שתף קטע נבחר

אליפות אפריקה: טוניסיה וחוף השנהב ברבע הגמר

השחקנים של אלן ז'ירס ניצחו בפנדלים (4:5) את גאנה אחרי 1:1 בתום 120 דקות. השוער פארוק בן מוסטפה, שנכנס לבעיטות ההכרעה, הפך לגיבור. חוף השנהב ניצחה 0:1 את מאלי

נבחרת טוניסיה עדיין לא ניצחה בשום משחק באליפות אפריקה, אבל עלתה לרבע הגמר. השחקנים של אלן ז'ירס, שעלו לשמינית הגמר אחרי שלוש תוצאות תיקו בשלב הבתים של הטורניר הנערך במצרים, יתמודדו ביום חמישי מול מדגסקר בזכות ניצחון 4:5 בפנדלים על גאנה אחרי 1:1 בתום 120 דקות.

 

במחצית הראשונה כבש אנדרה אייוו מגאנה שער שנפסל שלא בצדק אחרי בישול של אחיו ג'ורדן. הטוניסאים עלו ליתרון משער של טהא יאסין קניסי (73), אבל הבלם המחליף ראמי בדאווי כבש שער עצמי אומלל כשנגח פנימה לתוך שערו, השווה ל-1:1 וקבע הארכה. בדקה ה-116 הגיע ג'ורדן איוו להזדמנות מצוינת ברחבה, אבל בעט החוצה.

 

טוניסיה חוגגת (צילום: AFP)
טוניסיה חוגגת(צילום: AFP)

 

בדקה ה-120, לקראת בעיטות ההכרעה, ביצע המאמן הצרפתי של הטוניסאים, אלן ז'ירס, חילוף שוערים – חסן מואז יצא ופארוק בן מוסטפה נכנס. בן מוסטפה הפך לגיבור כשעצר את הבעיטה של קאלב אקובן בבעיטות ההכרעה. פרג'אן סאסי דייק בבעיטה האחרונה והעניק לטוניסיה את הכרטיס לשלב הבא.

 

אוהדות נבחרת טוניסיה (צילום: AFP)
אוהדות נבחרת טוניסיה(צילום: AFP)

 

חוף השנהב ניצחה את מאלי ועלתה

נבחרת מאלי החמיצה והחמיצה, חוף השנהב ניצלה הזדמנות אחת ועלתה לרבע גמר אליפות אפריקה. ה"פילים" ניצחו הערב (ב') 0:1 במפגש שנערך בין שתי הנבחרות בשלב שמינית הגמר. מאלי שלטה לחלוטין במחצית הראשונה, יצרה הזדמנויות, אבל לא הצליחה למצוא את הרשת גם אחרי טעויות קשות של שוער חוף השנהב, סילביאן גאבו.

 

וויליפריד זאהה (צילום: AFP)
וויליפריד זאהה כובש(צילום: AFP)

אוהד נבחרת חוף השנהב (צילום: AFP)
אוהד נבחרת חוף השנהב(צילום: AFP)
 

 

בדקה ה-76 כבש וויליפריד זאהה את השער היחיד במשחק כאשר ניצל טעות של יוסוף קונה ובעט מדויק לרשת. מאלי לחצה בדקות האחרונות, אבל לא הצליחה להכניע את גאבו שגילה שיפור במשחקו. ביום חמישי הקרוב תתמודד חוף השנהב ברבע הגמר מול אלג'יריה בסואץ.

 

אוהד נבחרת מאלי (צילום: AFP)
אוהד נבחרת מאלי(צילום: AFP)


פורסם לראשונה 08/07/2019 20:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הטוניסאי טהא יאסין קניסי
צילום: רויטרס
מומלצים