שתף קטע נבחר

בצעד נדיר: אזרח דרום קוריאה ערק לצפון

צ'ו אין-גוק, בן 72, נחת בפיונגיאנג ואמר שהחליט לחיות במדינה המבודדת כדי "למלא את משאלות הוריי" שעשו צעד דומה לפני כ-30 שנה. לא ברור איך חצה את הגבול. כ-30 אלף איש ערקו מהצפון לדרום ורק מעטים עשו את הדרך ההפוכה

גבר מדרום קוריאה ערק לצפון בעקבות הוריו שעשו צעד דומה בשנות ה-80 של המאה שעברה. כך דיווחה אתמול (יום א') התקשורת הרשמית בפיונגיאנג. שנים של דיכוי ועוני בצפון המבודד הובילו כ-30,000 בני אדם לברוח לשכנה הדמוקרטית בעשורים שחלפו מאז מלחמת קוריאה, אך עריקה בכיוון ההפוך היא נדירה ביותר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

צ'ו אין-גוק נחת שלשום בפיונגיאנג והתקבל על ידי אנשי ממשל, כך לפי אתר התעמולה של המשטר "אורימינזוקירי". צ'ו הוא בנו של שר החוץ של דרום קוריאה לשעבר צ'ו דוק-שין שמת ב-1989, שלוש שנים אחרי שעבר לצפון קוריאה עם אשתו.

צ'ו אין-גוק  ערק דרום קוריאה צפון קוריאה (צילום: AP)
לא ברור איך חצה את הגבול. צ'ו אין-גוק בשדה התעופה בפיונגיאנג(צילום: AP)

בסרטון משדה התעופה שפורסם באתר האינטרנט אמר צ'ו בן ה-72 שהגיע לבירת צפון קוריאה במטרה להתיישב בה. "אני לא מוצא מילים לתאר את הכרת התודה שלי לרפובליקה שאימצה אותי", הוא אמר. צ'ו הוסיף כי החליט לחיות בצפון כדי "למלא את המשאלות" של הוריו, ולפעול למען איחוד בין המדינות.

 

עדיין לא ברור איך צ'ו חצה את הגבול ומה מניעיו האמיתיים. בתקשורת בדרום קוריאה מעריכים שהוא טס לשם מבייג'ינג. לפי הערכות, צפון קוריאה קיבלה את צ'ו כדי שתוכל להשתמש בו ככלי תעמולה ולהגיד לאזרחיה שהשיטה במדינה טובה מזו של דרום קוריאה.

 

משרד האיחוד בסיאול אמר שלא היה מודע לעריקתו של צ'ו עד שפורסם הדיווח על כך. המשרד ציין כי אינו עוקב אחר אנשים משום שהוא "מכבד את חופש התנועה".

30 אלף אזרחים ברחו מהצפון לדרום. פסל קים איל סונג, מייסד צפון קוריאה (צילום: AP) (צילום: AP)
30 אלף אזרחים ברחו מהצפון לדרום. פסל קים איל סונג, מייסד צפון קוריאה(צילום: AP)

מספר קטן של דרום קוריאנים בקשיים כלכליים ערקו לצפון בעבר, אך פיונגיאנג החזירה רבים מהם, שכן הם אינם מעריכים את ההתנהלות התעמולתית שלה. דובר משרד האיחוד, לי סאנג-מין, אמר שרק בשנה שעברה החזירה פיונגיאנג שני אזרחים לדרום קוריאה, אך לא מסר פרטים נוספים. הוא הוסיף שהממשלה אינה שומרת תיעוד של מספר העריקים מדרום קוריאה לצפון.

 

פיונגיאנג, הנמצאת תחת סנקציות כלכליות כבדות בגלל הניסויים הגרעיניים המרובים ושיגור טילים ארוכי טווח, מגנה את אלו שעורקים לדרום קוריאה ומכנה אותם "חלאות אנושיות". מי שמוצא את דרכו אל הדרום הוא מקור חשוב למידע על יחסו הברוטלי של המשטר כלפי אזרחיו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
צ'ו אין-גוק. "מודה לרפובליקה שאימצה אותי"
צילום: AP
מומלצים