שתף קטע נבחר

ברקע איום נתניהו לאיראן: "מטוסי חיל האוויר התאמנו ליד אי יווני"

חובבי תעופה, שעקבו אחר תנועה אווירית של צה"ל באמצעות תוכנה אזרחית, דיווחו כי חיל האוויר ערך אימון ליד האי כרתים. אתמול הזהיר רה"מ נתניהו את איראן: "כדאי שהיא תזכור שמטוסי F-35 יכולים להגיע גם אליה"

מסלול הטיסה של מטוסי חיל האוויר סמוך לאי כריתים ()
מסלול הטיסה של מטוס חיל האוויר לאזור כרתים

חובבי תעופה דיווחו כי מטוסי חיל האוויר ערכו ביום שני לפנות בוקר אימון מיוחד שכלל תמרון סמוך לאי היווני כרתים. מדובר במרחק גדול יחסית של יותר מ-1,100 קילומטרים של טיסה מישראל.

 

חובבי התעופה, שהצליחו להתחקות אחר תנועת אחד ממטוסי צה"ל בתוכנת מעקב אזרחית, תהו מדוע המטוס ביצע פניית פרסה דווקא בנקודה מסוימת בלב ים ולא חיפש תוואי שטח מיוחד כדי להסתובב.

 

הם העריכו כי מדובר היה באימון תקיפה באיראן, וכי המטוס הסתובב לאחר שעבר את המרחק הדרוש לתקיפת יעד אפשרי ברפובליקה האיסלאמית.

מסלול הטיסה של מטוסי חיל האוויר סמוך לאי כריתים ()
מטוס המודיעין נקלט בתוכנת המעקב

הדיווח מתפרסם יום לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר במהלך ביקור בטייסת מטוסי ה-F-35 בבסיס נבטים כי מטוסי חיל האוויר יכולים להגיע גם לאיראן. בדברי האזהרה המפורשים שלו אמר נתניהו כי "איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל. כדאי שהיא תזכור שהמטוסים האלה יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון גם לאיראן ובוודאי גם לסוריה".

 

חובבי התעופה הצליחו לעקוב במהלך האימון אחר אחד ממטוסי המודיעין של חיל האוויר מסוג גאלפסטרים 5 ("נחשון שביט"). המטוס המריא לקראת השעה 2:00 בלילה מבסיס חיל האוויר בדרום הארץ, לווה ככל הנראה במטוסי קרב (שלא נקלטו בתוכנת המעקב), התסובב סמוך לכרתים וחזר לנחיתה בישראל סמוך לשעה 5:00 לפנות בוקר.

 

בחודש שעבר ערכו בחיל האוויר תרגיל מלחמה רב-שנתי שבו הופעלה לראשונה טייסת ה-F-35. הכוחות מתרגלים תרחישים מול טכנולוגיות ואמצעי לחימה שעדיין לא הגיעו לחיזבאללה או שטרם הופעלו בעצימות מלאה על ידי צבא סוריה. בין היתר מדובר על כמות גדולה של טילים מדויקים ומערכות ההגנה האווירית המתקדמות S-300 ו-S-400.

 

"אנו מתרגלים תקיפה והשמדה קטלנית של האויב בהספקים גבוהים ובכמה ממדים, כולל בממד הסייבר וכן שיתופי פעולה הדוקים עם כוחות הקרקע, כאשר הטייסים שלנו והמפקדים נדרשים לפעול במצבים של חוסר ודאות אל מול הנמצא מולם בזירה", הסביר אז קצין בכיר בחיל האוויר על התרגיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים