שתף קטע נבחר

צילום: גטי אימג'ס

ג'וקוביץ': "אחד הגמרים המרגשים", פדרר: "זה היה משוגע"

שתי האגדות התקשו להירגע לאחר הגמר הארוך בתולדות ווימבלדון בו הסרבי ניצח את הפנומן השווייצרי בחמש מערכות אדירות. פדרר: "אנסה לשכוח את הגמר הזה למרות שזה היה משחק נהדר"

 

נובאק ג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר (צילום: AP)
הערכה הדדית. רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ'(צילום: AP)

 

גמר ווימבלדון בין נובאק ג'וקוביץ' לרוג'ר פדרר ייזכר כאחד הגדולים בתולדות הטורניר ובכלל בגראנד סלאמים. המדורג ראשון בעולם שמר על תוארו לאחר חמש מערכות ו-4:57 שעות - 6:7, 6:1, 6:7, 6:4, 12:13.

 

מספרי הזכייה של ג'וקוביץ'

 

אולי בגלל העייפות מהמשחק שנמשך קרוב לחמש שעות והיה הארוך בתולדות הטורניר (4:57 שעות), אולי מתוך כבוד ליריבו, החגיגות של הסרבי היו די מאופקות, כשהוא לקח פיסת דשא והכניס לפה, הרים את היד לשמיים והודה לקהל ולאנשי הצוות שלו. "זה אולי לא היה הגמר הכי כיפי", אמר המנצח הגדול, "אבל זה היה אחד הגמרים המרגשים שהשתתפתי בהם, בטח בין 2-3 הגמרים הטובים בקריירה - כי זה היה מול אחד מהשחקנים הגדולים בכל הזמנים".

 

נובאק ג'וקוביץ' (צילום: EPA)
נובאק ג'וקוביץ' עם הגביע הנכסף(צילום: EPA)

 

"אני מעריך מאוד את רוג'ר", הוסיף נולה שחגג תואר חמישי על משטח הדשא ו-16 במייג'ורים. "לצערי במשחקים כאלה אחד השחקנים צריך להפסיד. זה היה מוזר שהצלתי שתי נקודות משחק וגם לשחק שובר שוויון במצב של 12:12 במערכה החמישית".

 

"רוג'ר אמר שהוא נותן תקווה לאנשים לשחק בגיל 37 ואני אחד מהם. כשהייתי נער חלמתי להיות שחקן טניס, ו-ווימבלדון תמיד היה הטורניר שרציתי לזכות בו. לא האמנתי שיגיע היום ואעמוד כאן עם הבן שלי בקהל עם כל הצוות שלי ושההורים שלי גם כן כאן. זה חלום שהתגשם", סיכם ג'וקוביץ'.

 

רוג'ר פדרר (צילום: רויטרס)
רוג'ר פדרר לא מאמין(צילום: רויטרס)

 

פדרר המאוכזב אמר בסיום: "אני אנסה לשכוח את הגמר הזה למרות שזה היה משחק נהדר, היה בו הכול. היו לי הזדמנויות לנצח (איבד שתי נקודות משחק במערכה המכריעה) ולא ניצלתי אותן. ג'וקוביץ' שיחק נהדר ואני מרוצה מהיכולת שלי היום, אבל ברכות לנובאק, זה היה משוגע".

 

על כך שהוא עדיין משחק בגילו: "אני מקווה שאני נותן לאנשים אמונה שבגיל 37 זה עדיין לא נגמר. נכון, ייקח לי זמן להתאושש, גם פיזית, אבל לא יכולתי לתת יותר ממה שנתתי היום, בטח ממישהו שמשחק בגיל 37. היה לי כאן שבועיים נהדרים ואני חוזר להיות עכשיו אב ובעל, למרות שברור שהילדים היו יותר שמחים לקחת את הגביע המוזהב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ'
צילום: AP
מומלצים