שתף קטע נבחר

זה בריא זה? פיוז טי גרין בטעם פירות יער

הוא עטור באלמנטים ירוקים המסמלים בריאות, מצהיר שהוא מכיל תה ירוק אמיתי ומתפאר בכמות קלוריות מצחיקה. האם פיוז טי בטעם פירות יער באמת בריא? שירי נקש צללה אל הפרטים הקטנים (והפחות מודגשים על האריזה)

תעשיית המשקאות המתוקים היא גדולה, פופולרית, ורווחית. מספיק לחלוף על פני מדפי הסופר העמוסים בהמוני בקבוקי שתייה מתוקה, הנקראת בטעות 'קלה' על מנת לשים לב. שתייה מתוקה מכילה קלוריות מיותרות, לרוב ריקות (כלומר, חסרות ערך תזונתי), עתירות סוכר, שאינן משביעות ואף מרעיבות.

  

בימי הקיץ החמים, שיווק אגרסיבי ופרסום מסיבי יתפוס את העין למעוניינים במשקה קר, מתוק, ומרענן. לעיתים מתוך מחשבה כי השתייה הקלה בריאה יותר ממשקאות ממותקים אחרים עתירים בסוכר.

 

לצורך הזה עונה המשקה החדש fuzetea green בטעם פירות יער. השם (גרין), אריזת המוצר על צבעיה הירוקים ועיצובה המכיל תמונות של עלים ופירות יער, מספקים את הילת הבריאות, כלומר, תחושה שהמוצר בריא. בנוסף, כתוב על האריזה כי המשקה מכיל תה ירוק אמיתי. תה ירוק אמיתי? הרי זה שיא הבריאות!

 

אך עיצרו וחישבו שוב: האם המוצר אכן בריא או שמדובר בהילה שאינה מוצדקת?

 

קיראו עוד:

בריא או לא? תפוצ'יפס אפוי בטעם עשבי תיבול

מהו מזון אולטרא מעובד - ואיך הוא מפריע להורמון השובע לפעול

הדירוג המלא: החטיפים הטובים - ואלו שצריך להתרחק מהם

  

לכתבה! זה בריא זה פיוז טי גרין שתייה קלה ()
פיוז טי גרין. האם הוא באמת בריא?

 

זה מה שאתם מכניסים באמת לגופכם

כאמור, המשקה החדש משדר תחושה של בריאות, החל מעיצובו ועד לשמו המעורר סקרנות. האם מדובר במשקה בריא? להלן רכיביו:

 

קלוריות למשקה: היצרנים מתהדרים ב -"רק 19 קלוריות", אכן כמות נמוכה לעומת מיצים אחרים שלרוב עומדים על 40-50 קלוריות. אולם דעו כי אותן 19 קלוריות הן ל-100 מ"ל בלבד, שזה פחות או יותר חצי כוס. במציאות תצרכו מינימום כוס אחת, ואז מדובר בכמות קלוריות כפולה. אין ספק שמדובר כאן בהטעיה.

 

סוכר: גלוקוז ופרוקטוז הנמצאים ברשימת הרכיבים של המשקה, הם למעשה סוגים שונים של סוכר. למרות שהם מצויינים בנפרד, דבר המדלל כביכול את הימצאות הסוכר, שניהם יחד מעידים על רמות סוכר גבוהות.

 

פירות יער: למרות שם המוצר, אין במוצר פירות יער. אז איך יש טעם של פירות יער? ככל הנראה באמצעות חומרי טעם תעשייתיים. ואכן, אם מדקדקים, היצרנים לא הבטיחו פירות יער. רק את הטעם שלהם ככתוב "בטעם פירות יער".

 

 

לכתבה! משקה קל בריאות שתייה קלה ()
אין זכר לפירות יער. פיוזטי גרין

 

רוצים בכל זאת מים בטעמים? כך תעשו זאת בבית: 

  1. קחו חתיכות פרי כגון אפרסק, תפוח או ענבים (גם פרוסות לימון ותפוז הן אופציה נהדרת).
  2. הוסיפו מעט מתיקות באמצעות מקלות קינמון
  3. עלי לימונית, לואיזה ונענע רצויים לשיפור הטעם.

 

שירי נקש היא דיאטנית קלינית

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מומלצים