שתף קטע נבחר

מכוניות חשמליות ובינה מלאכותית: פורד ופולקסווגן חשפו את השותפות האסטרטגית ביניהן

לפי ההסכם, פורד צפויה להשתמש בפלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן לטובת ייצור כלי רכב חשמליים; פורד, מצידה, תשקיע מיליארדי דולרים בסטארט-אפ ארגו שבבעלות החברה הגרמנית, המתמחה בבינה מלאכותית החיונית לפיתוח רכב אוטונומי

לאחר תקופת דגירה ארוכה, פורד ופולקסווגן הודיעו הערב רשמית על שיתוף פעולה אסטרטגי. לפי ההסכם, פורד צפויה להשתמש בפלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן - שתשמש חלק ניכר מדגמי העתיד החשמליים של פולקסווגן.

 

בתוך שנה: 2,500 עמדות טעינה לרכב חשמלי מדן ועד אילת

חשמלית ראשונה לסקודה

גם הן מתחשמלות - מסחריות עם שקע לפיז'ו-סיטרואן

 

הפלטפורמה של פולקסווגן, שפיתוחה כבר הושלם ברמת העיקרון - כלומר עלויות הפיתוח שלה, המוערכות ב-7 מיליארד דולר, כבר שולמו - מיועדת להוות בסיס למשפחה גדולה של דגמים חשמליים של החברה הגרמנית שיוצגו בשנים הקרובות, בהם פולקסווגן ID, המשפחתית החשמלית.

פורד ופולקסווגן  (צילום: בלומברג)
פורד ופולקסווגן (צילום: בלומברג)
  

פורד, שכיום אינה ערוכה באופן מלא לייצור של מכונית משפחתית חשמלית קומפקטית, תייצר עד 600 אלף מכוניות חשמליות המבוססות על הפלטפורמה של פולקסווגן עד 2023. עוד עולה מההסכם כי פולקסווגן תשקיע 2.6 מיליארד דולר בארגו - סטארטאפ בו השקיעה פורד ואשר מתמחה בבינה מלאכותית, החיונית לפיתוח רכב אוטונומי.

 

בשלב הראשון תשקיע פולקסווגן בארגו מיליארד דולר, ואף תספק מתקנים למשרדים ומרכזי פיתוח במינכן בשווי של 1.6 מיליארד דולר נוספים. בנוסף תרכוש החברה מניות ארגו בשווי 500 מיליון דולר - השייכות כיום לפורד. המשמעות: לשתי החברות יהיו חלקים שווים בארגו.

 

בשנים האחרונות, לנוכח המשאבים הרבים הנדרשים לייצור רכבים חשמליים ולפיתוח טכנולוגיות, מוצאים עצמם יצרני רכב רבים, גם הגדולים שבהם, במצב של חוסר יכולת להשיג את המימון והטכנולוגיות הנדרשים. לפיכך נכרתו בשנים האחרונות כמה "בריתות" בין יצרני רכב, כמו ההסכם עליו הכריזו ב.מ.וו ודיימלר רק לפני כמה ימים, במסגרתו יפעלו יחד לפיתוח רכב אוטונומי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בלומברג
פורד ופולקסווגן
צילום: בלומברג
מומלצים