שתף קטע נבחר

עדות העוזרת של מילצ'ן: דגן והמוסד ארגנו את המסוק לירדן

נתניהו ענה בחקירתו "יכול להיות, לא זוכר" לשאלה אם ביקש לארגן הטסת ארנון מילצ'ן והמיליארדר ההודי ראטן טאטא אל המלך. חקירת מילצ'ן והעוזרת שלו הדס קליין - שפרטים ממנה מתפרסמים כאן לראשונה - מעלה שראש המוסד לשעבר מאיר דגן הוא שארגן את הפגישה, והמסוק היה בכלל ירדני

לאחר הפרסום על חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, סביב טיסה שאותה ארגן לכאורה עבור המיליארדרים ארנון מילצ'ן וראטן טאטא, מהתעשיינים הגדולים בעולם - ל-ynet נודע אמש (יום ג') כי בחקירת מילצ'ן והעוזרת שלו הדס קליין, הם טענו כי ראש המוסד דאז מאיר דגן ז"ל הוא שארגן את הפגישה וייתכן שגם את הטיסה במסוק. עוד מתברר כי המסוק לפי העדות הוא בכלל ירדני ולא שייך לצה"ל.

 (צילום: gettyimages, EPA) (צילום: gettyimages, EPA)
(צילום: gettyimages, EPA)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתכוון להעמיד לדין את נתניהו בתיק 1000 בכפוף לשימוע בגין מרמה והפרת אמונים. לפי החשד ראש הממשלה קיבל ממילצ'ן טובות הנאה, ובעודו בניגוד עניינים פעל לקדם את עסקיו. בכתב החשדות נטען בעניין זה תחת הכותרת "מיזם טאטא" כי בשנת 2010 מילצ'ן פנה לנתניהו "בבקשה כי יפעל לסייע לקדם מיזם בשיתוף איש העסקים ההודי ראטן טאטא, הכולל הקמת אזור סחר חופשי בשיתוף פעולה בין ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, בו יוקמו מפעל לייצור רכבים בעלות נמוכה ובית ספר למקצועות הרכב". 

 

עוד כתב מנדלבליט כי נתניהו "נענה לבקשת מילצ'ן וביצע במסגרת תפקידו שורת פעולות לקידום המיזם, בעצמו ובאמצעות עובדי מדינה הכפופים לו". במסגרת זו, נטען, ראש הממשלה גם "פעל מול גורמי ביטחון על מנת לאפשר טיסה של טאטא ומילצ'ן לירדן לצורך פגישה עם מלך ירדן".

 

בדיווח בחברת החדשות הובאו חלקים מחקירתו של נתניהו. הוא נשאל אם הוא ביקש לארגן מסוק למילצ'ן, והשיב "יכול להיות, לא זוכר". כעת מתברר כי העוזרת של מילצ'ן, הדס קליין, שעליה מתבססים חלקים רבים מהחשדות בתיק 1000, טענה בעדותה כי מי שארגן את הפגישה היה ראש המוסד דאז דגן, ואילו המסוק היה בכלל ירדני. מילצ'ן עצמו הוסיף "נסענו עם טאטא - אני ומאיר דגן - למלך ירדן".

 

החוקר שאל את קליין: "ביקור של מילצ'ן וטאטא אצל מלך ירדן. מי ארגן? מילצ'ן? הייתה לך מעורבות בזה?".

 

קליין השיבה: "מי שארגן את הפגישה היה מאיר דגן. אנחנו לא יכולים לארגן פגישה כזו. את עלות המסוק אנחנו שילמנו. לדעתי מי שחיבר אותנו לחברת המסוקים (הירדנית) היה מאיר דגן. יכול להיות שאני מתבלבלת עם ביקור של (ג'יימס) פאקר. יכול להיות שאז לקחנו מסוק של המלך. בכל מקרה אני לא זוכרת ממש טוב את האירועים האלה".

 

מילצ'ן עצמו סיפר בחקירה על המאמצים למצוא מקום מתאים לפרויקט סמוך לגבול ולגשר אלנבי: "אני לא זוכר באיזה מיקום, ואז נסענו עם טאטא אני ומאיר דגן למלך ירדן, לעבדאללה. ואני לא אשכח איך המלך קפץ על דגן. ואז סיכמנו שאנחנו מקימים קו ייצור של מכוניות נאנו קאר".

 

השימוע לראש הממשלה אמור להתקיים אחרי הבחירות, ב-3-2 באוקטובר. לאחריו יחליט היועץ המשפטי לממשלה אם אכן להעמיד לדין את נתניהו, ואם כן - באילו עבירות.


פורסם לראשונה 09/07/2019 19:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס, EPA
נתניהו ומילצ'ן
צילום: רויטרס, EPA
מומלצים