שתף קטע נבחר

רופאה הטיחה במטופלת שהיא צריכה פסיכיאטר - ותשלם על כך

רופאה באיכילוב אמרה למטופלת כי היא לא צריכה חוות דעת מרופא אחר, אלא פסיכיאטר. המטופלת, אשר תבעה את הרופאה, תפוצה ב-20 אלף שקלים

חיילת בשירות סדיר תפוצה על ידי בית החולים איכילוב ב-20 אלף שקלים לאחר שרופאה בבית החולים אמרה לה שהיא צריכה לראות פסיכיאטר:

מכתב התביעה שהגישה הצעירה לבית משפט "השלום" בתל אביב,  באמצעות עורך דינה טל קדש, עולה כי בחודש מאי 2018 היא הגיעה לבדיקה אנדוקרינולוגית בבית החולים.

 

התובעת מתארת כי היא המתינה יותר משעתיים לבצע את הבדיקה וכשהגיע תורה היא חשה ביחס מזלזל מצד הרופאה. החיילת תיארה באוזני הרופאה כי היא סובלת מחוסר איזון הורמונלי ומבקשת לעבור ניתוח כדי לפתור את הבעיה.

 

 

אישה כועסת מזלזלת  (צילום: shutterstock)
חשה ביחס מזלזל מצד הרופאה (צילום: shutterstock)

 

קיראו עוד:

"אבי מת בגלל רשלנות רפואית של הצוות בבי"ח פוריה"

אבחון סרטן באיחור: מהי רשלנות רפואית באונקולוגיה?

כך תגישו תביעת רשלנות רפואית: מדריך

 

החיילת, כך מתואר בתביעה, סיפרה לרופאה כי הבעיה ההורמונלית גורמת לה למצב רוח מדוכדך וכי היא עלולה להתאבד. "כך התובעת, שהינה בחורה צעירה, חיילת בשירות סדיר בתקופה הרלוונטית, ביקשה לשקף בפני הרופאה את תחושותיה הבריאותיות לנוכח המגבלה הרפואית ממנה היא סובלת ואשר לשמה הגיעה לקבלת ייעוץ וטיפול רפואי", נכתב בתביעה.

 

הרופאה הפנתה את החיילת לר"ם 2, היחידה הצבאית אליה מסופחים חיילים שאינם כשירים רפואית להמשיך בשירות בעיקר בגלל מחלה. רופאה נוספת ליוותה את החיילת מבית החולים, אך בר"ם 2 סירבו לקבל את החיילת בשל מועד שיחרורה הקרוב.

 

החיילת שאלה את הרופאה המלווה מה עליה לעשות, והרופאה המלווה, כך מתואר בתביעה, השיבה לחיילת שהיא צריכה לקבוע תור לעוד חודשיים.

 

"מאחר שהתובעת לא קיבלה מענה מהרופאה ופתרון לבעיה הרפואית אשר לשמה הגיעה לבית החולים, לאחר מספר דקות שוב פנתה אל הרופאה כדי להבין מה לעשות. אז החלה הרופאה לצעוק על התובעת למול כולם ואמרה: 'את לא תראי רופאה אחרת כי את צריכה לראות פסיכיאטר. את מאיימת להתאבד, זוכרת?'", מתואר בתביעה.

 

החיילת מפרטת כי במקום היו נוכחות חיילות נוספות ומטופלים שהמתינו לקבל טיפול רפואי, אשר שמעו את דבריה של הרופאה. "התובעת בסך הכל שיתפה באופן תמים לחלוטין את תחושותיה בפני הרופאה, אלא שהיא לא שיוותה בנפשה כי המידע הרפואי הרגיש ידלוף החוצה תוך פגיעה בפרטיותה הרפואית ובשמה הטוב". 

 

בטרם הגשת התביעה פנתה החיילת אל האגף לפניות הציבור בבית החולים והתלוננה על דבריה של הרופאה ועל כך שצוות בית החולים הפר את זכותה לסודיות רפואית. "שיתפתי משהו שאני מפחדת שיקרה עם רופאה מומחית והיא בחרה לשתף רופאה אחרת, שנתנה לי יחס מבזה ומשפיל. מעולם לא חוויתי כזה עוול מצד רופא שהבריאות שלי תלויה בו. אני עצמאית, נורמטיבית, בריאה בנפשי ולא צריכה טיפול פסיכיאטרי. אני לא חושבת שיש לרופאה שלא מכירה אותי זכות לאבחן אותי לעיניי כל", כתבה החיילת.

 

במענה לתלונתה, השיבו בבית החולים כי החיילת סירבה לעזוב את חדר הרופאה. "רופאות המכון חשו תחושת אחריות כלפיך ודאגו ללוות אותך לר"ם 2. את מוסרת שהנך בריאה נפשית ואני מקבלת את דבריך, אולם בחדר הרופאה השמעת קול אחר בתכלית ומעורר דאגה לבריאותך הנפשית. הרופאות פעלו מתוך דאגה ואכפתיות".

 

בין התובעת ובין בית החולים נחתם באחרונה הסכם פשרה במסגרתו הסכים בית החולים לפצות את התובעת בסכום של 20 אלף שקלים.

 

עורך דין קדש מסר בעקבות ההסכם: "בית החולים הסכים לשלם סכום כספי לא מבוטל נוכח התבטאות לא מכבדת ופוגענית בלשון המעטה כלפי מטופלת, בייחוד כשהיא נאמרת על ידי רופאה במערכת הציבורית, האמונה על שמירת כבודם על פרטיותם של החולים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית החולים יפצה את החיילת
צילום: רותם שביט
עו"ד טל קדש
צילום: רותם שביט
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים