שתף קטע נבחר

ארה"ב הטילה סנקציות על חברי פרלמנט של חיזבאללה

משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על גורם ביטחוני של חיזבאללה, ולראשונה גם על שני חברי פרלמנט של הארגון. "מנצלים את המערכת הפוליטית והכלכלית בלבנון לטובת הארגון השיעי ואיראן"

משרד האוצר האמריקני הטיל הערב (יום ג') סנקציות על שלושה בכירים בחיזבאללה, שניים מהם חברי פרלמנט בלבנון, באשמת תמיכה בארגוני טרור. משרד האוצר מסר שהשלושה "מנצלים את המערכת הפוליטית והכלכלית בלבנון" לטובת הארגון השיעי ואיראן התומכת בו. זו הפעם הראשונה שארה"ב מטילה סנקציות על חברי פרלמנט של חיזבאללה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

סנקציות אמריקניות איראן ארצות הברית חבר הפרלמנט אמין שרי  ו קאסם סולימאני ()
"מנצלים את המערכת הפוליטית והכלכלית בלבנון". ראאד (מימין), ספא ושרי

השלושה הם חברי הפרלמנט מוחמד חסן ראאד ואמין שרי, וראש מנגנון הביטחון של הארגון וואפיק ספא האחראי לתיאום בין חיזבאללה לבין גורמי הביטחון בלבנון. בצעד יוצא דופן פרסם משרד האוצר גם תמונות של השלושה, כולל תמונה שבה קאסם סוליאמני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, מניח את ידו על כתפו של שרי.

 

הסנקציות הוטלו כחלק מהגברת הלחץ של ארה"ב על איראן ושלוחיה במזרח התיכון, שוושינגטון מאשימה בעידוד פעולות טרור. "חיזבאללה עושה שימוש בפעילים שלו בפרלמנט הלבנוני כדי לתמרן את המוסדות התומכים באינטרסים הפיננסיים והביטחוניים של הארגון, ולחזק את פעילותה הזדונית של איראן", נמסר.

 

במסגרת הסנקציות נאסר על אזרחי ארה"ב לקיים כל קשר עם השלושה. בנוסף, יוקפאו כל הנכסים שהם מחזיקים בארה"ב. "המסר הוא, בעצם, ששאר ממשלת לבנון צריכה לנתק את קשריה עם האנשים הללו", אמר בכיר במחלקת המדינה.

סנקציות אמריקניות איראן ארצות הברית חבר הפרלמנט אמין שרי  ו קאסם סולימאני ()
שרי וסולימאני

עוד נמסר כי מאז 2017 הוטלו עיצומים על 50 אנשים וגופים המזוהים עם חיזבאללה. משרד האוצר טען שבשנה שעברה איים שרי על פקידי בנק לבנוני ועל בני משפחותיהם אחרי שהבנק הקפיא חשבונות של איש כספים של חיזבאללה שנכלל ברשימת הסנקציות. משרד האוצר ציין כי הארגון יכול לאיים על היציבות הביטחונית והכלכלית בלבנון, ובמזרח התיכון כולו.

 

"הסנקציות מבהירות שאין הבחנה בין הפעילויות הפוליטיות לבין הפעילויות המיליטנטיות של החיזבאללה", נאמר בהצהרה. "ארה"ב תמשיך לתמוך במאמציה של ממשלת לבנון להגן על מוסדותיה מפני ניצול של איראן ושל שליחיה הטרוריסטים, ולהבטיח עתיד של שלום ושגשוג ללבנון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים