שתף קטע נבחר

סוף לעיכובים: דרעי חתם באוקראינה על הסכם לכניסת תיירים

שר הפנים ומקבילו האוקראיני סיכמו על סיום העיכובים ההדדיים במעברי הגבול. "נעשה הכול כדי שלא יהיו תקלות", הבטיח המארח. דרעי ביקש להנהיג קשר ישיר בכל הנוגע להגעת ישראלים לאומן בחגים - ונענה בחיוב

 

 

 

לאחר חודשים של מחלוקות בין ישראל ואוקראינה, שהובילו לעיכובים הדדיים של אזרחי שתי המדינות בשדות התעופה ואף החזרתם למדינות המקור, חתם היום (ה') שר הפנים אריה דרעי על הסכם עם מקבילו האוקראיני, ארסן אבקוב, לשיתוף פעולה למניעת תקלות וחסמים בכניסה למדינות.

 

שר הפנים האוקראיני אבקוב התייחס בטקס שנערך בבירה קייב למחלוקות ואמר כי "היו בעיות קשות בשני הצדדים. היום אנחנו חותמים על מסמך היסטורי שבו כל הבעיות והתקלות הופכות להיות נחלת העבר. נעשה הכול כדי שלא יהיו כלל תקלות ואם הן יקרו אנחנו מתחייבים לדבר, לדון ולפתור אותן. יש בינינו ידידות גדולה והיא חייבת להימשך. אני רוצה להודות לצוותים שעבדו במשך שבועות כדי להגיע להסכם חתום".

 

השר דרעי אמר בטקס כי "יש בין המדינות קשר של אמון וחברות. צר לנו מאוד על כל מה שהיה אבל פנינו לעתיד. עשינו צעדים מרחיקי לכת כדי להקל גם על הבאים מאוקראינה בשל חשיבות היחסים בין שתי המדינות ובגלל שיש מאות אלפים שרוצים להגיע למקום להתפלל על קברי הצדיקים בכל שנה. אנו מעוניינים שההגעה שלהם תעבור ללא תקלות. נעשה הכול שכל סעיפי ההסכם יעבדו ויפעלו".

שר הפנים אריה דרעי ביקור אוקראינה הסכם תיירים אשרת כניסה ()
"קשר של אמון וחברות". דרעי עם מקבילו האוקראיני

דרעי הוסיף: "אנחנו מתקרבים לתקופת החגים ולראש השנה. עשרות אלפים יגיעו להתפלל באומן ולכן חשוב מאוד שבתקופה העמוסה הזאת ייעשו מאמצים גדולים שהכול יעבור חלק ללא שום בעיות. נמצא איתנו כאן רב חסידי ברסלב בישראל, הרב שלום ארוש. הרב לא ישן בחודשים האחרונים מתוך דאגה מה יהיה עם הרבבות שיגיעו להתפלל מישראל".

 

"יש לי בקשה אישית לגבי אומן", אמר דרעי. "הייתי מהראשונים שהגיעו למקום לפני שנים רבות ואני קשור אליו מאוד. אני מבקש מהשר לכונן ערוץ קשר ישיר בכל הנוגע לאומן ולמנות נציג מטעמו שיטפל בכל הבעיות של המקום".

 

השר המקומי ענה כי מדובר ב"רעיון מעולה והוא יבוצע". אבקוב ניסה להרגיע את החששות ואמר כי "הכול יהיה טוב, אנחנו יודעים להתארגן לקראת ראש השנה. ההערכה שלנו היא שיגיעו השנה 30 אלף איש לאומן. בשנה שעברה הגיעו 28 אלף ישראלים. כמו שסיכמנו, אם חלילה יקרה משהו אני לשירותכם, אבל אני בטוח שלא יהיו כלל תקלות. נדאג שיהיו שוטרים רבים בכל תקופת ראש השנה כדי לשמור על הסדר".

שר הפנים אריה דרעי ביקור אוקראינה הסכם תיירים אשרת כניסה ()
"הרב לא ישן בחודשים האחרונים מתוך דאגה"

שגריר אוקראינה בישראל, גנאדי נדולנקו, בירך אף הוא על ההסכם ואמר כי "זה סיפור שנמשך כבר ארבע שנים. מספרי התיירים גדולים ויש להם עוד פוטנציאל להתרחב משמעותית. אני בטוח שמי שירוויח מההסכם הם האזרחים שיהיו להם חיים קלים יותר".

 

שגריר ישראל באוקראינה, יואל ליאון, הוסיף כי "גם האזרחים הישראלים שהגיעו לפה הרגישו יחס נוקשה. היו משפחות שהופרדו ואנשים שהתעכבו זמן רב, כך שהבשורה של היום היא גדולה ומשמעותית".

 

בשנה האחרונה הגיעו 300 אלף תיירים מישראל לאוקראינה ו-170 אלף מאוקראינה לישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרעי ומקבילו האוקראיני בטקס
מומלצים