שתף קטע נבחר

בחופש הגדול: פדופיל מורשע זכה ל"התאווררות" ממעצר הבית

תושב קדימה שהורשע בעבר במעשה מגונה מואשם שניסה שוב לתקוף מינית שני ילדים. הוא שוחרר למעצר בית - וכעת מתבררים תנאיו המקלים. "הוא יכול לצאת כל בוקר ולטייל", מספרת בחשש אם אחד הילדים. "מרגישה שבית המשפט מגן עליו ולא על הילד שלי"

 

 

עבריין המין המורשע שי איתי אמיר, בן 47 מקדימה-צורן, שנגדו הוגש בחודש שעבר כתב אישום בגין ניסיון למעשה מגונה והטרדה מינית בשני ילדים, הורשה על-ידי בית המשפט לצאת בכל יום למשך מספר שעות ל"התאווררות" ממעצר הבית שאליו שוחרר.

 

לפי כתב האישום נגד אמיר, הוא ניסה לפתות ילד בן 10 בגן שעשועים, תוך שהציג את עצמו כאיש משרד החינוך. הוא הוביל אותו למקום נטוש ושם ניסה לבצע בו את עבירות המין, אך הילד הבין שמשהו אינו כשורה והצליח להימלט.

שי איתי אמיר, עבריין המין המורשע המואשם בניסיון לבצע עבירות מין בילדים בקדימה (צילום: גליה ד.)
שי איתי אמיר, עבריין המין המורשע שנאשם כעת כי ניסה לבצע מעשה מגונה והטרדה מינית בשני ילדים(צילום: גליה ד.)

בעקבות האירוע זכה אמיר ביישוב לתואר "הפדופיל בעל העיניים הכחולות", בשל צבע עיניו אותו תיאר הילד בעדותו. הוא מואשם כי במקרה אחר התחזה לאיש משרד הבריאות בפני ילד בן 12, והציע גם אז ללכת ל"מקום מסתור" - אך הילד סירב ועזב את המקום.

 

למרות שכבר הורשע לפני כמה שנים בביצוע מעשה מגונה בילד, בבית המשפט הוחלט לשחררו למעצר בית. הפרקליטות ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בלוד, אך הערעור נדחה. כעת, כאמור, מתברר שבית המשפט הקל את תנאי מעצר הבית של אמיר ואישר לו לצאת ל"התאווררות". יצוין כי לבקשת פרקליטות מחוז מרכז, משפטו מתנהל בדלתיים סגורות - מה שלא מאפשר לציבור וגם למשפחת הילד לדעת מה קורה בדיונים המשפטיים נגדו.

 

אמו של הילד בן ה-10 הגיבה בזעם לאחר שנודע לה על תנאי מעצר הבית המקלים של הנאשם. "בית המשפט שחרר אותו למעצר בית ועכשיו משחרר אותו להתאווררות ממעצר הבית. מי ישחרר את הבן שלי ואותנו מהטראומה שהוא גרם לנו? אני מפחדת לספר לו שהוא מסתובב ברחובות", סיפרה ל-ynet.

אמו של הילד בן ה-10 (צילום: יאיר שגיא )
"מי ישחרר את הבן שלי ואותנו מהטראומה שהוא גרם לנו?". אם הילד שהותקף(צילום: יאיר שגיא )

היום (ב'), באותו מקום נטוש ושומם שאליו הוביל אמיר את בנה, אמרה האם כי "קשה לעמוד כאן אחרי מה שהבן שלי עבר פה". לדבריה, "שחררו אותו למעצר בית אבל עם תנאים טובים. הבן אדם יכול לצאת כל בוקר ולטייל בחוץ, בזמן שהילדים עכשיו בחופש הגדול. יש לי הרגשה שבית המשפט מגן עליו ולא על הילד שלי. אני ממש מרגישה ככה. מעניין אותי לדעת מי מגן עליו".

 

האם הוסיפה כי "אני מפחדת לספר לבני שהוא שוחרר, כי הוא כל הזמן הוא שואל אותי אם הוא עצור ואמרתי לו שכן". היא ציינה כי בכוונתה לפעול לכך שהנאשם לא יוכל "לצאת מהסיפור הזה כמו שהוא יצא מהסיפור הקודם. הבן אדם הזה ישלם. הוא צריך לעבור טיפול, לא יודעת מה הוא צריך לעבור, אבל בטוח צריך לסגור אותו ולהרחיק אותו מהילדים שלנו".

בן זוגה של אמו של ילד בן 10 שהותקף מינית בזירת התקיפה ()
בן זוגה של האם משחזר את המקרה בזירה

עם הגשת כתב האישום פורסמה ב-ynet עדותו של הילד, ששחזר כי "הוא לקח אותי למקום נטוש, ליטף אותי, ביקש שאראה לו וניסה לגעת בי". האם סיפרה אז כי בעקבות אותו מקרה בנם הפך לחשדן וכי כעת הוא עובר טיפול.

 

כחודש לאחר מכן, פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" המחדל שאפשר למעשה לנאשם לבצע את העבירות החדשות שבהן הוא מואשם, על אף שהורשע בעבר בעבירת מין בילד. הערכת המסוכנות שלו קבעה שיש לפקח עליו כדי למנוע ממנו לתקוף שוב – אך המידע לא הועבר ליחידה המפקחת. הוא נותר משוחרר ללא כל תנאים מגבילים – ותקף שוב, בדיוק באותה שיטה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גליה ד.
הנאשם שי איתי אמיר
צילום: גליה ד.
מומלצים