שתף קטע נבחר

חודשיים אחרי סבב ההסלמה: נפטרה אישה שנחבלה במנוסה מרקטות

רבקה ג'מיל, בת 89 מאשקלון, נפלה במנוסה מרקטות ונפצעה קשה בסבב ההסלמה האחרון - שבו נהרגו ארבעה ישראלים אחרים. ג'מיל, אלמנת צה"ל, הותירה חמישה ילדים, 15 נכדים ונינה

 

 

 

רבקה ג'מיל, בת 89 מאשקלון שנפצעה קשה בסבב ההסלמה לפני חודשיים, הלכה לעולמה בבית החולים ברזילי. ג'מיל נפלה בעת מנוסה במהלך מתקפת רקטות ונחבלה בגבה. רבקה הותירה אחריה חמישה ילדים, 15 נכדים ונינה. הלווייתה תיערך הערב (יום א') בשעה 18:00 בבית העלמין באשקלון.

 

במהלך אשפוזה הידרדר מצבה בגלל הפגיעה שממנה סבלה בעמוד השדרה, וגם מפאת בעיות רפואיות אחרות. ג'מיל היא אלמנת צה"ל. בעלה, סלם ג'מיל, נפל ביום ה-11 למלחמת יום הכיפורים כשהשתתף בקרבות הבלימה בסיני. הוא לחם עם יחידתו בציר המרכזי בחזית תעלת סואץ, ונהרג בהפגזה מצרית ב-16 באוקטובר 1973. 

 

הלווייתה של רבקה ג'מיל שנפטרה הבוקר לאחר שנפצעה בסבב ההסלמה האחרון במהלך בריחה מירי רקטה על אשקלון (צילום: בראל אפרים)
הלוויתה של רבקה ג'מיל(צילום: בראל אפרים)

הלווייתה של רבקה ג'מיל שנפטרה הבוקר לאחר שנפצעה בסבב ההסלמה האחרון במהלך בריחה מירי רקטה על אשקלון (צילום: בראל אפרים)
(צילום: בראל אפרים)

 

 

 

ראובן, בנה, סיפר ל-ynet כי אמו "גידלה חמישה ילדים לתפארת. היא הייתה אישה מאוד פעילה לגילה וכל יום הייתה במועדון". הוא הוסיף כי במהלך סבב ההסלמה האחרון, בחודש מאי, היא נפלה כשנמלטה למחסה באחת האזעקות שנשמעה בעיר מגוריה, ובעקבות זאת שברה את אחת מחוליות עמוד השדרה שלה. היא אושפזה במחלקה הגריאטרית בבית החולים ברזילי, ושם, סיפר הבן, ביקשו שלא תזוז כלל במיטתה, מכיוון שבגילה לא ניתן היה עוד לבצע פעולה כירורגית.

 

רבקה ג'מיל (באדיבות המשפחה)
רבקה ג'מיל. הותירה חמישה ילדים, 15 נכדים ונינה(באדיבות המשפחה)

 

רבקה ג'מיל ()

רבקה ג'מיל (באדיבות המשפחה)
(באדיבות המשפחה)

 

 

בהמשך, הוסיף ראובן, חלה הידרדרות במצבה. "כעבור שבוע היא קיבלה בצקת בריאות עקב חוסר פעילות ואי-ספיקת לב, ובעקבות זאת הרדימו והנשימו אותה במחלקה לטיפול נמרץ לב. אחרי שייצבו אותה החזירו אותה לגריאטרית והיא סבלה מאי-ספיקה כליות". מצבה המשיך להיות קשה מאז. "ניסינו למצוא רופא שאולי יכול היה להציל אותה מהמצב שהיא נמצאה בו. המשפחה עדיין זקוקה לאמא".

 

 

בסבב הלחימה האחרון ברצועת עזה, שהסתיים כמו קודמיו בהפסקת אש, נהרגו ארבעה אזרחים ישראלים מהירי של ארגוני הטרור ברצועת עזה. באשקלון, עירה של ג'מיל, נהרג משה אגדי מפגיעה ישירה של רקטה; רקטה אחרת שפגעה במפעל באזור התעשייה בעיר גרמה למותו של זאיד אלחמאמדה, תושב הכפר סוואיוין שבנגב; משה פדר, נהרג לאחר שמכוניתו נפגעה מירי נ"ט מעזה בעת שנסע ליד יד מרדכי; פנחס מנחם פשווזמן נהרג מפגיעת רקטה ברחוב באשדוד, בעת שרץ לחפש מחסה. בסבב נפצעו גם מאות בני אדם ברמות פגיעה שונות, כמה מהם באורח קשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
רבקה ג'מיל שהלכה לעולמה
באדיבות המשפחה
מומלצים