שתף קטע נבחר

ליצמן: מטופלים נותנים קנאביס לנכדים שלהם

סגן שר הבריאות רמז כי מטופלי קנאביס במינונים גבוהים חולקים את הטיפול עם סביבתם. חולה סרטן: לרמוז עליי שאני סוחר סמים זה עזות מצח. ליצמן בדיון: "לא מבין את ברק ואולמרט. קנאביס זה סם. לא יהלומים"

"קנאביס לנכדים" - צפו בדיון בוועדת הכספים: 

 

 

ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (ד') דיון בבקשת סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), להגביל את סכום ההשתתפות העצמית שיש לגבות בעבור הוצאת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי.

 

על פי התוכנית של משרד הבריאות, קופות החולים יוכלו לגבות סכום של עד 283 שקלים בעבור ביקור. כיום, ביקור ראשון אצל רופא המוסמך להנפיק רישיון קנאביס באופן פרטי עולה אף 1,000 שקלים, בעוד שבעבור ביקור לחידוש הרישיון גובים הרופאים כ-600 שקלים.

 

בפתח הדיון התייחס סגן השר להשקעות האחרונות של ראשי הממשלה לשעבר בענף ואמר: "קנאביס הוא סם. שלא תטעו. לא יודע מי אוהב את זה ומי לא. לא מבין את ההתעסקות הזאתי של ברק ואולמרט בקנאביס. איזה כבוד, אפשר לחשוב זה יהלומים. אני אומר את זה פשוט לפרוטקול – לא מבין איזה כבוד יש ביושב ראש של מפלגה ואיש חשוב שהוא יושב ראש חברה".

 

ישיבת ממשלה (צילום: נעם ריבקין פנטון,פלאש90)
"לא מבין את ברק ואולמרט. זה סמים, לא יהלומים"(צילום: נעם ריבקין פנטון,פלאש90)

 

בהמשך דבריו תקף סגן השר את המטופלים שמקבלים מינוני קנאביס גבוהים ותיאר כי "יש אנשים שלוקחים 20 גרם 30 גרם. אני מבין אותם. סך הכל זה סביר לשימוש. זה לא הרבה ולכן זה מקובל. יש אנשים שלוקחים כבר מעל 100 גרם. לא סביר. זה הרבה. תשאל אנשי מקצוע. זה לא סביר. אני מדבר בשם רופאים. יש לצערי קבוצת אנשים שמקבלים יותר מ-120 גרם. זה המון. אנחנו בשיא צריכת הקנאביס בעולם".

 

בסיום הדברים רמז סגן השר ליצמן כי המטופלים אשר צורכים מינון גבוה של קנאביס חולקים אותו עם סביבתם. "או שגונבים להם או שנכדים שלהם לוקחים להם. או כל מיני דברים. אני לא רוצה להיכנס", תיאר.

 

קראו עוד:

ביהמ"ש למשרד הבריאות: השיבו לחולה הסופנית את הקנאביס

בן 95 נגד משרד הבריאות: "קיצצתם מינון הקנאביס הרפואי בחצי"

חולי סרטן נגד משרד הבריאות: חתך מינון הקנאביס לרבע

 

"אני מזמין את סגן השר ליצמן להיפגש איתי באופן אישי ואני אסביר לו למה אני צורך מינון כה גבוהים של קנאביס רפואי", השיב לשר יהודה הבר, אשר לקה בסרטן המוח, והצליח לדבריו להקטין את הגידול בעזרת שמן הקנאביס.

 

"הדברים של ליצמן פשוט מעליבים", מציין הבר, אשר מסביר כי הוא זקוק למינון גבוה של קנאביס עבור זיקוק הצמח לשמן בריכוז גבוה, הנקרא RSO. "אני שירתתי בצבא ואז במילואים יותר מ-20 שנה. חליתי בעקבות שירותי בקישון. לרמוז שחולים כמוני סוחרים בתרופה שלהם זו עזות מצח בלתי רגילה. זה מעליב. ביום חמישי האחרון הייתי בביקורת MRI. הרופא אמר לי להמשיך בדיוק באותו טיפול שאני עושה. אז ליצמן רוצה להגיד לי שהרופא טועה ושהוא יודע יותר טוב ממנו? זה הזוי".

 

"הדברים של ליצמן הם מעליבים", יהודה הבר (צילום: באדיבות המצולם) (צילום: באדיבות המצולם)
"הדברים של ליצמן הם מעליבים", יהודה הבר(צילום: באדיבות המצולם)

 

"המינון הגבוה הציל את חיי"

"לולא הטיפול כבר הייתי בקבר פעמיים", מוסיף הבר, "המינון הגבוה שהוא מדבר עליו הציל את חיי. ביקשתי להיפגש איתו ולהסביר לו למה אני זקוק לכזו כמות אבל לא קיבלתי שום מענה. אני רק רוצה לחיות, אבל עבור ליצמן אני סוחר סמים. אם הוא יקטין את הרישיון שלי כדי שלא אמכור לילדים שלי הוא יחרוץ את דיני למוות".

 

עו"ד מרים בריינין, אשר מייצגת מטופלי קנאביס שמשרד הבריאות קיצץ את מינון הטיפול עבורם, אמרה בעקבות דברי ליצמן כי "עם כל הכבוד לסגן השר, הוא איננו רופא, ובוודאי לא רופא מומחה לטיפול באמצעות קנאביס. רופאים שהם כן מומחים בתחום רואים את הטבה שאין לערער עליה בקרב חולים שדווקא מטופלים במינונים גבוהים. חולים במחלות הקשות ביותר. לומר עליהם שהם סוחרי סמים זו דמוניזציה של אנשים חולים. הם לא עבריינים. הם אנשים סובלים".

 

עורכת הדין מוסיפה ומתארת כי "בית המשפט קבע בשורה של החלטות כי אין לפקפק על סמכות רפואית של רופא המטפל בקנאביס. לא ברור לי מהיכן שואב סגן השר את הביקורת שלו על המינונים לאור קביעות אלא של השופטים".

 

בתום הדיון דחתה הוועדה את ההצבעה על ההצעה ליום שני הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ'
סגן השר ליצמן
צילום: יואב דודקביץ'
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים