שתף קטע נבחר

צפו: מה העולים החדשים לישראל יודעים על הבחירות המתקרבות?

מאות עולים עלו השבוע לישראל, ורובם כלל לא ידעו על מערכת הבחירות בספטמבר. חלקם עוד לא מזהים את הדמויות הבולטות בפוליטיקה - אך התרגשו לגלות שיוכלו להצביע

 

 

 

העולים החדשים יבחרו לראשונה: מאות עולים חדשים מצרפת, ארגנטינה, ונצואלה, ברזיל ומדינות נוספות עלו השבוע לישראל בסיוע הסוכנות היהודית, ונחתו ישר אל תוך מערכת הבחירות הסוערת. יצאנו לבדוק מה הם יודעים על הפוליטיקה הישראלית זמן קצר לפני שיגיעו לקלפיות.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

יורם ג'סיקה, צרפת (צילום: איתי שיקמן)
יורם וג'סיקה מצרפת(צילום: איתי שיקמן)

שונטל לולוז' (צילום: איתי שיקמן)
שונטל לולוז'. הצליחה לזהות את הפוליטיקאים הישראלים(צילום: איתי שיקמן)

מרבית העולים, גם המעורים בפרטים שביניהם, לא ידעו שבעוד חודשיים ישראל תלך לבחירות בפעם השנייה בארבעה חודשים. רק אחדים ידעו לומר למי יצביעו ומה האפשרויות שעומדות בפניהם.

 

בני הזוג יורם וג'סיקה ויצמן, שעלו עם ילדיהם מצרפת, ידעו לזהות את מרבית תמונות נבחרי הציבור שהצגנו בפניהם, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ, וכן מועמדים נוספים דוגמת עמיר פרץ, אביגדור לברמן, אריה דרעי ועוד.


ארתור אאובר איזבל וידרה, ברזיל (צילום: איתי שיקמן)
יצביעו לראשונה בעוד חודשיים. ארתור ואיזבל מברזיל(צילום: איתי שיקמן)
 

מנגד, ארתור ואיזבל מברזיל ושרון מאורגוואי, לא ידעו על מערכת הבחירות המתקרבת והתרגשו לשמוע מאיתנו כי בעוד חודשיים יוכלו להצביע לראשונה כאזרחים ישראלים טריים. העולים החדשים עוד יצטרכו ללמוד את המפה הפוליטית בתקופה הקרובה ולקבל את ההחלטה למי להצביע.

 

פנקס הבוחרים ייסגר ביום חמישי הבא והעולים החדשים הספיקו להירשם כבוחרים מן המניין ממש ברגע האחרון, זאת כמובן בתנאי שהם יהיו בני 18 ומעלה ביום הבחירות.

 

עולים שלא בטוחים אם הם זכאים להצביע או לא - מוזמנים לפנות למוקד מודיעין הבחירות שמפעיל משרד הפנים במספר 1-800-222-290.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר כפרי
העולים החדשים מגיעים לישראל
צילום: ניר כפרי
מומלצים