שתף קטע נבחר

מתאגרף מת בגלל מכות שקיבל בזירה

הרוסי מקסים דדאשב (28) הותיר אחריו אישה וילד אחרי שהתמוטט והחל להקיא בעקבות נוק אאוט שספג. מאמנו: "זה גורם לך להבין באיזה ספורט אנחנו מתעסקים"

עוד מקרה מצער של מתאגרף שמת לאחר שנפגע בצורה קשה בזירה. הרוסי מקסים דדאשב (28), נשוי ואב לילד הלך אתמול (ג') לעולמו לאחר שהיה מאושפז בבית החולים מאז יום שישי האחרון בעקבות נוק אאוט שספג מסובריל מתיאס בקרב שהתקיים במרילנד.

 

מאמניו של דדאשב (שקל 63.6 ק"ג), דונאטס יאנוסביציוס ובאדי מקגירת', הודיעו רשמית על מותו אחרי ששהו לצידו בבית החולים מאז ספג את המהלומות בראשו בקרב במשקל נוצה.

 

מקסים דבאשב (צילום: AFP)
נחשב לכישרון בזירה. מקסים דדאשב(צילום: AFP)

 

מקגירת' אמר: "הדבר הזה גורם לך להבין באיזה ספורט אנחנו מתעסקים. הוא עשה את הכל כמו שצריך באימונים ולא הייתה שום בעיה. הראש שלי פשוט משתגע עכשיו. אני כל הזמן חושב מה יכולתי לעשות אחרת, אבל הכל נראה היה בסדר. את כל החיים שלו מקסים הקדיש לספורט, הוא נראה מוכן, אבל צריך רק אגרוף אחד כדי שיקרה דבר כזה".  

 

עוד לפני הנוק אאוט ניסה מקגירת' להפסיק את הקרב ואמר לדדאשב: "מספיק, אתה חוטף יותר מדי". דדאשב סירב ומאמנו אמר לו: "אם לא אני, אז השופט יפסיק את הקרב". לאחר מכן פנה מקגירת' לשופט ואמר לו: "זהו, מספיק".

 

מקסים דבאשב (צילום: AFP)
הניתוח לא עזר. דדאשב (משמאל) באחד הקרבות(צילום: AFP)

 

מקגירת' סיפר על מה שקרה בסיבוב ה-11: "חשבתי לזרוק את המגבת לזירה, אבל הבנתי שאין צורך. כבר החלטתי שלא אתן לו להמשיך יותר". דדאשב התקשה ללכת בעצמו לחדר ההלבשה,

התמוטט בדרך והחל להקיא. הוא נלקח באמבולנס לבית החולים, שם עבר ניתוח לצורך עצירת דימום במוח.

 

בסופו של דבר הניתוח לא עזר והנזק שנגרם למוחו של דדאשב היה הרסני. הוא שכב ארבעה ימים בתרדמת לפני שנקבע מותו. הוא נולד בסט. פטרסבורג שברוסיה והתגורר בשנים האחרונות בקליפורניה. אשתו שהתה ברוסיה בזמן המקרה ועשתה את דרכה בחזרה לארה"ב לאחר ששמעה על הפגיעה אותה ספג.

 

דדאשב החל להתאגרף בגיל 10 ונחשב לכישרון מבטיח בזירה. ב-2008 אף זכה במדליית כסף באליפות העולם לנוער. ב-2013 זכה במדליית כסף באליפות רוסיה לחובבים ובמדליית ארד באותם משחקים ב-2012 ו-2013. ב-2016 החל להשתתף בקרבות למקצוענים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים