שתף קטע נבחר

ערוך לכל תרחיש: צבא צרפת מגייס סופרי מד"ב

צבא צרפת נערך לאיומים עתידיים ויצירתיים: צוות של סופרי מדע בדיוני יחשוב על איומים אסטרטגיים "שמאתגרים את מה שאנחנו יודעים על העתיד"

צבא צרפת מקים צוות של סופרי מדע בדיוני במטרה להיערך לאיומים עתידיים. לפי דו"ח של סוכנות החדשנות הביטחונית הסופרים יתבקשו לחשוב על תרחישים ביטחוניים מטרידים, שככל הנראה כלל לא עולים בדעתם של האסטרטגים בצבא הצרפתי.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

יום הבסטיליה צרפת פריז (צילום: רויטרס)
"האיש המעופף" ביום הבסטיליה בפריז(צילום: רויטרס)
משימתם של סופרי המדע הבדיוני, כך נכתב בדו"ח, נועדה לשקף את ההשלכות האסטרטגיות שיהיו לטכנולוגיות שיוכלו לאיים על צרפת. הם יידרשו להעריך כמה מדינות אויב וארגוני טרור עלולים להשתמש בנשק מתקדם נגד צרפת. כל התרחישים יישארו סודיים.

 

ברונו טרטרה, סגן ראש הקרן הצרפתית למחקרים אסטרטגיים, אמר שהצוות צריך להיות יצירתי יותר מראשי הצבא הצרפתי ולאתגר "כל ודאות והיפותזה שיש לנו על העתיד". טרטרה סיפר שההחלטה הצרפתית דומה לצעד של ארה"ב אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר. "הממשל האמריקני החשיב את עצמו לקורבן של היעדר דמיון", אמר טרטרה.

יום הבסטיליה צרפת פריז (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הפרסום מגיע אחרי שבמצעד יום הבסטיליה הציגה צרפת את "האיש המעופף", והתגאתה בחדשנות של הצבא שלה. פרנקי זפאטה, ממציא ויזם צרפתי, ריחף מעל השאנז אליזה על פלייבורד - מעין סקייטבורד מעופף עם מנוע.

 

"אני גאה בצבא, במודרניות ובחדשנות שלנו", אמר הנשיא עמנואל מקרון אחרי המצעד. בראיון לאולפן ynet אמר זפאטה: "זה פשוט נהדר ואני בר מזל שיש לי את היכולת לבנות את המכונה הזאת. אני מרגיש כמו ציפור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"האיש המעופף" ביום הבסטיליה בפריז
צילום: AFP
מומלצים