שתף קטע נבחר

KFC חוזרת: כך מנסה רשת המזון המהיר מארה"ב למנוע עוד כישלון

הרשת גייסה מנהלים בכירים מקוקה-קולה לשעבר, תוותר על הכשרות ותתמקד בפריפריה - הכל כחלק מניסיון מחודש לכבוש את חובבי הג'אנק פוד

בלי זכיין מקומי, בלי כשרות ועם התמקדות במגזר הערבי ובפריפריה: הגלגול הרביעי של KFC (קנטקי פרייד צ'יקן) מגיע לארץ, וינסה להימנע מעוד כישלון בעזרת מנהלים לשעבר מקוקה-קולה ישראל שינהלו את הרשת. הפתיחה מתוכננת לעוד מספר חודשים, כאשר מתוכננים עשרות סניפים שכל מהותם עוף מטוגן.

 

מצטרפת לטרנד: המבורגר טבעוני במקדונלד'ס

מי עומד מאחורי דרישת האמריקנים מישראל לייבא צ'יפס קפוא ללא מכס?

העוף יוזל? מגדלי האפרוחים מבטלים את מכסות הגידול הוולנטריות

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מי שיהיה מנכ"ל הפעילות בישראל הוא עומר זיידנר - לשעבר מנהל בנציגות המקומית של קוקה-קולה העולמית. אליו יצטרף כסמנכ"ל אלון וינשטוק, שפרש בימים אלה מתפקיד מנהל השיווק של מחלבת טרה.

kfc KFC (צילום: שאטרסטוק)
סניף KFC(צילום: שאטרסטוק)

הכשרות פגמה בטעם

הרשת חוזרת הפעם במתכונת שונה: בלי זכיין מקומי כמו בעבר, אלא היא תהיה כפופה למטה האזורי של קנטקי פרייד צ'יקן ברוסיה ובבעלות הרשת העולמית. עם זאת, כן מתקיימים מגעים עם בעלי יצרנית טחינה ידועה מהמגזר, כזכיינים למגזר הערבי. כמו כן, הרשת לא תהיה כשרה.

 

הבעלים מאמינים שהכשרות היוותה אחת הסיבות לכישלון הרשת בארץ, מאחר שחייבה שינוי במתכונים המקוריים ופגעה בטעם המוצר. אודי שמאי, שהפעיל שמונה סניפי KFC בארץ עד 2012, תלה בכך את הכישלון בזמנו. הרשת בניהולו התחילה כלא כשרה, אך בהמשך הוחלט להכשיר אותה כדי להגדיל את מגוון הלקוחות. המהלך הצריך שימוש באבקת סויה במקום אבקת חלב בציפוי, והמעבר לעופות כשרים ומומלחים פגע בטעם של המוצר.

אינפו כלכלה קנטקי פרייד צ'יקן ()

אוכלים עוף רק בבית

הרשת עזבה בפעם האחרונה את ישראל ב-2012, כאשר הניסיון הראשון להיכנס לשוק הישראלי היה בשנות ה-80, אז נפתח סניף בודד בתל אביב. ב-1993 הרשת הגיעה שוב באמצעות חטיבת הסחר בקונצרן "כלל" . בשנת 2003 היא נרכשה על ידי דור אלון, אז בבעלות דודי ויסמן ובשותפות עם אודי שמאי. ב-2008 דור אלון מכרה את חלקה לשמאי, שבין השאר משמש כזכיין פיצה האט בישראל.

 

בעוד ששמאי תלה את הכישלון בכשרות, גורמים בענף טוענים שהכישלון טמון בעיקר בעובדה שעוף הוא מצרך יומיומי במטבח הישראלי, ולכן פחות נחשק לאכילה מחוץ לבית. בהתאם, בימים אלה סגר השף רן שמואלי את דוכן העופות הצלויים שלו בשרונה, מחוסר כדאיות כלכלית. פרט לזה, העובדה שמדובר במוצר בטיגון עמוק פגעה גם היא בהצלחת הרשת, וטרנד האוכל הבריא רק מתחזק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים