שתף קטע נבחר

הטיפים הקטנים שיחסכו לכם כסף בחופשה

רוצים לונדון? תנחתו במנצ'סטר. מחפשים הדרכה בזול? גגלו Free tours. רוצים הכי זול? סעו לרומניה. הרשימה שתחסוך לכם אירו, שניים או הרבה יותר

נסיעות בתקופת התייקרויות (צילום: shutterstock)
טיפים לחיסכון(צילום: shutterstock)
 

טיסה היא כבר מזמן לא המרכיב המשמעותי ביותר בחופשה משפחתית, במיוחד לאירופה. גם בשאר המרכיבים ניתן לחסוך, בהתנהגות חכמה ובהכנה מראש. איך? גייסנו נבחרת מומחים וליקטנו טיפים.

 

לעבור את נתב"ג בקלות ובזול: מדריך 

מדריך: איך להתכונן לטיול הגדול

 

יום הטיסה: שלישי נחשב ליום הטיסה הזול ביותר, אבל אפשר למצוא טיסות זולות גם בימי ראשון. חמישי ושישי נותרו הימים היקרים ביותר.

 

שדה התעופה: לא חייבים לטוס לשדה התעופה המסורתי של היעד שבחרתם. טסים למרכז אירופה? בדקו איפה זול יותר לשכור רכב. נחיתה במינכן תוזיל את השכרת הרכב ב-30% בהשוואה לנחיתה בציריך, מה גם שלציריך אין טיסות לואו-קוסט. לסלובקיה אפשר להגיע דרך בודפשט, פראג, וינה ופולין. החיסכון יכול להגיע ל-400-200 אירו לאדם.

 

טיסות קונקשן: חוסכות עד 400-300 דולר לאדם בטיסות למזרח הרחוק ולארצות הברית. עם ילדים הן פחות מומלצות.

קונקשנים טיסות המשך (צילום: shutterstock)
קונקשנים חוסכים כסף(צילום: shutterstock)
אוכל: הכינו בבית - גם תחסכו וגם תכירו את השוק, המכולת והסופרמרקט המקומי. רוצים מסעדות? הרחיקו רגליכם ממלכודות תיירים, הסתמכו על המלצות של מקומיים.

 

השכרת רכב: החזירו רכב עם מכל מלא, אחרת תצטרכו לשלם לחברה והרבה על מילוי הדלק החסר. ובררו מראש איפה תחנת הדלק בדרך לסניף החזרת הרכב, כדי לחשב לוחות זמנים בחזרה.

 

מלון: סיימתם את ההשוואות באתרי השוואות המלונות הפופולריים - booking ו/או hotels ו/או agoda? מומלץ לקפוץ גם לאתר hotelscombine, שמחבר נתונים מכולם. החלטתם על מלון מתאים? צרו קשר ישירות עם המלון. לא פעם תוכלו להשיג מחיר טוב יותר ולחסוך את העמלה שגובה האתר. הוסיפו אופציית ביטול חינם שיש במלונות רבים.

 

פארקים (ובפרט של דיסני): אל תזמינו לינה במלונות השייכים רשמית לפארק ויקרים יותר, אלא למלונות מעט מרוחקים יותר. בדיסני אורלנדו, למשל, לילה במלון של הפארק יעלה כ-1,500 שקל, כשמחוץ לפארק ניתן להשיג מלון בדרגה טובה בשליש המחיר (אפשר אפילו להצטייד מהארץ במזכרות כמו כובעים, חולצות ובובות ולתת לילדים ביום שבו הולכים לפארק, במקום לקנות מזכרות יקרות שם).

דיסני וורלד אורלנדו (צילום: shutterstock)
ברוכים הבאים לדיסני וורלד באורלנדו(צילום: shutterstock)
 

ילדים חינם: מוזיאונים רבים בפריז מאפשרים כניסה חינם עד גיל 18 ולבעלי דרכון אירופי עד גיל 26. בפריז יש גם בתי מלון שנותנים לינה חינמית לילדים עד גיל 12. שווה לבדוק בכל מקום.

 

היעד הזול לנופש עם ילדים באירופה: אזור ברשוב ברומניה. כרטיסי טיסה גם ביולי־אוגוסט - 200־400 דולר, דירות – 700-300 אירו לשבוע. גם האוכל זול. מומלץ לדלג על בוקרשט ולטוס ישירות לברשוב, אזור עתיר אטרקציות. פארקי חבלים או מגלשות הרים ב-10-5 אירו לאדם. והכל בנוף יפהפה.

 

יעד נחיתה. מי אומר שצריך לנחות בלונדון: נופש משפחתי באנגליה יכול להתחיל במנצ'סטר או בליברפול, הטיסות לשם זולות יותר. אפילו אם נחתתם בלונדון, נועו צפונה - זול יותר. הדרום יקר כמו לונדון.

מנצ'סטר אנגליה (צילום: shutterstock)
מרכז העיר מנצ'סטר (צילום: shutterstock)
 

אטרקציות: מומלץ בדרך כלל לקנות כרטיסים מראש באתר של האטרקציה. לפעמים יש כרטיסים מוזלים במקום, בדרך כלל למשפחות. ב"אי הפרחים" ביער השחור אחרי 17:00 יורד המחיר מ-40 אירו ל-20 אירו. בחירת היום הנכון לסיור ביורו דיסני יכולה להפחית את עלות הכניסה ב-50%.

 

קופונים: זאת לא מילה גסה, חפשו אתרים מקומיים. לגרופון לדוגמה יש סניפים באנגליה ובהולנד.

 

תחבורה ציבורית: מומלץ לרכוש חבילות יומיות או שבועיות. חוסכים במחיר הנסיעות ומשלבים הנחות לאטרקציות. כרטיס לשבוע בתחבורה הציבורית בלונדון היקרה, לדוגמה, מעניק כניסה לאטרקציות נבחרות בשיטת 1+1.

 

תצפיות: הרחיקו רגליכם מהמפורסמות, התיירותיות והיקרות עם תורים ארוכים. יש אלטרנטיבות זולות. בלונדון אפשר להחליף "לונדון איי" (29 ליש"ט) בתצפית החינמית המרהיבה The Skygarden. בפריז - במקום מגדל אייפל (מ-217 שקל לאדם), תצפית מרהיבה וחינמית בקומה התשיעית של גאלרי לה פאייט או תצפיות זולות יותר (observatoire panoramique de la Montparnasse למשל).

 

תצפית The Skygarden בלונדון 

 

סיורים חינמיים: המדריכים סטודנטים, בדרך כלל טובים. חפשו בגוגל Free tours עם שם העיר והירשמו. תשלום הטיפ המקובל למדריך - 10 אירו לאדם.

 

שקיות לחיתולים: אזוטרי אבל מהותי. שקית ניילון באירופה עולה 10 סנט. הביאו מהבית.

 

כסף מזומן: מומלץ לחסכנים. חוסכים את העמלות הבלתי מבוטלות של חברות האשראי, ומבזבזים פחות.

  (צילום: shutterstock)
שטרות יחסכו לכם כסף(צילום: shutterstock)
 

המרת כסף: לא בשדה התעופה, ולא בנקודות צ'יינג' ליד אטרקציות תיירותיות. הם היקרים ביותר. השוו את העמלות בין מספר נקודות. עמלה סבירה נעה בין 20-15 שקלים לעסקה ממוצעת, נרשמו גם מקומות שגבו למעלה מ-100 שקלים. מומלץ להוריד את אפליקצית XE, שממירה כסף מקומי לשקלים, במיוחד במדינות מחוץ למעגל הדולר והאירו, כמו הונגריה או צ'כיה. כך תחשבו במדויק את המחירים והעמלה.

 

 

ביטוח נסיעות: יש זולים, שמתאימים לצעירים, בריאים ואופטימיים. אם אתם סובלים ממחלה כרונית כלשהי, אתם עלולים למצוא עצמכם תקועים עם הוצאות ענק ו/או משפטים ארוכים.

 

(הטיפים בסיוע יובל לימון, מנכ"ל קבוצת למטייל, לירון בונאנו־שטרן, עורכת תוכן באתר למטייל, יעל תמיר, סמנכ"ל חברת בליק תיירות, והבלוגרים מתן אוסקר מ"הבלוג של מתן אוסקר", סיון רביבו מ"הבלוג של סיון ר", והבלוג של ניר גרנדה באתר למטייל)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אנחנו פה בשביל לעזור לכם לחסוך
צילום: shutterstock
מומלצים