שתף קטע נבחר

הדוקר עדיין חופשי: "אסור לקבל אף סוג אלימות בחברה שלנו"

מנהיגי הציבור הערבי התייחסו לדקירתו של הנער מטמרה ליד ההוסטל ללהט"ב. "מקרה מזעזע כלפי צעירים המתקשים לחיות בחירות", אמרו בחד"ש מיד לאחר האירוע הטרגי. בבל"ד ותע"ל לא מיהרו להגיב אך לבסוף אמרו כי: "כל פשע לא יכול לעבור לסדר היום". ברע"ם שמרו על שתיקה. עדיין לא נעצר חשוד

בית החולים איכילוב וזירת הדקירה ברחוב יחיעם (צילום: שחר חי ומוטי קמחי)
(צילום: שחר חי ומוטי קמחי)

מאז דקירתו של נער בן 16 אתמול (שישי) ליד הוסטל לבני הנוער מהקהילה הגאה בתל אביב, המשטרה עדיין לא עצרה חשוד בדקירה. הנער, במקור מטמרה, נותח והועבר אחר הצהריים לטיפול נמרץ, כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה אך יציב. הוא התגורר ב"בית דרור" לאחר שנפלט מביתו - וסיפר לחובשים שהגיעו כי אחיו היה זה שדקר אותו. רוב מנהיגי הציבור הערבי גינו את האירוע הקשה ואף שייכו אותו לבעיית האלימות בחברה הערבית, אך לחלק לקח זמן לא מבוטל להגיב.

 

"‏אסור לנו לקבל שום סוג של אלימות בחברה שלנו בטח לא פשעי שנאה" אמר יו"ר חד"ש איימן עודה מייד לאחר הדקירה. "אני מתפלל לשלומו של הנער ומקווה לבשורות טובות. המאבק נגד האלימות והפשיעה בחברה שלנו הוא מצב חירום ונמצא בראש סדר העדיפויות שלנו", הוסיף.

  

ח"כ עאידה תומא סולימן, גם היא מחד"ש צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "המקרה המזעזע חושף שאלימות מגדרית בתוך המשפחה, לעיתים רצחנית, שמופנית באופן קבוע כלפי נשים, מופנית גם כלפי צעירים להט"בים שמבקשים לחיות בחירות. מוכרחים להיאבק בשנאה הרצחנית הזו ברמה הממסדית, וגם בתוך החברה שלנו".

 

איימן עודה (צילום: עמית שאבי)
איימן עודה(צילום: עמית שאבי)

יו"ר תע"ל, אחמד טיבי, התייחס למקרה לאחר פניית ynet: "אנחנו נגד אלימות על כל סוגיה. נגד פגיעה באנשים על רקע מין, גזע דת, או מגדר. חד משמעית נגד עם הוקעה ברורה". גם ח"כ אמטאנס שחאדה מבל"ד חיכה לפנייה לפני שהגיב: "אני מגנה בכל תוקף את דקירת הנער היום בתל אביב, וקורא למשטרה ולרשויות האכיפה למצות את הדין עם התוקף. מאבק באלימות ופשיעה בחברה הערבית הינו בראש סדר העדיפויות שלנו, ופשע שנאה כזה המופנה כלפי נער בשל זהותו המינית אינו יכול לעבור על סדר היום. כמוהו כמו כל פשע אחר".

אחמד טיבי במליאה שמתכנסת לקראת הצעת החוק של פיזור הכנסת (צילום: אלכס קולומויסקי)
אחמד טיבי (צילום: אלכס קולומויסקי)

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "למילים יש משמעות, גם למילים ההולכות ומתרבות במרחב הציבורי נגד הקהילה הלהט"בית. אינני יודע עדיין בוודאות מה היה המניע לתקיפה, אבל יודע שחובה עלינו כחברה לקיים שיח מכבד ולהיאבק בכל תופעה של שנאה על רקע של נטייה מינית, לאום, צבע עור וכל הגדרה אחרת".

 

זירת האירוע בת
זירת האירוע בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

זירת האירוע בת
הכניסה להוסטל(צילום: מוטי קמחי)

בארגוני הקהילה הגאה הזדעזעו וכינו את האירוע "פשע שנאה נגד הלהט"ב". מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אוהד חזקי, קרא למשטרה "לתפוס את הדוקר ולחקור את הדברים ביסודיות". חזקי הוסיף כי "יש לנהוג ברגישות יתרה שתבטיח את פרטיותו של הנער".

 

יעל סיני, מנהלת ההוסטל, סיפרה ל-ynet על התחושות לאחר האירוע הקשה: "אנחנו הכי דואגים כרגע לבני הנוער, שמאוד נסערים מהאירוע. אנחנו עסוקים בלטפל בהם ולשמור על הבריאות הנפשית שלהם".

 

סיני אמרה כי בהוסטל שוחחו עם המשפחה והגורמים בקהילה, והוסיפה כי: "מדובר בפשע שנאה כלפי הקהילה, התקיפה מכוונת כלפי אותו בחור בגלל ההזהות המגדרית והנטייה המינית שלו. אנחנו כואבים וצר לנו, אבל נמשיך להיות בית פתוח לכל בני הנוער".

 

ביום ראשון תיערך צעדת מחאה נגד האלימות כלפי קהילת הלהט"ב, שתוכננה מראש לשבוע שבו מציינת הקהילה עשר שנים לרצח בבר נוער וארבע שנים לרצח שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים. בשנה שעברה נערכה הצעדה בסמוך לדקירתה של מאיה חדד בתל אביב.

   

מארגנות ומארגני הצעדה מסרו: "רצינו לצעוד ביום ראשון, בלי אלימות שתוציא את כולנו לרחוב, בלי פשע להט"בופובי. רצינו לשם שינוי צעדה שמתמקדת ביפה ובאופטימי. ואז המציאות התנפצה לנו בפנים. הסכין ננעצה היום בלבבות של כולנו. חברות וחברי הקהילות הלהט"ביות שסובלות באופן יומיומי מאלימות, משנאה, מהסתה בכל השפות ובכל הדתות. כולנו משפחה אחת וניסיון הרצח היום לא היה על רקע משפחתי אלא על רקע להט"בופובי. בדיוק כמו הדקירה של מאיה חדד, בדיוק כמו הדקירה של שירה בנקי ז"ל, בדיוק כמו הירי בבר נוער השבוע לפני עשר שנים. כי אם אחרי עשר שנים, בני נוער מהקהילה הגאה עדיין לא יכולים ללכת בבטחה אפילו בלב תל אביב, הגיע הזמן להשמיע קול צעקה גדול נגד האלימות, נגד ההסתה ונגד הלהט"בופוביה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
זירת הדקירה בתל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים