שתף קטע נבחר

תור דרך הקופה? רק בפברואר 2020: תור ב-1,200 ש"ח? בעוד מספר ימים

ל' רצתה לקבוע תור לנוירולוג ילדים עבור בתה. כשהתקשרה לנויורולוג שמקבל לקוחות דרך כללית מושלם בקופת חולים כללית בה היא מבוטחת, היא נשאלה על ידי הנציגה האם היא מגיעה דרך הקופה או באופן פרטי. התור הפנוי הקרוב דרך הקופה היה בחודש פברואר 2020, אך הנציגה ציינה שאם ל' תשלם 1,200 שקלים היא תוכל לקבל תור לימים הקרובים

האזינו לשיחה עם נציגת המרפאה: 

 

 

תחום הנוירולוגיה ותחום נוירולוגית הילדים בפרט, הינו אחד התחומים ברפואה אשר סובל מזמני המתנה ארוכים במיוחד.

 

כך גילתה לאחרונה ל', תושבת אזור המרכז, המבוטחת בקופת חולים כללית, שביקשה לקבוע תור לנוירולוג ילדים עבור בתה, אשר סובלת מכאבי ראש עזים. האם חיפשה נוירולוג ילדים אשר עובד עם קופת חולים כללית, וניסתה לתאם תור אצל ד"ר שי מרקו, אשר מופיע באתר של קופת החולים, ברשימת הנוירולוגים לילדים שמעניקים שירות למבוטחים.

 

כשהתקשרה האם אל מרפאתו של ד"ר מרקו וביררה לגבי המועד הקרוב לקביעת תור, נאמר לה על ידי נציגת המרפאה כי התור הפנוי הקרוב עבור הרופא הוא בעוד כשמונה חודשים, בחודש פברואר 2020.

 

מיד לאחר מכן, כך טוענת ל', אמרה לה הפקידה כי היא יכולה לתאם עבורה תור באופן פרטי לימים הקרובים. עלות התור הפרטי, כך ציינה הנציגה, היא 1,200 שקלים.

 

קיראו עוד:

בן 8 מאשקלון סובל מכאבי ראש - התור לנוירולוג ילדים בעוד שנתיים

דו"ח: באיזו קופ"ח בעיר שלכם הרופאים הכי זמינים‏

התור לרופא רחוק? כל הטריקים שיעזרו לקצר תורים

 

 

ד
מתוך אתר האינטרנט של כללית(צילום מסך)

 

"הכסף הוא לא הנקודה"

בריאיון שערכנו עם ל' היא מספרת כי "העלות של ביקור אצל הרופא דרך כללית היא של 150 שקלים. הפקידה אמרה לי שהתור הקרוב הבא הוא בחודש פברואר 2020. אולם מיד אחרי זה היא אמרה שיש תורים קרובים אבל שהם עולים 1,200 שקלים".

 

היא מוסיפה כי "זה הרתיח אותי. בעלי התקשר עוד פעם, כדי לוודא שבאמת הבנתי את הפקידה נכון והיא אמרה לו בדיוק את אותו הדבר. זו הזיה שהבת שלי צריכה לסבול, זה לא סביר בכלל.

 

"בשביל הבריאות של הבת שלי אני מוכנה לשלם 1,200 שקלים ואפילו גם 12 אלף שקלים אם אצטרך. הכסף הוא לא הנקודה. זה עניין עקרוני. אני משלמת בכל חודש ביטוח בריאות ברמה הכי גבוהה. בשביל מה? בשביל תורים לעוד שמונה חודשים? פניתי לכללית עם התלונה. לקחו ממני פרטים אבל עד כה אף אחד מטעמם לא יצר איתי קשר".

 

לכתבה מחכים לרופא חדר המתנה זמני המתנה ארוכים ילדים (צילום: shutterstock)
זמני המתנה ארוכים תור לנוירולוג(צילום: shutterstock)

 

המתנה של 180 יום לרופא

מבדיקת ynet עולה כי המתנה לבדיקת נוירולוג ילדים יכולה להימשך אף יותר מ-180 ימים. לתור אצל נוירולוג ילדים במחוז המרכז יחכו מבוטחי קופת חולים מאוחדת שלושה חודשים ואילו עבור מבוטחי מכבי תארך ההמתנה 194 ימים. מבוטחי לאומית במחוז הדרום ימתינו לבדיקה 92 ימים.

 

כשהתקשרנו לנסות לקבוע תור במרפאה של ד"ר מרקו נתקלנו בתשובה דומה. מיד בפתח השיחה ביררה הנציגה האם אנו מעוניינים בתור דרך קופת החולים. "דרך הקופה יש לי תורים רק לפברואר 20", השיבה הנציגה.

 

במענה לשאלה מתי ניתן לתאם תור שלא באמצעות קופת החולים השיבה נציגת המרפאה כי  "באופן פרטי זה בעלות של 1,200 שקלים ואין החזרים דרך הקופה", וציינה כי התור הקרוב הבא הוא בעוד יומיים. 

 

ד"ר מרקו מסר בתגובה: "אבהיר כי מרפאתי מקבלת מבוטחים של הכללית ללא כל תנאי ובהתאם למוסכם (חוזה) ביני לבין הכללית בעניין זה. עוד יובהר כי כל מי שפונה למרפאתי במסגרת ערוץ זה של כללית מושלם, אינו יכול להתקבל למרפאתי באופן 'פרטי'.


"כל מי שפונה במסגרת 'כללית מושלם' למרפאתי, נקבע לו תור בהתאם למועדים הפנויים והמקובלים ובמסגרת המוסכם בעניין זה ביני לבין הכללית, ובין אם הוא פונה טלפונית או בעצמו, באמצעות אתר 'דוקתורים'


"כל מי שלא שייך למושלם, אלא פונה למרפאתי במסגרת אחרת כדוגמת ביטוח פרטי אחר, יתקבל למרפאתי בזמנים אחרים הפנויים ביומן מרפאתי, המיועדים לצורך כך ובתשלום כפי הנהוג במרפאתי, בהתאם למומחיותי וכמקובל. עניין זה, לא קשור כמובן למבוטחי הכללית.

 

"ככל שהפונה קיבלה ממזכירת המשרד תשובה אחרת או שהפונה הבינה דברים בצורה שונה מהאמור לעיל, הרי שיש להצר על כך ומדובר בטעות או באי הבנה. כמי שמטפל בילדים מזה שנים רבות, הן כמומחה ברפואת ילדים והן כנוירולוג ילדים מומחה אני כמובן אמשיך לתת מזור לקהל לקוחותיי הרבים, לפי המוסכם והמקובל".

 

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "מדובר במומחה בנוירולוגיית ילדים אשר מקבל לקוחות 'כללית מושלם' במסגרת רשת הרופאים לחוות דעת נוספת בעלות של 150 שקלים בלבד.

 

"שוחחנו עם הלקוחה מסרנו לה כי הדברים שנאמרו לה בזמן תיאום התור אינם תקינים, הבהרנו לרופא כי מצופה שהשירות ללקוחות יינתן בהתאם להסכם. כמו כן, בתיאום עם הלקוחה נקבע לה ביקור אצל מומחה אחר אותו בחרה מתוך אפשרויות שנתנו לה. אנו עומדים לרשותה בכל עת ומאחלים בריאות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"1,200 שקלים ואין החזר דרך הקופה"
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים