שתף קטע נבחר

שר החינוך הרב רפי פרץ על טיפולי המרה: "זה אפשרי, וגם עשיתי זאת"

הרב רפי פרץ אמר כי "אפשר לבצע טיפולי המרה" בהומואים ולסביות. הוא הוסיף כי הוא אף "עשה זאת בעבר". נתניהו: "דבריו אינם מקובלים עליי ולא משקפים את עמדת הממשלה". מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב תקף בתגובה: "טיפולי ההמרה שפרץ מטיף להם מסוכנים על פי משרד הבריאות הישראלי וגופי מקצוע בינלאומיים"

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר כי "אפשר לבצע טיפולי המרה" בהומואים ולסביות. הוא הוסיף כי הוא אף "עשה זאת בעבר". 

 

בריאיון לחברת החדשות נשאל פרץ אם הוא מאמין כי ניתן לבצע טיפולי המרה: "אני חושב שאפשר. אני יכול להגיד שיש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך ואף עשיתי זאת".

 

תחקיר: כך נראים מבפנים "טיפולי המרה"

 

ישיבת ממשלה (צילום: נעם ריבקין פנטון,פלאש90)
שר החינוך רפי פרץ(צילום: נעם ריבקין פנטון,פלאש90)

 

פרץ נשאל על מערכת יחסיו עם הקהילה הגאה - והשיב: "אני אומר את זה כשר חינוך וכאזרח במדינת ישראל, אני מכבד כל אדם , אני מודה שאני באופן אישי, רב בישראל, התורה שלנו אומרת לנו דברים אחרים".

 

הוא אף נשאל כיצד ינהג לכשייגש אליו תלמיד ויאמר שיש לו נטייה הומוסקסואלית. על כך השיב: "קודם כל אחבק אותו, אומר לו דברים חמים, בוא נחשוב, נלמד, נתבונן. הוא יכיר את עצמו היטב ואז הוא יחליט".

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על דבריו של שר החינוך ואמר כי הדברים "אינם מקובלים עליי ואינם משקפים את עמדת הממשלה בראשותי. שוחחתי הערב עם הרב רפי פרץ שהבהיר את דבריו והדגיש כי מערכת החינוך הישראלית תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדל של נטייה מינית".

 

 

 

 

"מציעים לפרץ לנסות טיפולי המרה נגד שנאת האחר"

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, הגיב על הדברים: "יש תגובה אחת הולמת לאמירות החשוכות של שר החינוך רפי פרץ - לפטר אותו לאלתר. אסור שילדות וילדי ישראל ייחשפו לרעל הלהט"בפובי שמפיץ מי שמתיימר לעסוק בחינוך וערכים.

 

מצעד הגאווה הראשון בעיר נתניה (צילום: יאיר שגיא)
מצעד הגאווה הראשון בעיר נתניה שנערך אתמול(צילום: יאיר שגיא)

"טיפולי ההמרה שפרץ מטיף להם מסוכנים על פי משרד הבריאות הישראלי וגופי מקצוע בינלאומיים. הוכח שמדובר בטיפולים שעשויים לערער את המצב הנפשי ולגרום למחשבות אובדניות. אנחנו ממליצים לפרץ לנסות בעצמו טיפולי המרה מסוג אחר - טיפולי המרה נגד שנאת האחר ובעד אהבת חינם, נגד דעות חשוכות ובעד פתיחות וקבלה".

 

מצעד הגאווה בראשון לציון (צילום: אבי מועלם)
מצעד הגאווה בראשון לציון(צילום: אבי מועלם)

ב'בלה דואגת', זרוע המניעה וההסברה לקהילה הגאה של הוועד למלחמה באיידס התייחסו לאמירתו של שר החינוך ואמרו כי: "אנו המומים מתמיכתו הפומבית של שר בממשלת ישראל ב'טיפולי' המרה ללהט"ב. הניסיון המכוער להפעיל לחץ על קטינים לשינוי נטייה מינית או זהות מגדרית הוא פסול ומסוכן.

 

"כבוד השר, אנו מבקשים להזכיר לך את אזהרת משרד הבריאות, בהתאם לקביעת מועצת הפסיכולוגים בשנת 2014, מפני טיפולים אלה בשל הנזק הכרוך בהם. במקום לנצל את תפקידך החדש כדי לעודד התעללות בקטינים וקטינות מהקהילה הלהט"בית, תראה בו הזדמנות לתקן את האפליה וההדרה נגדם, ולכל הפחות לשמור על מוגנותם".

 

ד״ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה בישראל תקף את פרץ בחריפות: "מביש ומדאיג ששר החינוך של מדינת ישראל לא רק שמתבטא בעד תופעת טיפולי ההמרה אלא אף מעיד על כך שביצע אותן בעצמו. כפי שקבעה ההסתדרות הרפואית, איגוד הפסיכיאטריה בישראל ואיגודי רופאים רבים נוספים בישראל ובעולם - אין טיפול שיכול להמיר את האוריינטציה המינית של אף אדם. טיפולי ההמרה שמתיימרים לשנות אוריינטציה מינית, לא רק שהוכחו מדעית שהינם חסרי תועלת, הם מהווים סכנה, ומסבים נזק חמור לנפשו של המטופל בעצם תחושת הכשלון ועלולים להוביל עד להתאבדות. שר החינוך, בהתבטאותו האומללה בעד טיפולי המרה מסכן את חייהם של אנשים רבים".

 

תמר יהל, יו"ר חוש"ן – מרכז ההסברה של הקהילה הגאה במערכת החינוך אמרה: "טיפולי המרה אף פעם לא הוכחו כמשהו יעיל שמשנה נטייה מינית. אין תיעוד של טיפולי המרה שהשיגו את מטרתם המקורית ויש הרבה מטופלים שהגיעו למצב נפשי רעוע. אני חושבת שזה דבר נורא כי אחת הבעיות ששולחים את הנערים לטיפולי המרה הם אנשי מפתח כמו הרב פרץ והם נשלחים למטפלים שהם לא מוסמכים שלא למדו טיפול והם עושים נזק בריאותי ונפשי.

 

"אני בטוחה שכל מי שעבר אצל הרב פרץ יצא עם נפש מצולקת וכאב. גם גופים בארץ כמו הסתדרות הרופאים יצאו נגד הטיפולים הללו ויש מדינות בעולם שזה אסור על פי חוק וכך זה צריך להיות גם בישראל. בני נוער פשוט מופקרים וזה חמור ששר החינוך נותן לזה יד".

 

בעמותת "אבות גאים" אמרו: "כהורים לאלפי ילדים בישראל אנו מאוד מודאגים מהאמירה של שר החינוך רפי פרץ. אנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לקחת אחריות על הממשלה שלו ולגנות בכל הכוח את ההומופוביה של השר פרץ. אנו מקווים למינוי אחר במשרד החינוך עוד לפני הבחירות, אשר ישקף את החברה הישראלית ושיכבד את כל חלקי האוכלוסיה. אנו קוראים לשר חינוך שמנסה לחנך את ילדי ישראל לשנאת האחר - להתפטר עוד היום".

 

ניצן הורוביץ ניצחון יו
ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ(צילום: טל שחר)

"נתניהו צריך לפטר את פרץ לאלתר"

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, אמר: "ישראל שנת 2019. רפי פרץ, שר החינוך, תומך בטיפולי המרה ללהט"בים. לא רק שהוא תומך, הוא גם מצהיר בגאון שעשה את זה. רפי פרץ, במה אתה מתגאה? בכך שמחקת זהות של נערות ונערים? בכך שגרמת להם להרגיש שהנטייה המינית שלהם היא מחלה? שאין להם מקום להיות מי שהם ולאהוב את מי שהם רוצים?".

 

הורוביץ הוסיף: "טיפולי 'המרה' זה דבר מסוכן שגורם למצבים קשים אצל צעירים, עד כדי אובדנות. זה לא רק חוסר אחריות, זה דיני נפשות ממש. אתה לא שר חינוך, אתה שר החושך. אתה לא ראוי להיות מופקד על עתיד הילדים שלנו. אותך צריך להמיר משר חינוך לעמדה שבה תעשה פחות נזק. אני קורא לנתניהו לפטר את השר רפי פרץ לאלתר".

 

ח"כ איציק שמולי (העבודה) הגיב גם הוא: "מאחל ל'רברפי' רפואה שלמה, אין טיפול המרה חזק דיו שיוכל להבריא מדעות חשוכות, מסוכנות וגזעניות כל כך. כל דקה שאדם כזה אחראי על החינוך הממלכתי זו סכנה לילדי ישראל. מציע להורים לפקוח שבע עיניים על הנעשה בגן או בבית הספר".

 

ח"כ עידן רול (כחול לבן) אמר: "הייתי שמח לשלוח את הרב פרץ לטיפולי המרה מאיש חשוך ומסוכן לאדם טוב שמכבד בני אדם. אחרי שננצח בבחירות אגיש שוב את הצעת החוק שלי לאיסור טיפולי המרה ואדאג שאף ילד בישראל לא יאולץ לעבור את הסיוט הזה. מזל שפרץ הולך להיות שר החינוך לתקפה מאוד קצרה".

 

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הוסיפה: "טיפולי המרה הם סאדיסטיים, אכזריים ופרימיטיביים. דמיין אדוני שר החינוך רפי פרץ שישלחו אותך לטיפולי המרה כדי לאלץ אותך להימשך לגברים. חושבת על להטב״ק בבתי הספר ששומעים את הזוועה הזאת מפי שר החינוך שלהם ויש לי דמעות בעיניים".

 

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, הגיב לדבריו של פרץ בחשבון הטוויטר שלו: "‏הטירלול ממשיך. והפעם זה שר החינוך בישראל. הממשלה הזו מזמן ירדה מהפסים. חייבים להחזיר את ישראל להיות נורמלית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
הרב רפי פרץ
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים