שתף קטע נבחר

המפעל מקריית שמונה שינסה להתחרות בתמי 4

ווטר ג'ן תייצר מכונה שתפיק מים מאוויר לשימוש ביתי ומשרדי. גם חברת סאן משקיעה במפעל בעיר שיעסוק בתחום הקלינטק

שני מפעלים חדשים בקריית שמונה: הראשון יוקם על ידי ווטר ג'ן הישראלית, שבבעלות היזם מיכאל מירילשוילי יחד עם חברת לורדן מקיבוץ כפר סאלד שתנהל את המפעל. ווטר ג'ן פיתחה מתקנים להפקת מי שתייה מהאוויר לאזורים נידחים בעולם שבהם אין תשתיות להולכת מים.

 

דוגמן העבר דודי בלסר יעמוד בראש חממה לטכנולוגיית מים של חברת מקורות

התייקרות המים צפויה להתגלגל גם למוצרים נוספים

ישראל במספרים: באיזה יישוב התושבים צורכים הכי הרבה מים?

 

הידע שלה ישמש את המפעל החדש שיעסיק 50 עובדים, ובו תיוצר לראשונה מכונת מים מדגם "ג'ני" לשימוש ביתי ומשרדי. בווטר ג'ן אומרים, כי "עד היום ייצרנו מכונות גדולות כמו 'ג'ן 350' המפיקה 5,000 ליטר ליום, ובשנה-שנתיים האחרונות פיתחנו את 'ג'ני' לייצור ביתי של עד 27 ליטר ביום".

ווטר-ג'ן  (צילום: יחסי ציבור)
מכונת המים "ג'ני"(צילום: יחסי ציבור)

המכונה מחוברת לחשמל ומנצלת את הלחות בבית. יש לה פילטרים וסירקולציה למים. תחילת השיווק: 2020. מנכ"ל לורדן אמנון שלמן: "המיזם פותר מצוקה של חוסר במים".

 

מפעל נוסף בעיר מקימה בימים אלה סאן (San), מהחברות הגדולות בעולם לערכות חילוץ והצלה ליחידות מיוחדות. במפעל יושקעו 16 מיליון שקל והוא יוקם בשטח של 2,200 מ"ר. יש לה שני מפעלים נוספים בחיפה. המפעל בקריית-שמונה יעסוק גם בתחום הקלינטק, לאחר שהחברה זכתה במכרז לניהול תוכניות מו"פ של האיחוד האירופי לפיתוח מערכת המסת שלג וקרח בגשרים, שדות תעופה וקטעי כבישים מהירים. המפעל זכה במעמד מועדף ויקבל סיוע ממשלתי בגובה רבע מההשקעה. רוב תוצרתו תהיה ליצוא. מנכ"ל סאן, רן נקש, אמר כי המפעל יעסיק בשיאו 25 עובדים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יחסי ציבור
מכונת המים "ג'ני"
צילום: יחסי ציבור
מומלצים