שתף קטע נבחר

תוך שעה: שני נהגי אוטובוס הותקפו בת"א

רוכב אופניים התנפל על נהג במרכז העיר ותקף אותו באגרופים, עד שעוברי אורח הפרידו בין השניים. ברחוב יפת נוסע שלף סכין באורך 30 ס"מ לאחר שהנהג סירב לעצור בתחנה לא רשמית. ארגון הנהגים: "הרצח מעבר לפינה"

 ארכיון (צילום: עמית מגל) (צילום: עמית מגל)
ארכיון(צילום: עמית מגל)

אגרופים לראש ואיומים בשיסוף הגרון: שני נהגי אוטובוס של חברת דן הותקפו אמש (שלישי) בשני מקרים שונים בתל אביב - תוך פחות משעה.

 

במקרה הראשון, שהתרחש סמוך לשעה תשע וחצי בערב, חני לוי, נהג בקו 18 התווכח עם רוכב אופניים שכמעט והתנגש בו - והותקף באגרופים. "נסעתי על רחוב ויצמן והייתי אמור לפנות שמאלה לרחוב שאול המלך", שחזר הנהג.

 

"ראיתי רוכב אופניים שחוצה ברמזור אדום וכמעט נכנס בי. בתחנה הבאה, כשיצאתי, הרוכב חסם לי את הדרך והתחיל לצלם אותי". לוי אמר כי הצילום לא הפריע לו, אלא שאז הרוכב דרש לעלות על האוטובוס - וכשסירבתי לו עיקם את המגבים ודפק על החלון כשהוא כמעט שובר אותו עליי. אולי הייתי צריך לקרוא למשטרה - אבל החלטתי להמשיך לנסוע", ציין.

 

"רציתי לנתק מגע והמשכתי לנסוע מתוך ידיעה שבמקרה הכי גרוע אפגע באופניים שלו. לצערי, כשהמשכתי לנסוע האופניים נכנסו מתחת לאוטובוס והמשכתי בנסיעה לאורך כ-500 מטר. עצרתי בצד והתחלתי לחלץ אותם לפני שאחליף פרטים. בזמן הזה הוא תקף אותי באגרופים לראש. המזל שלי היה שעוברי אורח שהבחינו בתקיפה עצרו אותו. איבדתי את ההכרה לכמה דקות - ופינו אותי באמבולנס".

 

"אסור שריבים בין נהגים לנוסעים או נהגים אחרים יגיעו למצב כזה", אמר לוי שעדיין מתאושש מהתקיפה אתמול. "פעם לא הייתה אלימות כזו. גם אם התעצבנת - תתלונן על הנהג, אבל אל תרביץ. היד של כולם קלה ולא חושבים עח מה שיקרה אחרי. אין חוק שמאיים או מרתיע וזו הבעיה".

 

במקרה נוסף, שאירע בסביבות 22:00 ברחוב יפת, דיווח נהג בקו 10 על נוסע שאיים עליו בסכין לאחר שסירב לעצור לו בתחנה לא רשמית. הנהג דיווח שהנוסע שלף סכין באורך 30 סנטימטרים ואיים שישסף את גרונו. נהגים ששוחחו עם הנהג שהותקף סיפרו כי בשיחה עימם שאל: "מה עוד צריך לקרות כדי שיפרידו בין הנהג לנוסעים? מוות? מחאה?".

 

"רצח הנהג הבא - מעבר לפינה"

בחברת "דן" רואים את שני המקרים בחומרה - ומסרו כי התקריות יועברו היום ומחר לטיפולה של המשטרה. "מי שמרים את ידו על משרת ציבור באשר הוא ומסכן חיי אנשים - צריך להיזרק מאחורי סורג ובריח", אמרו בחברה. "הנהגים שלנו לא יכולים להיות בשר תותחים לעברייני רחוב אלימים. לא משנה מה רמת הוויכוח, דמם של נהגים ואזרחים תמימים איננו הפקר.

 

"האמירה של רשויות האכיפה חייבת להיות מהירה, מרתיעה, ברורה ונחרצת למען יראו וייראו, וכדי להחזיר את הביטחון האישי לאנשים הטובים שעוסקים בשירות הציבורי ומוצאים את עצמם חבולים ומוכים עד זוב דם בבתי חולים".  

 

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל, המייצג את רוב נהגי האוטובוסים בישראל, נמסר: "מדובר בחציית קווים אדומים. אנו נמצאים כפסע מפגיעה בחיי אדם. אין זה ראוי לפגוע באוטובוסים המובילים עשרות נוסעים מדי יום, זו פצצה מתקתקת. הגיע הזמן לנקיטת יד קשה נגד הפורעים. דם הנהגים מותר שוב ושוב".

 

בארגון קראו, יחד עם ההסתדרות הלאומים, לשר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' על-מנת שיתערב וקראו לו לאמץ את מסקנות דו"ח הארגון שהציע פתרונות לתקריות האלימות. "רצח הנהג הבא נמצא ממש מעבר לפינה", מסרו בארגון. "יש להפסיק את טרור האוטובוסים הזה בטרם יהיה מאוחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
שתי תקיפות ביום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים