שתף קטע נבחר

פרשת דומא: השופטים המליצו לסגת מהאישום על חברות בארגון טרור

שופטי בית המשפט המחוזי בלוד קראו לפרקליטות מחוז מרכז לשקול שנית את סעיף האישום נגד הצעיר שהיה קטין בזמן הצתת המשפחה הפלסטינית. עורכי דינו: "מכה נוספת בארון הקבורה של התיק"

 

 

 

הרכב השופטים שדן בפרשת ההצתה של משפחת דוואבשה לפני חמש שנים קרא הבוקר (יום ד') לפרקליטות לשקול מחדש את האישום שהגישה נגד הקטין הנאשם בגין חברות בארגון טרור. 

 

הנאשם הקטין בפרשת דומא (צילום: ניצן דרור)
הנאשם שהיה קטין בזמן הרצח(צילום: ניצן דרור)

ראש ההרכב, נשיאת בית המשפט רות לורך, אמרה לפרקליטה יעל עצמון מפרקליטות מחוז מרכז כי "אם אתם בעניין של להמשיך עד הסוף בעניין החברות בארגון טרור - אנחנו מציעים לעשות חשיבה מחודשת. נדמה לי שהוא הקטין היהודי היחיד בישראל שנקטו אמצעים מיוחדים בעניינו".

 

הנאשם, תושב השומרון שהיה בן 17 בזמן הרצח שמיוחס ליהודים, חתם לאחרונה על הסדר טיעון שבו הודה בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע ממני גזעני, הצתה השחתה ממניע גזעני, חבלה במזיד והיזק ממני גזעני. הקטין טרם הורשע במעשים, אך הפרקליטות צפויה לבקש לגזור עליו חמש שנות מאסר, בעוד שההגנה תטען לעונש קל יותר.

חוסיין דוואבשה סב משפחת דוואבשה  בביץ המשפט (צילום: מוטי קמחי)
סב המשפחה, חוסיין דוואבשה, בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

עו
עורכי הדין ציון אמיר ועדי קידר. סנגוריו של הנאשם(צילום: יאיר שגיא, עידו ארז)

האישום של חברות בארגון טרור הופיע בכתב האישום המקורי, אך לאחר שהצדדים בהסדר הטיעון לא הסכימו לגביו והוא נותר במחלוקת.

 

עורך הדין ציון אמיר, שמייצג את הקטין יחד עם עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", מסר כי "ההערות הללו, אם בכלל התקיים ארגון טרור בתיק הזה ואם היה חבר בארגון של בית המשפט, לא מותירות ספק לגבי פסק הדין הצפוי כנראה. בית המשפט ביקש מנציגת המדינה לשקול את עמדתה ולחזור מן האישום הזה. בהמשך נתייחס למשמעות של פגיעה כל כך קשה בזכויות קטין במהלך חקירתו". קידר הוסיף כי "הדברים שנאמרו הם מכה נוספת בארון הקבורה של התיק לאחר פסילת ההודאות".

 

התיק נגד הנאשם המרכזי עמירם בן אוליאל, שמואשם ברצח התינוק עלי והוריו ריהאם וסעד דוואבשה, גם צפוי להמשיך היום. לפי כתב האישום, בן אוליאל השליך בקבוק תבערה לחדר השינה של המשפחה על-מנת לגרום למותם בכוונה תחילה. עוד מיוחסות לו שתי עבירות של ניסיון רצח, עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים