שתף קטע נבחר

אלכס קלוד, זוכה 6 פרסי אופיר, הלך לעולמו

מעצב הפסקול אלכס קלוד הלך לעולמו ממחלת הסרטן בגיל 64. קלוד עבד על כמה מהסרטים האהובים והידועים בישראל בהם "חתונה מאוחרת", "בופור" ו"הערת שוליים", ולאחרונה היה מועמד שוב לפרסי אופיר

אלכס קלוד, ממעצבי הפסקול המרכזיים בקולנוע הישראלי, הלך לעולמו היום (ד') בגיל 64 ממחלת הסרטן. במהלך הקריירה הענפה שלו, זכה קלוד בשישה פרסי אופיר, ורק לפני יומיים היה מועמד שוב על הסרט "ימים נוראים" של ירון זילברמן. הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בית העלמין ירקון בפתח תקווה.

 

אלכס קלוד (צילום מסך מתוך חשבון היוטיוב של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה)
אלכס קלוד. בטקס פרסי אופיר בשנת 2017

קלוד עבד בכמה מהסרטים הפופולריים והמוערכים בישראל, בהם "כיפור", "חתונה מאוחרת", "בופור", "לבנון", "הערת שוליים", ו"פוקסטרוט", על כולם זכה בפרס אופיר. בנוסף, כתב מוזיקה לתיאטרון, למופעי בלט וגם לקולנוע תיעודי. הוא נולד בוורשה ב-1955 ועלה לישראל בגיל 14.

 

בתו רון סיפרה ל-ynet: "גילינו את הסרטן מאוחר מדי. בשבועות האחרונים ידענו שזה מה שעומד לקרות והספקנו להיפרד ממנו. רק הבוקר הוא גילה שהוא מועמד לפרס אופיר וזה היה כבוד בשבילו למרות שזכה כבר פעמים בעבר".

 

במאים ואנשי תעשייה ספדו לו ברשתות החברתיות, בראשם שמוליק מעוז, במאי "לבנון" ו"פוקסטרוט", שכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלכס קלוד, חברי היקר, שעיצב את פסקול חיי, נפטר. קמתי הבוקר ליום עצוב מאוד".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך מתוך חשבון היוטיוב של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
אלכס קלוד ז"ל
צילום מסך מתוך חשבון היוטיוב של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
לאתר ההטבות
מומלצים