שתף קטע נבחר

הנזק לרכוש: הציתו מכוניות, הפכו ניידות

ערב המחאה הפך לערב של ונדליזם והרס. מפגינים בתל אביב, בקריית אתא, באשדוד, בנתניה ובמקומות נוספים הציתו מכוניות, הרסו ניידות משטרה והשחיתו תחנות אוטובוס. בתחנת קריית מלאכי נרגמו באבנים כל הניידות

 

 

הפגנות המחאה של יוצאי אתיופיה ותומכיהם על רקע מותו של סלומון טקה מירי שוטר הידרדרו לערב של ונדליזם, אנרכיה, פגיעה בשוטרים וברכוש. במהלך האירועים שרפו מפגינים מכוניות בתל אביב ובקריית אתא, הפכו ניידות, ניפצו את שמשותיהן ואף הציתו אותן בנתניה ובאשדוד. בתחנת המשטרה בקריית מלאכי נרגמו באבנים כל ניידות המשטרה. מכונית שנהגהּ חולץ בידי שוטרים בצומת עזריאלי בתל אביב הוצתה כליל.

  

 

המשטרה הודיעה כי עצרה את החשוד בהצתה, תושב נתניה בן 27. האירוע החל כאשר נהג סקודה סופרב ניסה לחצות את צומת עזריאלי ונרגם באבנים. מפגינים זינקו על המכונית, סיכנו את חייו ואת חייהם. נהג הרכב חולץ בשלום על ידי קצין משטרה ובלשית שבמהלך החילוץ הותקפו על ידי המפגינים גם באמצעות גז מדמיע. האזרח והשוטרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי.

הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי (צילום: אנשי הדממה, רויטרס)
טיפסו על המכונית ואחר כך הציתו אותה(צילום: אנשי הדממה, רויטרס)

 


הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי (צילום: גבי חן)
מכונית סקודה סופרב הועלתה באש(צילום: גבי חן)

הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי (צילום: גבי חן)
הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי יצאה משליטה(צילום: גבי חן)

ניפוץ ניידת שמטרה בנתניה  במהלך ההפגנות של יוצאי אתיופיה (צילום: יאיר שגיא)
נזק לניידת משטרה בנתניה(צילום: יאיר שגיא)

ניפוץ ניידת שמטרה בנתניה  במהלך ההפגנות של יוצאי אתיופיה (צילום: יאיר שגיא)
שמשות ניידת נופצו(צילום: יאיר שגיא)

ניפוץ ניידת שמטרה בנתניה  במהלך ההפגנות של יוצאי אתיופיה (צילום: יאיר שגיא)
נזק לניידת משטרה בנתניה(צילום: יאיר שגיא)
 

הפגנה יוצאי אתיופיה בעזריאלי ()
מפגינים הרסו תחנת אוטובוס בתל אביב

המשטרה מסרה כי מפגינים מנעו מכבאית להתקרב לכיבוי הרכב הבוער, יידו אבנים ומוטות לעבר הכבאית, גרמו לנזק וכן פגעו בכבאים ומנעו הגעתם לעבר הרכב. המפגינים גם שרפו רכוש כמו קורקינט שיתופי.

 

באחד המקרים הפכו מפגינים ניידת שבה היה שוטר. מפגינים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים. תחנות אוטובוס הושחתו, בין היתר בתל אביב.

  

במהלך מחאה במחלף פולג בנתניה גרמו מפגינים נזק לניידת משטרה ובהמשך הציתו אותה. זמן קצר אחרי המפגינים הציתו ניידת נוספת. נעצרו שני חשודים במעשי ההצתה. שתי אבנים נזרקו על קו 23 של חברת אפיקים בפתח תקווה. הנוסעים ברחו והנהג נסע חזרה. איש לא נפגע. "משטרת ישראל מגנה אלימות מכל סוג ולא תאפשר פגיעה בשוטרים או ברכוש משטרתי במהלך הבעת מחאה", נמסר מהמשטרה.

 

אמש התכנסה צמרת המשטרה להתייעצות דחופה, בעקבות האנרכיה ששררה במשך קרוב לשש שעות בעשרות מוקדי מחאת יוצאי אתיופיה ותומכיהם ברחבי הארץ. לאחריה נמסר כי "המשטרה פועלת כעת לפזר את המפגינים ולהפסיק את האלימות תוך שימוש בכוח. משטרת ישראל תמשיך להיערך כוחות גדולים למניעת פגיעה בסדר הציבורי, בנפש וברכוש. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד אלימות מכל סוג כמו גם נגד כל ניסיון לפגיעה פיזית בשוטרים או אזרחים".

 

בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.

 

 


פורסם לראשונה 03/07/2019 00:23

 

בהכנת הכתבה השתתפו אלי סניור, אמיר אלון, אחיה ראב"ד, איתי בלומנטל, חסן שעלאן, אילנה קוריאל, רענן בן צור, ישי פורת, רועי רובינשטיין, איתמר אייכנר, יוסי פישר ומאיר אוחיון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מכונית שהועלתה באש בתל אביב
צילום: רויטרס
מומלצים