שתף קטע נבחר

מיס עיראק תמכה בישראל: "לוקחים לי את האזרחות"

שרה עידן הכעיסה את עיראק לפני שנתיים, כשהצטלמה עם מיס ישראל לפני תחרות מיס יוניברס. עכשיו העיראקים זועמים עליה שוב. עידן, שחיה בקליפורניה, הביעה תמיכה בישראל והתנגדות לאנטישמיות בדיון במועצת זכויות האדם של האו"ם. היא טוענת שהאזרחות שלה בסכנה: "זה לא אנושי"

מיס עיראק לשנת 2017 סיפרה שהיא עלולה לאבד את האזרחות שלה, אחרי שהביעה תמיכה בישראל ומתחה ביקורת על מולדתה בנאום במועצת זכויות האדם של האו"ם בג'נבה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

שרה עידן, בת 29 שחיה כיום בקליפורניה, זכתה השנה בתואר "שגרירה של שלום" מטעם ארגון UN Watch שמפקח על פעילות האו"ם. היא הוזמנה לדיון במועצת זכויות האדם בסוף יוני. בנאומה הביעה תמיכה בתהליך שלום בין ישראל לפלסטינים, וגינתה את חמאס ואת הפגיעה של של ממשלת עיראק בזכויות אדם.

עידן (מימין) עם מיס ישראל בסלפי מ-2017 ()
עידן (מימין) עם מיס ישראל בסלפי מ-2017

בנאומה במועצת זכויות האדם של האו"ם קראה עידן לעיראק לחתום על הסכם שלום עם ישראל, ודיברה על עלייה באנטישמיות במדינות מוסלמיות. "הסוגיה הישראלית-ערבית היא הרבה יותר ממחלוקות פוליטיות. השורשים שלה נטועים במערכת הערכים של המדינות המוסלמיות, שהן אנטישמיות", אמרה עידן.

 

דבריה של עידן עוררו כעס במולדתה. לאחר השתתפותה בסוף החודש שעבר בדיון של מועצת זכויות האדם, קראו גולשים ברשתות החברתיות בעיראק לשלול את האזרחות שלה. בראיון לתקשורת העיראקית דרש חבר פרלמנט עיראקי לבדוק אם יש מקום לשלול ממנה את האזרחות בכפוף לחוק.

שרה עידן  ()
שרה עידן. "המדינות המוסלמיות אנטישמיות"
 

בעקבות הסערה בארצה כתבה עידן בטוויטר: "לפני שבועיים עיראק התכחשה להצהרות שלי באו"ם, בטענה שאין לי את הזכות לדבר על ישראל. עכשיו היא לוקחת לי את האזרחות. זה לא אנושי. אני חסרת מילים", צייצה בטוויטר.

 

באו"ם קראו אתמול לעיראק להפסיק את "טקטיקות ההפחדה" כלפי עידן. "עיראק לא יכולה להיות חברה במועצת זכויות האדם של האו"ם בשעה שהיא אינה מכבדת את ההתחייבויות המינימאליות שלה, כמו להגן על עדה שהגיעה לנאום בפנינו", אמר הלל נוייר, מנכ"ל ארגון UN Watch.

שרה עידן ו עם אדר גנדלסמן ()
אדר גנדלסמן ושרה עידן בפגישה בישראל
 

שרה עידן  (צילום: AP)
בביקור בשנה שעברה(צילום: AP)

עידן, שהייתה ב-2017 הנציגה העיראקית בתחרות מיס יוניברס, קיבלה באותה שנה איומים על חייה בעקבות תמונה משותפת עם אדר גנדלסמן, שהייתה מיס ישראל. בראיון ל-CNN סיפרה שרה עידן שמשפחתה נאלצה לברוח מעיראק אחרי ה"סלפי" של השתיים לקראת התחרות בלאס וגאס. "שלום ואהבה ממיס עיראק ומיס ישראל", כתבה מיס עיראק באינטסגרם.

 

"כשפרסמתי את התמונה לא חשבתי לשנייה שיהיה פיצוץ כזה", סיפרה עידן בראיון ל-CNN. "התעוררתי לשיחות מהמשפחה שלי וארגון 'מיס עיראק' השתגע. איומי המוות שקיבלתי ברשת היו גם כן מטורפים". בשנה שעברה עידן וגנדלסמן נפגשו בפעם נוספת, כשמיס עיראק לשעבר ביקרה בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך
מיס עיראק ומיס ישראל בתמונה מ-2017
צילום מסך
מומלצים