שתף קטע נבחר

חשש שאפשטיין יברח: "שילם לבנות שיגייסו בנות"

התובעים נגד המיליארדר האמריקני, שניצל מינית עשרות צעירות, בהן בנות 14, מבקשים להשאירו במעצר כדי שלא יברח במטוס פרטי. כתב האישום: "שילם לקטינות על מסאז'ים בעירום – שהפכו ליחסי מין. הוא ידע מה גילן". העונש המירבי: 45 שנה בכלא. בביתו נמצאו תמונות עירום של קטינות

בארצות הברית נחשף הערב (יום ב') כתב האישום נגד המיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין, שנעצר בסוף השבוע ומואשם כעת בסחר בנשים למטרות מין. התביעה מאשימה את אפשטיין, שנעצר בסוף השבוע, כי פיתה עשרות נערות, הצעירות שבהן בנות 14 בלבד, לבתי היוקרה שלו בניו יורק ובפלורידה ושילם להן תמורת יחסי מין.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

מיליארדר אמריקני ג'פרי אפשטיין  (צילום: AP)
ג'פרי אפשטיין. כפר הערב באשמה(צילום: AP)

בכתב האישום שנחשף בבית משפט פדרלי במנהטן מואשם אפשטיין בן ה-66, מנהל קרן גידור גדולה לשעבר, כי הורה לבנות לעשות לו מסאז' בעודן עירומות ולבצע בו מעשים מיניים אחרים, וכי לחלקן שילם כדי שיגייסו בנות אחרות. "אפשטיין חיפש בכוונה תחילה קטינות וידע שרבות מהקורבנות שלו היו למעשה בנות פחות מ-18, בין השאר משום שבחלק מהמקרים הקורבנות הקטינות אמרו לו מפורשות מה גילן", נכתב בכתב האישום.

 

אפשטיין מואשם בסעיף אחד של סחר בבני אדם למטרות מין ובסעיף אחד של קשירת קשר למעשה דומה. המעשים שבהם הוא מואשם בוצעו לכאורה בשנים 2002–2005. אם יורשע עשויות להיגזר עליו 45 שנות מאסר.

פרשת המיליארדר ג'פרי אפשטיין ניצול התובע ג'פרי ברמן (צילום: AFP)
התובע ג'פרי ברמן עם תמונת הנאשם אפשטיין. "קורא לעוד נשים לספר"(צילום: AFP)

התובעים מתכוונים לבקש מהשופט להחזיק את אפשטיין במעצר עד לפתיחת משפטו. "יש סיכוי גבוה במיוחד שהוא יברח", הסבירו, "במיוחד בהתחשב בממון שצבר, בקשרים הבינלאומיים שלו ובגישה שיש לו למטוסים פרטיים המסוגלים לצאת לטיסות בינלאומיות".

 

קשרים עם טראמפ, קלינטון וברק

עורך דינו של אפשטיין, ג'ק גולדברגר, אמר לפני פרסום תוכנו של כתב האישום כי אפשטיין מתכוון לכפור באשמה, והערב, כשהובא לבית המשפט, אפשטיין אכן עשה זאת. המיליארדר טוען כי היחסים עם כל אותן נשים היו בהסכמה וכי בעת המעשים חשב שהבנות כולן בנות 18 ומעלה.

 

אפשטיין נעצר בשבת בלילה בנמל התעופה טטרבורו בניו ג'רזי, לשם חזר במטוסו הפרטי מביקור בפריז. התובע ג'פרי ברמן מסר כי בחיפוש שנערך באחוזתו במנהטן – תחת צו חיפוש – נמצאו ראיות, בהן תמונות עירום של בנות שנראה כי טרם מלאו להן 18. התובע קרא לנשים נוספות שנפלו קורבן למעשי המיליארדר, אם יש כאלה, ליצור קשר עם התובעים ולחשוף את סיפורן.

פרשת המיליארדר ג'פרי אפשטיין ניצול מיני מפגינים נגדו (צילום: רויטרס)
מפגינים נגד המיליארדר מחוץ לבית המשפט(צילום: רויטרס)

אפשטיין נודע כבעל קשרים הדוקים עם פוליטיקאים ואישים נכבדים אחרים. הוא קיים קשרי ידידות בין השאר עם הנשיא הנוכחי של ארה"ב דונלד טראמפ, עם הנשיא לשעבר ביל קלינטון, ולפי מסמכי בית משפט גם עם הנסיך אנדרו מבריטניה. איש מהשלושה האלה לא מוזכר בכתב האישום. בריאיון שהעניק למגזין "ניו יורק" בשנת 2002 שיבח טראמפ את אפשטיין ואמר: "אני מכיר את ג'ף 15 שנה. בחור נהדר. כיף מאוד איתו. אומרים אפילו שהוא אוהב נשים יפות כמו שאני אוהב, ורבות מהן צעירות מהרגיל. אין ספק שג'פרי נהנה מחיי החברה שלו".

 

בעבר דווח שב"ספר הטלפונים השחור" של אפשטיין הופיע ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד ברק. אתמול טען ראש הממשלה בנימין נתניהו בטוויטר כי "התקשורת שותקת" בקשר לפרשה ולהיכרותו של ברק עם אפשטיין. ברק צייץ בתגובה: "כואב לשמוע שאנשים שאני מכיר הסתבכו בפלילים. קודם נתניהו, עכשיו אפשטיין. מאחל לשניהם שהאמת תתברר עד תומה. נקודה".

 

13 חודשי מאסר – עם ביקורים במשרד

אפשטיין מצא עצמו תחת חקירה לראשונה בשנת 2005, אחרי שהמשטרה בפאלם ביץ', פלורידה, קיבלה דיווחים על כך שהוא מנצל מינית קטינות באחוזה שלו שם. בשנת 2007 התמודד אפשטיין מול כתב אישום פדרלי בגין ניצול מיני של עשרות בנות בשנים 1999–2007 ובגין מסירתן לניצול בידי אחרים.

 

לפי מסמכי בית המשפט מאז, הוא הואשם גם כי שילם לעובדים כדי שיביאו אליו את הקטינות. בסופו של דבר, ב-2008, חתם אפשטיין על הסדר טיעון שבו הודה בסעיף אישום קל יותר. הוא ריצה 13 חודשי מאסר, אבל הותר לו לעזוב במהלך היום למשרדו. במסגרת ההסדר הסכים גם להירשם כעבריין מין. חלק מקורבנותיו של אפשטיין תקפו את ההסכם וטענו כי הוא מקל מדי.

פרשת המיליארדר ג'פרי אפשטיין ניצול מיני בתמונה עורך דין של אחת המתלוננות (צילום: רויטרס)
"אספקה קבועה של בנות". עורך הדין של אחת המתלוננות(צילום: רויטרס)

לפי כתב האישום, אפשטיין נהג לגייס תחילה קורבנות כדי שיעשו לו מסאז' כשהן עירומות או עירומות למחצה, אולם בהמשך היו המפגשים הופכים ליותר ויותר מיניים, וכללו מישושים ומגע בלתי ישיר באיברי המין של הבנות. אפשטיין נהג לעתים קרובות לאונן ולבקש מהקורבנות לגעת בו בעודו עושה זאת. לפי התובעים, הוא שילם לבנות כדי שיגייסו בנות נוספות, וכך יבטיחו לו "אספקה קבועה של בנות חדשות לניצול". עוד הם טוענים כי שלושה עובדים, ששמם לא צוין, סייעו לאפשטיין לארגן חלק ממפגשיו המיניים.

 

כמה מהקורבנות של אפשטיין ניסו להילחם בהסדר הטיעון שלו בבית המשפט בטענה שלא ניתנה להן האפשרות להשמיע את קולן ושבכך הופרו זכויותיהן. בפברואר השנה קבע שופט בפלורידה כי הן צודקות וכי ההסדר בלתי חוקי. עם זאת, משרד המשפטים האמריקני טען במסמכים שהגיש לבית המשפט בחודש שעבר כי אין סיבה לבטל את ההסדר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
ג'פרי אפשטיין. "סיכוי גבוה שיברח"
צילום: AP
מומלצים