הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי ()
הפגנה יוצאי אתיופיה בצומת עזריאלי

הפגנה יוצאי אתיופיה באשקלון (צילום: בראל אפרים)
מפגינים הבעירו אש בצומת סילבר שבאזור אשקלון(צילום: בראל אפרים)
 

"אני לא אהיה מופתע גם אם שבוע הבא אני אשמע על עוד בחור אתיופי שייהרג, זה הפך לסוג של שגרה, שוטר יכול להגיע לכל מקום שיש בו אתיופים, להיטפל אליהם, לירות בהם, לעצור אותם ולהתעלל בהם. אפילו המפכ"ל אמר ש'טבעי שנחשוד באתיופים'".

 

המחלקה לחקירות שוטרים החודש לפני כחודש וחצי כי לא נמצא חשד לביצוע עבירות פליליות על-ידי השוטר שירה למוות ביהודה ביאדגה סמוך לביתו בבית ים - לאחר שלפי המשטרה ועדי ראייה ביאדגה רץ לעברו עם סכין.

הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי (צילום: מושיק שמע)
מפגינים בצומת עזריאלי(צילום: מושיק שמע)

הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי (צילום: מושיק שמע)
(צילום: מושיק שמע)
  

יהודה התייחס בשיחה עם האולפן לסגירת התיק ואמר: "מח"ש - המחלקה לחיפוי שוטרים. יחפו עליו, הם יסגרו ולא ייתנו לנו תשובה, בטח שלא להעמיד את השוטר לדין, זה משהו שלא יכול לקרות במציאות הנוראית הזו, זה איום ונורא".

 

על השתתפותו במחאה היום אמר: "אני מתכוון להישאר כמה שיותר. נעשה מה שצריך. אם צריך לחסום כבישם או ללכת לבית ראש הממשלה, נעשה כל מה שצריך כדי שסוף סוף המערכת תפתח את העיניים ותראה. זו אותה קהילה שסובלת וזה אותם שוטרים שחוקרים שוטרים, שוב יסגרו את התיק וזה יימשך".

 

"אני מאוכזב מהאזרחים שבעקבות זה שנהרג נער אתיופי לא יצאו לרחובות ויגידו שנער נהרג, הם יגידו נער אתיופי. זה בנאדם שנהרג, אף אחד לא יצא לרחובות. עזבי את זה שהשרים יישבו בכנסת ולא יגידו כלום. ראש הממשלה, שר הפנים, אף אחד - כי זה נער אתיופי וזה לגיטימי ששוטר יירה בו, זו שגרה".

 

בהכנת הכתבה השתתפה אלכסנדרה לוקש
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים