שתף קטע נבחר

נתניהו הציג חברי ליכוד לשעבר כפעילים שערקו מישראל ביתנו

ראש הממשלה נפגש עם מטה המגזר הרוסי במסגרת ניסיונותיו לפורר את בסיס התמיכה בליברמן - אלא שבדיקת ynet מעלה כי מרבית המוזמנים עזבו את ישראל ביתנו הרבה לפני הסכסוך בין השניים. נתניהו: "ליברמן יודע רק לתת רק סיסמאות". ישראל ביתנו תקפה: "מציף את פליטי המפלגה בהצעות עבודה"

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מטה רוסי ()
נתניהו והפעילים מברה"מ לשעבר. ליד נתניהו: אולג צ׳רנמוביץ', שהתמודד מטעם הליכוד בבחירות באילת

אחרי הנסיונות לחבור לחברי כנסת לשעבר מרשימת ישראל ביתנו בניסיון לפורר את בסיס התמיכה של היו"ר אביגדור ליברמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם המטה הרוסי של הליכוד והזמין 25 פעילים, יוצאי ברית המועצות לשעבר, שלפי לשון ההודעה עבדו בעבר עם ישראל ביתנו והעבירו את תמיכתם לליכוד.

 

ואולם, בדיקת ynet מעלה כי חלק מהפעילים שהוזמנו העבירו את תמיכתם לליכוד לפני יותר משנתיים, ופעילים נוספים אף הצטרפו לשורות המפלגה הרבה לפני העימות שהתעורר בין נתניהו וליברמן, וכלל לא ברקע מערכת הבחירות הנוכחית. 

 

אחד המוזמנים לפגישה, לפי הודעת הליכוד, היה איגור גורביץ', חבר מועצת העיר נשר שלפי כלי התקשורת המקומיים הצטרף לליכוד כבר באוקטובר 2018 - וכלל לא במהלך הבחירות האחרונות. לפי הליכוד, גורביץ' סיפר שהתחיל את דרכו הפוליטית עם נתן שרנסקי ומפלגת ישראל בעליה - ואחר כך עבר לישראל ביתנו, אך לא ציין את מעברו לליכוד בבחירות המוניציפליות. הגבר שעומד מימין לנתניהו בתמונה המשותפת הוא אולג צ'נמוביץ', חבר מועצה באילת שהתמודד מטעם הליכוד בבחירות המקומיות.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מטה רוסי ()
הפגישה עם המטה הרוסי

גם יוליה שטראים, סגנית ראש העיר חיפה לשעבר שהתחילה את דרכה הפוליטית בליכוד - עברה לישראל ביתנו ב-1999 וחזרה שוב למפלגתה הראשונה. שטראים עצמה קראה בתום הפגישה למצביעים להצביע רק למפלגות הגדולות "שיכולות להביא הישגים", כדבריה.

 

בהודעת הליכוד הוצג גם מקסים בביצקי כיו"ר ישראל ביתנו לשעבר בראשון לציון, אך בביצקי עזב את הסיעה לאחר שהמפלגה בחרה לתמוך במועמד אחר בבחירות המקומיות - והצטרף לליכוד. כך גם איליה לוין מתל אביב, שעזב את מפלגתו של ליברמן לאחר שלא תמכה בו בבחירות - והצטרף לליכוד.

 

נתניהו סיפר לפעילים על פועלו למען יוצאי ברית המועצות לשעבר ואמר: "כשנעשיתי ראש ממשלה לקחתי מנכ"ל לליכוד מיוצאי ברית המועצות לשעבר, כשהקמתי ממשלה הבאתי את נתן ויולי לשרים. לימים תמכתי ביו"ר כנסת מהמגזר. אלקין הוא יוצא בריה״מ. זה לא מקרי ולא פוליטי, זה מתוך השקפה לאומית עמוקה שיש לי שחשבתי לקדם את המגזר דרך הליכוד״.

 

נתניהו: "ליברמן לא עשה כלום"

"אי אפשר להבין את ההצלחה של ישראל בלי הקליטה של יותר ממיליון דוברי רוסית", אמר נתניהו לפעילים. "אי אפשר להבין את ההצלחה הזאת בלי כלכלת השוק הפתוח שהובלתי. העלייה הרוסית לא הייתה נקלטת בשום אופן בלי פתיחת השוק. הרעיון לשלב את עולי ברית המועצות לשעבר בתוך הפוליטיקה, הכלכלה, האקדמיה, היזמות - זה רעיון שבוער בי וזה חלק מהחזון שלי מאז ומתמיד".

 

אביגדור ליברמן ישיבת סיעה ישראל ביתנו (צילום: אלכס קולומויסקי)
"יודע לתת רק סיסמאות". ליברמן(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

בפגישה השתתפו בין היתר השר להגנת הסביבה זאב אלקין, ראש העיר נוף הגליל (נצרת עילית לשעבר) רונן פלוט, יועצו של נתניהו למגזר הרוסי אריאל בולשטיין ואנשי קמפיין הליכוד. נתניהו תקף את ליברמן שמאשים אותו בניסיון להקים "מדינת הלכה", ואמר: "שמעתי על הספין 'מדינת הלכה' של השמאל. שמעתי, ומיניתי שר משפטים מהקהילה הגאה. שמעתי - ומיניתי דובר לתקשורת הבינלאומית שהיה ממייסדי התא הגאה בליכוד. שמענו על הקשקוש הזה".

 

נתניהו שוחח עם הפעילים על סוגיות שנמצאות בליבת המצע של ישראל ביתנו, ושהיו חלק בלתי-נפרד מדרישותיו של ליברמן במשא ומתן הקואליציוני. "יש פנסיות שצריך לדאוג להן, יש בעיות שצריך לפתור", אמר נתניהו. "הבעיות הללו לא יפתרו בדרך של מפלגה סקטוריאלית. במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן. ליברמן לא עשה כלום, הוא רק ידע לתת סיסמאות. תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה? היום הוא מדבר נגד חרדים, אבל לפני רגע ליברמן היה בברית עם החרדים ורץ לכל הרבנים כדי לבלום את המועמד החילוני בקרב על ראש העיר ירושלים".

 

"אנחנו בונים דיור ציבורי בכל הארץ", הוסיף ראש הממשלה ואמר: "זאת אחריות של הליכוד והיא תמשיך להיות באחריות של הליכוד. את הפנסיות והדיור אני מבטיח - ואני אביא".

 

מישראל ביתנו נמסר בתגובה כי "אנו מקווים שנתניהו, שהוא ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, ימלא קודם כל את תפקידיו הרבים וישקיע בביטחון המדינה, בתושבי הדרום ובצמצום הגרעון, את הזמן והמאמצים שהוא משקיע במתקפות והשמצות נגד ישראל ביתנו.

 

"טוב שנתניהו נזכר בקיומם של העולים מחבר העמים שלושה חודשים לפני הבחירות ומציף את פליטי 'ישראל ביתנו' בהצעות תעסוקה מגוונות. נתניהו משדר פאניקה כי הוא מבין שהגורם היחידי שימנע ממנו להקים ממשלת הלכה זאת רק 'ישראל ביתנו'".

 

מטעם ישראל ביתנו נמסר עוד כי המשתתפים בפגישה עם נתניהו לא שייכים למפלגה - ופירטו:

מקס בביצקי - רץ ברשימה עצמאית בבחירות המוניצפליות האחרונות בראשון לציון ועזב את המפלגה באותה תקופה. ישראל ביתנו הריצה את ראשון ביתנו. אלכסנדר בבושקין- מספר של 2 ברשימה של בביצקי כנ״ל.

אלכסנדר צרנמורי - רץ מטעם הליכוד בבחירות האחרונות באילת.

אליק סולטנוביץ מאשקלון - עזב את התפקיד מטעם המפלגה ב2016. ב-2018 הוא רץ עצמאית בבחירות המוניצפליות מול סופה ביילין, ראש הסניף של המפלגה בעיר.

איליה לוין ולנה יפית - היו רכזים בתל אביב, עזבו לפני הבחירות המוניצפליות האחרונות.

יוליה שטראים - רצה בבחירות המוניצפליות האחרונות ברשימה עצמאית. ישראל ביתנו הריצה את חיפה ביתנו בראשות לזר קפלון.

איגור גורביץ מנשר - לא שייך לישראל ביתנו משנת 2015.

אלכס אברמוב- התמודד עצמאית בחיפה בזמן שישראל ביתנו הריצה את חיפה ביתנו.

אלברט אלחזוב מאשקלון - לא שייך לישראל ביתנו.

ז’אנה כהן אור יהודה - רצה ברשימה עצמאית, לבקשתה השתמשה באות ל בבחירות האחרונות. באור יהודה ישראל ביתנו קיבלה בבחירות האחרונות 173 קולות בלבד.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים