שתף קטע נבחר

ברקת: "הבאנו שחקנים מחויבים, זה ההבדל מהעונה שעברה"

בעלי הפועל באר שבע התייחסה במסיבת העיתונאים לשאיפות של הקבוצה: "אחרי שהודחנו מאירופה, נוצר הרבה מרמור בסגל. אם נחזור למסלול הנכון, נזכה בתארים". על המנודים: "מצפוני שקט". ברק בכר: "נכשלנו בעונה שעברה, נתתי את הדין וחשבון"

"אנחנו מתרגשים לפתוח עוד עונה. אתמול שיחקנו את המשחק הראשון בטוטו-טרנר, היה מרגש. האווירה הייתה כרגיל מופלאה", כך פתחה היום (שישי) בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת את מסיבת העיתונאים לפתיחת עונת 2019/20.

 

אמנם הקבוצה כבר שיחקה שני משחקים רשמיים מול לאצ'י האלבנית (1:2 בסיכום), אבל במועדון החליטו להמתין עם האירוע עד אחרי צמד המפגשים. "הפועל ב"ש בשנים האחרונות הרגילה אותנו שהיא מועדון אירופאי לכל דבר", אמרה ברקת. "השנה הקודמת הייתה פחות מוצלחת. החוסן של מועדון הוא לחשוב, להסתכל לאתגרים בלבן שבעיניים ולתקן. זה מה שעשינו בקיץ. עשינו את התיקונים האלו כדי להחזיר אותנו למסלול הנכון. והלוואי שנמשיך להגשים חלומות".

 

אלונה ברקת (צילום: הרצל יוסף)
"השנה הקודמת הייתה פחות מוצלחת". ברקת(צילום: הרצל יוסף)

 

"אין ספק שהסגל הגדול שהיה שנה שעברה עשה בעיות. ברגע שלא צלחנו את הקמפיין האירופי, נוצר הרבה מרמור. היה לנו נורא קשה להתנהל עם סגל כל כך רחב של שחקנים, שכל אחד מהם האמין שהוא צריך להיות בהרכב. ואז נוצר מרמור".

 

"מה שניסינו לעשות השנה זה להביא את אותם השחקנים שמתרגשים, עם מחויבות, עם תשוקה, שמתרגשים לעלות על המגרש. זה ההבדל מהעונה שעברה. אנחנו חושבים לאורך זמן, החשיבה שלנו היא ארוכת טווח. אנחנו מאמינים בשאיפות שלהם ועכשיו רוצים לחזור לדברים שאנחנו צריכים לראות מהפועל באר שבע".

 

"הבאנו שחקנים שאפתנים שמתרגשים, זה לב-ליבו של הכדורגל. אלו שחקנים שאנחנו יכולים להתפתח יחד איתם. אני רוצה להאמין שהשחקנים שהבאנו הם השחקנים הנכונים. צריכים לחזור לערכים של הפועל באר שבע – מחויבות, נשמה, דרך ארץ, למידה. מועדון טוב מנוהל כמו חברה טובה. שדרת הניהול מאוד חשובה לנו, גם המקצועית, גם הניהולית. גאה שיש לנו צוות שעובדים כמה שנים ביחד, שיודעים להפיק לקחים"

 

"בשנה שעברה הבנו שפחות דברים מתחברים לנו. כל שחקן שהבאנו היינו בטוחים שהוא השחקן הנכון. אני לא חושבת שמחיר של קנייה או שכר של שחקן, זו ערובה להצלחה. אנחנו כמערכת נשתדל לתת את הכלים הכי טובים לכל שחקן למקסם את הפוטנציאל שלו. המטרה שלנו לחזור למסלול, אם זה יקרה, גם נחזור לזכות בתארים".

 

אלונה ברקת, ברק בכר, אסי רחמים ובן ביטון (צילום: הרצל יוסף)
"החשיבה שלנו היא ארוכת טווח"(צילום: הרצל יוסף)

 

"הסיכוי שאחזור לפוליטיקה קלוש. עדיין יש לי רצון להיכנס, תמיד ארצה להמשיך לעשות דברים מופלאים בזירה הציבורית, אבל זה תמיד יהיה לצד הפועל באר שבע. אמרתי את זה בעבר, ואני אומרת גם עכשיו: זה לא במקום הפועל באר שבע, זה לצד הפועל באר שבע. החלום שלי הוא עדיין לעזור למדינה שלנו, אבל אמשיך להיות הבעלים של הפועל באר שבע".

 

הבעלים נשאלה גם על המנודים והוסיפה: "מצפוני וליבי שקטים לחלוטין. אני לא יכולה לבוא לברק שאחראי על הצוות המקצועי ולדרוש ממנו שיכין קבוצה לאירופה, ומצד שני יאמן 40 שחקנים. לכן חילקנו את זה לשתי קבוצות. אנחנו נותנים את כל המעטפת שאנחנו מחויבים ורוצים לתת. אנחנו מחויבים לחוזים, לרגע לא בורחים מהדבר הזה, והראיה היא שמי שבא איתנו בשיח והיה הוגן, הוא מצא פרטנר הרבה מעבר להוגן, כולל שחקנים שמצאו את מקומם בקבוצות אחרות".

 

"זה מאוד מורכב מה שקרה בעונה שעברה. עברנו עונה מאוד מאתגרת. כשלנו באירופה וזו אחת הבעיות", אמר המאמן ברק בכר. "גם אני לא הצלחתי לתקן, פחות הצלחנו במה שעשינו. צריך ללמוד מטעויות. אני לא לבד לקחתי את האליפויות, אבל גם אני לא לבד נכשלתי. נתתי את הדין וחשבון, איפה אני לא הייתי בסדר, איפה צריך לתקן בעבודה שלי. עשינו שינויים, נראה אם עשינו משהו יותר בריא למועדון, אם השחקנים האלו יכולים להביא יותר הערכה ותשוקה. כבר אפשר לראות שחקנים יותר ממושמעים, יותר מחויבים, שרוצים להיות פה. לא נראה קבוצה משחקת בצורה מושלמת, אבל נראה שחקנים שרוצים ללמוד. אני נהנה מהרצון של השחקנים, מהמשמעת. רואים משהו שונה השנה".

 

ברק בכר (צילום: הרצל יוסף)
"יודע איפה לא הייתי בסדר". בכר(צילום: הרצל יוסף)

 

"התפקיד שלי זה לחבר את השחקנים כמה שיותר מהר. ברור שאנחנו רוצים

להיראות יותר טוב. אני מרוצה מהרבה דברים שאני רואה. יש לי את הרצון והרעב לעבוד יותר קשה ולחבר את החבר'ה הצעירים והחדשים, זה אתגר מאוד גדול".

 

בן ביטון: "כיף ומרגש להיות קפטן, כבוד גדול עבורי. אני חושב שלפעמים שהתלכיד יותר חשוב מרזומה. הגיעו שחקנים עם אופי ואישיות, שזה לא פחות חשוב מיכולת מקצועית. התפקיד שלנו זה להתחבר ולהיראות יותר טוב על הדשא. סרט הקפטן זה לא רק סרט על היד, זו אחריות גדולה וכבוד גדול עבורי. אני אתן את כל כולי על המגרש".


פורסם לראשונה 19/07/2019 10:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרצל יוסף
אלונה ברקת
צילום: הרצל יוסף
מומלצים