שתף קטע נבחר

המאבקים בימין: "בראש הגוש יעמוד מי שיביא הכי הרבה מנדטים"

למרות השיחות והאווירה האופטימית שמשדרים שקד ופרץ, המאבקים בין המפלגות על הובלת גוש הימין נמשכים כל העת. בימין החדש מאשימים את הבית היהודי בספינים ומבהירים: "שקד תביא הכי הרבה מנדטים". איתמר בן גביר: "זה נראה כמו מירוץ על הצעד המטופש ביותר"

איילת שקד רפי פרץ (צילום: מוטי קמחי, טל שחר)
הפערים ניכרים. איילת שקד ורפי פרץ(צילום: מוטי קמחי, טל שחר)
 

צוותי המשא ומתן מהימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי כבר החלו לפעול בנוגע לאיחוד אפשרי בגוש הימין אבל הפערים ביניהם עדיין ניכרים. בימין החדש מאשימים כי איחוד מפלגות הימין מייצרים בימים האחרונים ספינים והבוקר (יום ד') מבהירים את עמדתם שוב.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

"הצעתנו פשוטה" אומרים בימין החדש: שיבוץ מועמדים ברשימה חצי-חצי (מודל המכונה ריצ'רץ'), כאשר העדיפות למיקומים האי-זוגיים תינתן דווקא לאיחוד מפלגות הימין, דבר המעניק להם יתרון במקרה של מספר מנדטים אי-זוגי. 

  

 

בנוסף, אומרים בימין החדש - "בראש הגוש הטכני יעמוד המועמד שיצליח להביא את מספר המנדטים הרב ביותר, וזאת איילת שקד. מדובר באינטרס משותף של שתי המפלגות כדי למקסם את כוחו של גוש הימין. הצעתנו יותר מהוגנת, ומעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד. מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב".

 

למרות זאת הוסיפו כי "התעקשות של ראשי איחוד מפלגות הימין להוביל לכיוונים מופרכים לא תאפשר חיבור זה. אנו ממתינים לתשובה חיובית".

 

זמן קצר לאחר מכן, הגיבו באיחוד מפלגות הימין ותקפו את הדברים: "שוב חוזרים בימין החדש להסתמך על סקרים ועל לייקים כפי שעשו בעבר. אנו מזכירים שיש עולם מדומיין וירטואלי ויש מציאות. במציאות יש לבית היהודי-איחוד לאומי שישה חברי כנסת מכהנים והימין החדש לא עברו את אחוז החסימה. אין הגיון להביא שמות אלמוניים שאף אחד לא מכיר לרשימה על חשבון ח"כים מכהנים ומוערכים שעושים עבודתם נאמנה כלפי ציבור בוחריהם.

גם ברמיזה אי אפשר להעלות את האפשרות חסרת האחריות וההרפתקנית של ריצה בשני ראשים. "יש לנו נכונות לאיחוד, וזהו זמן גורלי, אך לא ניתן שלא יהיה ייצוג ברור וערכי של הציונות הדתית בכנסת הבאה".

 

גם בעוצמה יהודית התייחסו למצב הנתון ומתחו ביקורת על העימותים בגוש הימין סביב הבכורה. בשיחה עם ynet אמר היום איתמר בן גביר כי הדבר נראה כמו תחרות בין הצדדים מי יעשה צעד מטופש יותר.

 

"לצערי יש גורמים לצידי בימין, אגב זו לא איילת שקד אלא דווקא הצד השני, שכן נוטים לענייני אגו ומיקומים. הם לא מבינים שההבדל בין הכניסה של עוצמה יהודית לחיבור כזה, לבין ללכת בלי עוצמה יהודית לבחירות,יכולה להביא לעליית ממשלת שמאל". אמר.

 

מי מונע בעצם את כניסתכם, זה בנט ושקד שהתרחקו ממכם או שמא הרב רפי פרץ וסמוטריץ' דוחקים אתכם החוצה?

"היו לי שיחות רבות עם איילת ואני אומר את זה בצורה מפורשת, למרות המחלוקות האידיאולוגיות שלנו, והן קיימות, איילת שקד מעריכה ויודעת את הכוח של עוצמה יהודית ורוצה אותה".

 

אז איזה מקום באתם אתה רוצה?  איילת שקד, רפי פרץ ואז איתמר בן גביר?

"אני לא אמרתי את זה. אם איילת ונפתלי נכנסים אני אפילו מוכן לזוז צעד אחד אחורה, אבל אני כן אומר בצורה מפורשת שאנחנו צריכים להיות בצמרת הרשימה. זה לא סוד שראש הממשלה מסתכל בסקרים על הפופולאריות שלנו עם כל האהדה הציבורית כלפינו. אנחנו עובדים על כל החיבורים, כל האופציות פתוחות. אני אומר דבר פשוט. ברגע שיש בלוק טכני הדבר הרבה יותר קל. אם היית אומר לי ללכת עם בנט באותה מפלגה, הייתי מסרב, אנחנו לא רואים דברים עין בעין".

 

אז מה זה בלוק טכני?, רצים יחד ונפרדים מיד אחר כך?

"נכון יש שיתוף פעולה, תהיה הרמוניה,  אבל כל מפלגה שומרת על הזהות שלה על הייחודיות שלה. אני מקווה שהשכל הישר יגבר, אבל אם לא, אנחנו עובדים  על כל התרחישים ועל כל החיבורים ועל כל הכיוונים כדי שתהיה עוצמה בכנסת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי, טל שחר
רפי פרץ ואיילת שקד
צילום: מוטי קמחי, טל שחר
מומלצים