שתף קטע נבחר

ירי הסחה ובריחת המתנקשת: תיעוד חדש מהחיסול הכפול במקסיקו

בתיעוד שפורסם במקסיקו נראים שני חשודים - ככל הנראה סייענים למתנקשת - כופים על שוטר לשכב על הקרקע, לוקחים את נשקו ונמלטים. הרשויות סבורות כי מדובר בפעולה שתסיח את דעת המאבטחים להבחין ברצח העבריינים הישראליים. בתיעוד אחר נראית החשודה בהתנקשות כשהיא נמלטת - ונעצרת

 

 

החיסול הכפול במקסיקו: מצלמות אבטחה תיעדו את השניות שבו נורה שוטר מחוץ לקניון "ארץ פדרגל" במקסיקו סיטי, שבו נרצחו שני העבריינים הישראלים בן סוטחי (44) ואלון אזולאי (40) אתמול (ה'). שני החשודים בסיוע למתנקשת שנמלטו נראים בתיעוד כשהם פותחים בירי וכופים על שוטר לשכב על הקרקע. לאחר מכן אחד מהם ככל הנראה לוקח את נשקו.

 

תיעוד ניסיון ההמלטות של המתנקשת במקסיקו ()
המסייעים של המתנקשת בפעולה

תיעוד ניסיון ההמלטות של המתנקשת במקסיקו ()

בשלב הזה, החשוד השני עלה למכונית, וחברו, שפגע בשוטר - ירה באוויר ונכנס אף הוא לכלי הרכב. לפי הרשויות במקסיקו, מטרת הפעולה הייתה הסחת דעת שתמנע מהמאבטחים להבחין ברצח שני העבריינים - שהתרחש דקות לאחר מכן.

 

בתיעוד אחר שפורסם בתקשורת במדינה נראית החשודה בהתנקשות, אספרנזה גוטיירז רוג'אנו, כשהיא מנסה להימלט משוטרים - אך נעצרת.

 

תיעוד ניסיון ההמלטות של המתנקשת במקסיקו ()
המתנקשת מנסה להימלט

 

הזמין רצח, נמלט והוסגר

סוטחי היה עבריין מוכר מאוד מתל אביב שריצה מאסר ארוך בגין מעורבותו בניסיון לרצח של מני אסלן בסוף שנות ה-90. הוא נידון ל-17 שנות מאסר על חלקו בשכירת רוצחים לנסיון חיסולו של אסלן.

 

בתחילת שנות ה-2000, במהלך ריצוי מאסרו בכלא איילון, נמלט לחו"ל בסיוע שוטר מושחת, ושהה במרכז אמריקה עד שנתפס ב-2004 במקסיקו בחשד להפעלת כנופייה שעסקה ברצח וסמים (הוא נעצר עוד קודם בוונצואלה אך הצליח לחמוק).

אלון אזולאי ובן סוטחי  ()

ביולי 2004 הוסגר סוטחי לישראל. הוא טען שברח מהארץ ב-2001 בשל החשש שיחוסל בכלא על רקע הסכסוכים שבהם היה מעורב בעולם התחתון. "אם לא הייתי בורח הייתי מת, ויש לי תוכניות לחיות עוד הרבה שנים", אמר בחקירתו. "הכינו לי דרכון מזויף, ובחופשה הראשונה חתכתי לחו"ל, אל החיים היפים".

  

במהלך תקופת הבריחה הוא נחשד בכמה מדינות בדרום אמריקה ובמרכזה בשורת מקרי רצח ובסחר בסמים. אחרי שהוחזר לארץ הוא נשלח לרצות את יתרת מאסרו, עד ששוחרר לפני כמה חודשים. השבוע שמה משטרת ישראל את ידה על שותפו של סוטחי לפשע לאורך השנים בארץ ובחו"ל, העבריין ארז אקרישבסקי, שנעצר במקסיקו והוסגר.

 

 

סוטחי ואזולאי נורו למוות בבית קפה בקניון במקסיקו סיטי. סוטחי נחשב לאדם ערמומי וחשדן, אך לא הבחין במתנקשת שישבה בשולחן סמוך כשעל ראשה פאה בלונדינית. לאחר שזיהתה את היעד המרכזי שלה ואת חברו, היא שלפה את האקדח וירתה מטווח אפס מספר רב של כדורים. היא לא הותירה סיכוי לסוטחי ולאזולאי.

 

אספרנסה, החשודה ברצח הישראלים בן סוטחי ואלון אזולאי במקסיקו ()
החשודה בהתנקשות

החשודה, אספרנזה גוטיירז רוג'אנו (33), הציגה את עצמה כבת זוגו של סוטחי וטענה שחשדה שבגד בה. אולם המשטרה המקומית מחפשת אחר שני בני אדם שסייעו לה ובודקת אם נשלחה מטעמם כדי לרצוח על רקע חיסול חשבונות. היא הוסיפה שירתה בהם באקדח שקנתה ב-7,000 פזוס (כמעט 1,300 שקלים).

 

לאחר הירי פרצה מהומה בקניון שבו שוכן בית הקפה. אנשים נשכבו על הרצפה ומתחת לשולחנות. למקום הוזעקו בין היתר כוחות המשמר הלאומי וכוחות הצלה שפינו שני פצועים בהם שוטר. בתחילה סברה המשטרה שמדובר בכלל בשוד בחנות תכשיטים, אך מהר מאוד התבהרה התמונה.

 

לגורמים במשטרת ישראל ששוחחו עם ynet אין ספק: "הזמנת הרצח הייתה ישראלית. זו רעידת אדמה במפת הפשע בארץ. נראה הנסיעה שלו למקסיקו הייתה ידועה לאנשים רבים אחרים והם פשוט הזמינו חיסול מקצועי מארגון פשע מקומי. לא בכל יום רואים עבודה שכזו ואין לנו ספק שלא מדובר בטעות וגם לא בפשע רומנטי אלא חיסול שהוזמן ובוצע".

 

 

 


פורסם לראשונה 25/07/2019 21:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים