שתף קטע נבחר

אחותו של אורון ירדן: "מקווה שלא ירצחו אותו בפעם השנייה"

ליאורה ירדן, אחותו של הילד שנרצח בשנת 80' בגיל 8, מתנגדת נחרצות לאפשרות שמבצע המעשה צבי גור יזכה בהמשך השבוע לשחרור מוקדם: "אנחנו רוצים שירצה את עונשו עד 2025 כפי שנקבע ולא דקה אחת פחות", אמרה האחות ל-ynet. "אבא שלי כבר נפטר, אמא במצב נפשי קשה מאוד"

 (צילום: מיכאל קרמר) (צילום: מיכאל קרמר)
(צילום: מיכאל קרמר)

"אם חס וחלילה תתקבל החלטה לשחרר, זה יהיה לרצוח את אורון פעמיים", כך אמרה הבוקר (יום ב') ליאורה ירדן, אחותו של אורון ז"ל, לקראת הדיון שייערך בהמשך השבוע בבקשתו המחודשת של צבי גור, רוצח אחיה, לקצר את עונשו. "אנחנו מבקשים שישאירו אותו בכלא עד לריצוי עונשו המלא".

 

כפי שנחשף ב"ידיעות אחרונות", הדיון בעניין בקשתו של גור, שרצח ב-1980 את אורון בן השמונה, צפוי להתקיים ביום רביעי בוועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט. "המצב של משפחתי קשה אחרי שנושא השחרור עלה כבר לפני שנתיים", אמרה אחותו של המנוח ל-ynet.

ליאורה אחותו של הילד אורון ירדן ז
"מבקשים שישאירו אותו בכלא עד לריצוי עונשו המלא". ליאורה ירדן

האחות הוסיפה כי "אבא שלי נפטר, אמא שלי במצב נפשי קשה, וכל פיפס מעלה הכול מחדש. אנחנו לא מוכנים שהרוצח ישתחרר עכשיו. הצלחנו בעזרת עורכי הדין שלנו להשאיר אותו בכלא, ואנחנו מבקשים להשאיר אותו בכלא עד לריצוי העונש המלא שנקצב לו, עד 2025.

 

"השנים שנותרו לו בכלא אינן פרס, ולא צריך לשחרר אותו, ועל כך צריך להילחם. הוא בכלל לא היה אמור להשתחרר, אבל משום שבשנת 99' הנשיא ויצמן קצב את עונשו - אז כבר ניתן לו 'פרס'. אנחנו רוצים שירצה את כל התקופה ולא דקה אחת פחות".

 

לדברי ליאורה, הטרגדיה הקשה עדיין גובה ממשפחתה מחיר כבד: "הזמן שחלף לא מקהה את ההרגשה. כל אירוע של רצח ילד או ניסיון חטיפה מזכיר את האירוע שלנו. בכל פעם אנחנו חווים הכול מההתחלה".

 

"הטראומה שהציבור חווה מלווה את כולנו" 

עורכי הדין לימור לוי ודוד פורר, שמייצגים את משפחת הילד, אמרו כי "משפחתו של אורון ירדן ז"ל הגישה עמדה כתובה, מפורטת ומנומקת נגד שחרורו של הרוצח צבי גור. על המסמך הכתוב יתווספו דברים בעל פה מטעם המשפחה בדיון. אנחנו סומכים על ועדת השחרורים שתגן על עם ישראל מפני חוטף הילדים והרוצח, ותשאיר אותו בבית הסוהר לריצוי מלוא עונשו.

 

"מדובר בפרשה חמורה וייחודית, שעד היום צרובה בזיכרון הקולקטיבי. הטראומה שהציבור חווה כתוצאה מהרוצח מלווה את כולנו, ולא רק את בני המשפחה, עד היום. הזמן לא הקהה את חומרת המעשים והעם זוכר את פרטי הפרשה כאילו התרחשה אך לאחרונה. זה מקרה קלאסי לדחות כל בקשה של הרוצח לשחרור מוקדם, ולחייב אותו לרצות את מלוא עונשו".

עו
עורכי הדין פורר ולוי(צילום: עמית שעל, אסנת רום)

בספטמבר 2017 החליטה ועדת השחרורים של הנהלת בית המשפט לשחרר את האסיר הרוצח גור ממאסר לאחר שריצה 37 שנות מאסר מתוך 45 שנגזרו עליו.

ואולם, הפרקליטות ערערה על ההחלטה - וחודש לאחר מכן החליט בית המשפט המחוזי בלוד לקבל את הערעור ולא להעניק שחרור מוקדם לאיש שרצח את הילד ב-1980.

 

גור מצדו פנה לבית המשפט העליון - שם נאמר לו שיוכל לפנות שוב לוועדת שחרורים נוספת אם יסיים לרצות שני שלישים מתוך השליש האחרון שנותר למאסרו. הרוצח ניצל את התשובה שקיבל, ופנה שוב לוועדה שתתכנס כאמור ביום רביעי.

1985: צבי גור בכלא (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
1985: צבי גור בכלא(צילום: שאול גולן)

 

גור, כיום בן 72, פגש ב-1980 את אורון בן השמונה במרכז המסחרי בסביון ופיתה את הילד לעלות למכוניתו. כעבור שלושה ימים חנק אותו למוות ולאחר מכן התקשר להוריו של הילד ודרש כופר.

 

גור השאיר את גופתו של ירדן במכונית בפתח תקווה ונסע להוד השרון כדי לקבל את דמי הכופר. למחרת חזר למכוניתו וקבר את הילד בנתניה. גור חמק מהבלשים במשך חודש וחצי, אך הכסף שקיבל היה מסומן והוא שהוביל בסופו של דבר למעצרו.

 

גור נידון ב-1980 למאסר עולם בגין עבירת הרצח שבה הורשע. כמו כן הוא נידון לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר בגין הרשעתו בעבירות נוספות, ובהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו. ב-1999 נקצב עונשו של גור ל-45 שנים, כך שהוא צפוי לסיים את מאסרו לכל המאוחר ביוני 2025.

 

במשך עשרות שנים במאסר נחשב גור לאסיר ממושמע מאוד, למעט מקרה אחד חמור: בדצמבר 1985 הוא נמלט מן הכלא עת עסק במשימת צביעה של קירות בית הסוהר ללא השגחה. במשך כמה ימים נערך מצוד נרחב אחריו עד שנתפס בתוך אוטובוס על ידי אזרחים שזיהו אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר
אורון ירדן ז"ל וצבי גור
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים