שתף קטע נבחר

פדיחה באוסטרליה

בנק לא העביר רבבות לקוחות למסלול הנכון

בשיתוף מימון ישיר

 

פדיחה כזאת, או יותר נכון רשלנות פיננסית כל כך חמורה, לא ראינו כבר הרבה זמן. הבנק האוסטרלי ווסט-פאק נאלץ להודות השבוע כי בשל טעות ידנית, הוא חייב נוטלי משכנתא מקומיים בעשרות מיליוני דולרים מיותרים.

 

הסיפור התחיל ב-2009, אז בשל טעות שהבנק לא מפרט את מקורה, לווי משכנתאות שהיו אמורים לעבור אוטומטית ממסלול הלוואת בלון חלקית - כלומר כזאת שבה הריבית משולמת בתשלומים ואילו הקרן נפרעת בתשלום אחד בסוף התקופה - להלוואה רגילה, נשארו במסלול המקורי. כתוצאה מכך, הקרן לא הלכה וקטנה עם הזמן, והלקוחות שילמו עליה ריבית מנופחת - שהסתכמה בממוצע ליותר מ-800 דולרים אוסטרליים ללקוח.

 

סניף של הבנק האוסטרלי (צילום: shutterstock)
סניף של הבנק האוסטרלי(צילום: shutterstock)

 

בסוף שנת 2017 הבנק פרסם על אודות הטעות, וטען כי הוא גבה 11 מיליון דולרים אוסטרלים מיותרים מכ-13 אלף לקוחות. עם זאת, לאחר שנאלצו לעשות בדיקה מקיפה יותר, בבנק הודיעו החודש כי לא פחות מ-40 אלף לקוחות נפגעו מהטעות - וכי סכום היתר שנגבה עומד על עשרות מיליוני דולרים. בדו"חות הכלכליים של הבנק לסוף שנת 2018 הוא ציין כי הוא מפריש 281 מיליון דולרים אוסטרליים עבור החזר ללקוחות בפרשה הזאת, אבל לאחר הבדיקה החדשה ציין כי הסכום צפוי להיות גבוהה אף יותר.

 

"בנק ווסט-בנק בודק ללא הרף את המוצרים והשירותים שהוא מציע ללקוחות", אמר לאחרונה מנהל מחלקת הלוואות למשקי בית בבנק, וויל ראנקן. "כחלק מכך, זיהינו את הטעות בעיבוד תשלומי המשכנתא, שהובילה לכך שלקוחות נשארו במסלול ריבית בלבד על המשכנתא שלהם – כשלמעשה הם היו אמורים לחזור למסלול רגיל". עוד הוא הוסיף: "דיווחנו על כך לציבור בסוף שנת 2017. לקוחות רבים כבר קיבלו לו את ההחזר שמגיע להם, ואנחנו עובדים קשה מאוד כדי להשלים את תשלומי הפיצויים לכל הנפגעים מהפרשה".

 

 

עוד הוסיפו בבנק האוסטרלי כי הלקוחות שנפגעו יוכלו לבחור בין לקבל את ההחזר בהמחאה שתישלח לביתם או באמצעות זיכוי לקרן המשכנתא. בנוסף, הבנק פתח קו חם מיוחד, שבו הלקוחות יכולים לדבר עם מומחי המשכנתאות.

 

נקווה לפחות שמומחי המשכנתאות הטלפוניים של הבנק לא עושים טעויות יקרות עד כדי כך, כמו המומחים הקודמים.

 

בשיתוף מימון ישיר

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
סניף של הבנק האוסטרלי
צילום: shutterstock
מומלצים