שתף קטע נבחר

"תינוק הקסאם" מתגייס לשייטת

לפני 17 שנה נפצע התינוק ש' כשרקטה פגעה בשדרות. הוא ספג 147 רסיסים. כעת הוא מתגייס לשייטת: "החלטה וכוח רצון"

הנער שנפצע מקאסם ומתגייס לשייטת 13 (צילום: אלכס קולומויסקי)
ש', כיום. נפצע כתינוק מקאסם ומתגייס לשייטת 13(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

בשנת 2002, בימים שלפני מערכת כיפת ברזל, העיר שדרות הייתה נתונה לירי קסאמים כמעט בלתי פוסק. ש', אז פעוט בן שנה וארבעה חודשים, נפצע באחד האירועים הקשים שידעה העיר ובגופו הקטן פגעו לא פחות מ-147 רסיסים. לאחר שיקום ארוך, ש' יתגייס בקרוב לשייטת 13. "פשוט החלטתי שאני יכול. אני מקווה לשמש דוגמה לבני הנוער, שיידעו שלמרות כל מה שעובר עלינו - אפשר לצמוח ולהגשים חלומות", סיפר.

הנער שנפצע מקאסם ומתגייס לשייטת 13 (צילום: אלכס קולומויסקי)
כיום: "רוצה לשמש דוגמה לבני הנוער"(צילום: אלכס קולומויסקי)

הכתבה ממרץ 2002 (צילום: מאיר אזולאי)
ש' בבית החולים לאחר הפציעה, מרץ 2002(צילום: מאיר אזולאי)

 

ש', כיום בן 18, נושא על גופו לפחות 60 צלקות מאותה הפציעה, אבל כמעט ולא זוכר דבר מהבוקר שבו שתי רקאטות קסאם שוגרו לעבר שדרות מאזור שכונת בית חנון - ואחת מהן פגעה בחצר ביתו שבה שיחק. אבל לדבריו, הנפש זוכרת הכול. "מדי פעם, כשאני ישן או עוצם עיניים, אני יכול לשמוע צעקות או סירנות של אמבולנס, המולה, משהו עמום כזה כמו בסרט, רעשים של חפצים נשברים. סוג של זיכרון רחוק. מעבר לזה - אני לא זוכר דבר, אלא רק מסיפורים", הוא סיפר ל"ידיעות אחרונות" רגע לפני גיוסו לצה"ל.

 

"שמעתי פיצוץ ויצאתי לחפש את ש'", סיפרה אז אמו, "ראיתי אותו עומד בחצר וכולו מכוסה דם. הרמתי אותו ורצתי איתו החוצה. הגיעו פרמדיקים ופינו אותו לבית החולים". בדרך נס, הרסיסים לא ננעצו עמוק מדי בגופו של ש' ולא פגעו באיברים חיוניים. הרופאים טיפלו בו שעות ארוכות והוציאו מגופו הקטן רסיס אחר רסיס, בגודל של חצי ס"מ ואפילו יותר, עד לגודל של 5 ס"מ. לאחר כמה ימי אשפוז שוחרר ש' לביתו, כשבגופו צלקות ותחבושות. 

 

"דוגמה להצלחה". ראש העיר שדרות, אלון דוידי ()
"דוגמה להצלחה". ראש העיר שדרות, אלון דוידי

ש' לא ויתר לעצמו, התאמן והתכונן וניצב בשיאו בפני הגיבושים המפרכים. לאחר שורה של מבדקים, לאחרונה קיבל את הבשורה המשמחת שהתקבל לשייטת. "פשוט החלטתי שאחרי הכל אני יכול לעבור בהצלחה את הגיבושים", הוא מספר. "זה היה פשוט עניין של החלטה שהגיע ממקום של הרבה כוח רצון. לא היה קל, אבל עמדתי באתגר.

 

"אני מקווה לשמש דוגמה לבני הנוער בשדרות, שידעו שלמרות כל מה שעובר עלינו כאזרחים אפשר תמיד לצמוח ולהגשים חלומות. זה נס משמיים שאני עומד על הרגליים ושהצלחתי להתקבל ליחידה שכל כך רציתי להיות חלק ממנה כל חיי", אמר.

  

האירוע המשמעותי ליווה את ש' כל חייו, והוא הפך לסמל בשדרות. כל תושבי העיר מכירים את הנס שקרה לו, והוא מרבה לספר על המקרה במסגרות שונות. "הוא קיבל את חייו במתנה", אמר בזמנו אביו. 

 

ראש העיר שדרות, אלון דוידי, נפגש בימים האחרונים עם ש' ואיחל לו הצלחה: "אני מכיר את ש' מגיל קטן, עוקב אחריו מבית הספר היסודי, דרך הישיבה התיכונית והמכינה בעלי ועד להצלחתו הכבירה בגיבוש לשייטת - כנגד כל הסיכויים לאור פציעתו. אני שמח מאוד על כך שעבר את המיונים הקשים לשייטת, יחידה מובחרת ביותר. אין ספק שסיפורו מהווה דוגמה לכך שמתוך הקושי ניתן להוציא את הטוב ביותר".

 

ש' לוקח חלק במיזם "שדרות רוטשילד" שיזמה החברה למתנ"סים, במסגרתו כל מחוז בחברה התבקש לאמץ מחוז אחר. מחוז מרכז אימץ את מתנ"ס שדרות שיצא למסע בשיתוף מרכז חוסן, וקרא לתושבים לבוא לסדנה של מספר מפגשים ובסיומה לצאת עם סיפור מעניין שעליו יספרו לתושבי תל אביב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
נפצע קשה כתינוק - ומתגייס לשייטת
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים