שתף קטע נבחר

החקירה בקפריסין: ייתכן מסדר זיהוי אם מצבה הנפשי של הנאנסת ישתפר

בימים הקרובים יגיעו תוצאות בדיקות ה-DNA, שאולי יוכלו לשפוך אור על החשד לאונס הצעירה הבריטית בידי 12 ישראלים. המשטרה ביקשה ממנה להישאר באי עד למיצוי החקירה. בינתיים, בצוות ההגנה של החשודים הישראלים תולים תקוות בסרטון שצילם אחד מהם

 

 

אתמול (יום א') נמשכו החקירות של 12 הישראלים החשודים באונס צעירה בריטית באיה נאפה שבקפריסין. החקירות התקיימו בתחנת המשטרה בלרנקה, בעוד המשטרה המקומית ממשיכה לגבות עדויות ולנסות ולהבין מה בדיוק קרה בחדר 723 במלון "פמבוס נאפה רוקס".

 

בימים הקרובים תימשך החקירה של 12 הנערים, ואם מצבה הנפשי של הצעירה הבריטית יאפשר זאת - ייתכן שיתקיים מסדר זיהוי. הצעירים עצמם פזורים באזורים שונים ברחבי קפריסין מכיוון שבית המעצר באיה נאפה לא יכול להכיל את כל העצורים. במשטרה מקווים שתוצאות בדיקות ה-DNA יגיעו ביום שלישי או לכל המאוחר ביום רביעי, ועל פי התוצאות אפשר יהיה להחליט אם לבקש הארכת מעצר לכל או לחלק מהחשודים.

הצעירים החשודים באונס מובאים להארכת מעצר בבית המשפט המקומי באיה נאפה (צילום: רויטרס)
החקירה נמשכת. החשודים באונס וזירת האירוע במלון באיה נאפה(צילום: רויטרס)

 

ל-ynet נודע כי לאחר שהמשטרה בדקה את הטלפונים הניידים של החשודים הישראלים, נמצא סרטון שעשוי לחזק את גרסתם. על פי מקורות שנחשפו למידע, בסרטון רואים את התיירת הבריטית מקיימת יחסי מין בהסכמה עם שני צעירים ישראלים, כשצעיר שלישי ככל הנראה מצלם את האקט המיני שעומד במוקד החשד לאונס.

 

בצוות ההגנה של החשודים תולים תקוות בסרטון הזה. עורכי הדין של החשודים טוענים שהממצאים הללו מחזקים את עמדת הלקוחות שלהם, מפני שהסרטון מעיד שהתקיימו יחסי מין בהסכמה בין הבריטית לישראלים. אולם, ייתכן שהאונס לא תועד בסרטון, או לחילופין - לאחר שהסרטון צולם הצטרפו לחדר עוד ישראלים נוספים שאינם מופיעים בו. גורמים המעורים בחקירה טוענים שבניגוד לטענות של הצעירה הבריטית, שסיפרה שבגדיה הושלכו מהחלון ונעליה נזרקו אל מחוץ לחדר, המשטרה לא מצאה שום תימוכין לכך בזירת האירוע. כמו כן, החשוד הציג לחוקרים פרטים מוכמנים שמחזקים את גרסתו.

ישראלים חשודים באונס קבוצתי אונס איה נאפה קפריסין (צילום: AFP)
חלק מהחשודים הישראלים(צילום: AFP)

ישראלים חשודים באונס קבוצתי אונס איה נאפה קפריסין (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

חדר 723 בו נאנסה התיירת הבריטית במלון באיה נאפה ()
תוצאות ה-DNA יגיעו בימים הקרובים. קונדום שנמצא בחדר 723

במשטרה הקפריסאית טוענים שהצעירה הייתה חבולה כשהיא הועברה למרפאה של בית המלון ונמצאו עליה שריטות בפלג הגוף העליון. החוקרים מקווים שתוצאות בדיקות ה-DNA יוכלו לשפוך אור על הפרשה הסבוכה הזו - או להסיר חשד מחלק מהחשודים. בשלב הזה, מפני שאין תיעוד במצלמות אבטחה, כל המידע מבוסס על עדויות המתלוננת ושל החשוד המרכזי.

 

עורך הדין ניר יסלוביץ שמייצג את חלק מהחשודים אמר כי "אין שום סימוכין לגרסת המתלוננת. מדובר בגרסה שקרית, והסרטונים שצולמו בזירה מלמדים על כך שרכיב ההסכמה התקיים. החקירה של החשוד המרכזי הייתה ארוכה אך הגונה. אני סמוך ובטוח שרשויות האכיפה בקפריסין עושות את עבודתן בצורה טובה ושהנערים החשודים ישוחררו בקרוב".

עו
עו"ד ניר יסלוביץ

גם במשטרת קפריסין מודים שהחקירה מורכבת ולא פשוטה, ונבדקות כל הגרסאות של החשודים ושל המתלוננת. הצעירה הבריטית, תושבת העיר דרבי בצפון אנגליה, נמצאת עדיין באיה נאפה באחד מבתי המלון. במשטרה ביקשו ממנה להישאר שם לעת עתה, על מנת שיוכלו למצות את כל הליכי החקירה.

 

במקביל, בני המשפחה של החשודים שוהים גם הם בקפריסין. לחלקם ניתנה אפשרות לפגוש את ילדיהם לפני החקירות. חלק מההורים נמצאים במצב נפשי קשה ומתקשים לעכל את הסיטואציה.

 

בניגוד לישראל, בקפריסין יש אפשרות לעורכי הדין להיות נוכחים בחקירה. יחד עם זאת, בקפריסין לא נהוג להשתמש בפוליגרף ולכן לא ניתן לבדוק את הגרסאות של המתלוננת והחשודים במכונת אמת.


פורסם לראשונה 21/07/2019 23:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים