שתף קטע נבחר

מה אוכלים ליד שוק מחנה יהודה?

הסמטאות הסמוכות לשוק מחנה יהודה בירושלים - שעד לפני 30 שנה עוד היה מסוכן ללכת בהן בשעות הערב - הפכו ללב הקולינרי של העיר, ואם תצאו לסיור ברחובות הסמוכים לשוק - תגלו את הקסם האמיתי: חצ'אפורי, פיצה נהדרת, פיתות מלאות בכל טוב של דיוויני, לא פחות משלושה מקומות לאסף גרניט ועוד הפתעות קולינריות

 

 

איזה מקום בירושלים הכי עמוס בתיירים? בוודאי תגידו שזו העיר העתיקה או הכותל, אבל פודיס ירושלמים יגידו לכם דווקא שהאזור הכי עמוס בעיר הוא שוק "מחנה יהודה" וסביבתו. וכשהם אומרים "עמוס", הם מתכוונים לזה שבקושי אפשר לצעוד בו, ואם כבר הצלחתם - אז סביר שעברית היא לא שפה שתשמעו שם הרבה.

 

אז כן, לאוכל יש בירושלים משקל לא פחות כבד מאשר לאתרים היסטוריים, לתרבות ולאומנות, והאוכל הכי מסקרן נמצא דווקא כאן - בשוק "מחנה יהודה" ובסמטאות הסובבות אותו.

מסעדת עזורה תל אביב (צילום: ירון ברנר)
מסעדת "עזורה"(צילום: ירון ברנר)
 

ואם השוק הוא הלב הפועם של ירושלים, אז חמש הסמטאות שמסביבו (אשכול, הערמונים, השקמה, הדקל ובית יעקב) הן העורקים הראשיים של הקולינריה הירושלמית. מצד אחד, תוחם את השטח רחוב יפו ההומה שבו גם נוסעת הרכבת הקלה, ומצד שני - כל הסמטאות הללו מתנקזות בסוף לרחוב אגריפס הסוער והסואן, אפילו יותר מיפו.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

 

ואם תשאלו את המקומיים, חמש הסמטאות האלה שעוברות עכשיו מתיחת פנים והופכות אט-אט למדרחוב - זה ה"שוק" האמיתי. אבל, למעשה, מדובר באזור שצמוד לשוק, שהתפתח בקצב מסחרר בעשור האחרון, בין השאר בגלל מה שקורה בשוק עצמו: הבסטות של הסוחרים הולכות ונעלמות, ואת מקומן תופסים ברים ודוכני אוכל רחוב טרנדיים שמביאים את ה"בשורה הקולינרית החדשה". בדיוק מה שקורה בשוק הכרמל בתל אביב.

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
טעים שם: פאני פורי ב"סמנתה ג'ונס" (צילום: לין לוי)
  

"כבר אי אפשר להשיג היום בשוק נכסי נדל"ן, וכל מי שרוצה לפתוח מסעדה באזור הבילויים הכי עמוס בעיר, מתנקז לכאן", אומרת מירב נחמיאס, דור שלישי במסעדת "רחמו" שממוקמת בצומת המרכזי באזור הסמטאות הללו.

 

חוץ מ"רחמו", פועל באותו הרחוב ממש מוסד ירושלמי נוסף, "עזורה", ולוויכוח בדבר מי מבין השניים היה כאן קודם - כנראה לא תהיה תשובה חד משמעית לעולם. "לפני 30 שנה, כשהמשפחה שלי פתחה את ה'שיפודייה', מה שהיה כאן זה אנחנו ו'רחמו'. בערב היה מפחיד ללכת ברחובות האלה בגלל האוכלוסייה המפוקפקת ובגלל החולדות הענקיות, שאפילו החתולים ברחו מהן", מספר מור יחזקאל, הבעלים של "יהודית", הגרסה המודרנית של "השיפודייה". "היום, אם תגיעי לכאן בערב, תגלי שזה אזור הבילויים הכי תוסס בעיר ואין יזם קולינריה שלא היה רוצה להיות חלק מהחגיגה הזו", הוא מסכם.

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
שיפודיית "יהודית"(צילום: לין לוי)
  

חוץ מהמסעדות ומבתי האוכל שתכף נספר עליהם, פועל באזור הזה גם הסניף הראשון של האימפריה שהקים רמי לוי. זה אולי נראה כמו קיוסק, אבל משמש פרק חשוב בספרי ההיסטוריה של העיר.

 

באזור הזה יש גם שני אטליזים מפורסמים ושלושה מקומות של קבוצת המסעדנים שעשתה מהפך בקולינריה הירושלמית - קבוצת "מחניודה" - היחידים שמפעילים מקומות לא כשרים בסמטאות הכשרות.

 

 (צילום: לין לוי)

עזורה

מסעדת פועלים מיתולוגית שהתחילה בתור כוך ירושלמי קטן, והפכה עם השנים למסעדה בעלת שני סניפים (אחד מהם פועל בתל אביב) שבהם מציעים תבשילים אורפליים כמו תבשיל זנב שור, תבשיל קובה אדומה (30 שקלים), סופריטו (60 שקלים), עלי גפן ממולאים (32 שקלים) וקובה חמוסתה (35 שקלים).

 (צילום: תומר פולטיין) (צילום: תומר פולטיין)
(צילום: תומר פולטיין)

האשכול 4 ירושלים, 02-6235204, כשר

 

רחמו

המסעדה המיתולוגית נפתחה ב-1954 על ידי רחמו, דור שני בירושלים, שהוריו עלו מטורקיה, מהאזור הגובל עם סוריה. בתו של רחמו, חיה, המשיכה את דרכו ולפני כ-30 שנה תפסה את המושכות נכדתו, מירב נחמיאס, שמנהלת עד היום את המקום.

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

"רחמו" היא למעשה תבשיליה בשירות עצמי; הלקוחות הקבועים כבר מכירים את השיטה: ניגשים לדלפק, לוקחים מגש ומזמינים את המנה שבה אתם מעוניינים (בדרך, כדאי לעצור לשנייה, להרים את הראש ולהציץ על הקופה העתיקה ועל שאר החפצים העתיקים ויקרי הערך ששימש את רחמו מהיום בו פתח את המקום, וכיום ניצבים שם כמו במוזיאון).

 

ומה אוכלים כאן? אוכל של בית שנשמר בתוך סירים ענקיים, ומונח על הצלחות ללא גינונים מיותרים אבל עם הרבה יראת כבוד. בין היתר, תוכלו למצוא כאן את הקציצות המפורסמות של רחמו שמכינים במקום עד היום על פי אותו מתכון נוסטלגי (18 שקלים ליחידה), חומוס במרקם של שמנת (30 שקלים) וגם קובה (40-37 שקלים), מג'דרה אורז (22 שקלים), מקלובה צמחונית מעולה (25 שקלים) ומנות נוספות באווירה של בית.  

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

אנקדוטה מעניינת: בתחילת דרכה המסעדה הציעה תפריט מצומצם שכלל שלוש מנות בלבד - אורז עם שעועית וקציצות, אורז עם שעועית ואורז עם שעועית בפיתה. אך נראה שזה לא הפריע לפועלים שעבדו בסביבה והמשיכו לפקוד בקנאות את המסעדה מדי צהריים.  

 

האשכול 5 ירושלים, 02-6234595‏, כשר

 

הפרלמנט

השם הרשמי של המקום הבא, שנמצא בסמוך למסעדת "רחמו", הוא אומנם "הפרלמנט", אבל בקרב בעלי העסקים והסוחרים בשוק היא זכתה לכינוי - "החמארה של ג'יימי", על שמו של ג'יימי, בעלים של המקום.

 

החמארה נפתחה בשנת 2009, והפכה במהרה למקום אליו מגיעים הבאסטיונרים מהשוק לנוח אחרי עוד יום עבודה מתיש ולשתות כוסית (או יותר) של ערק. ובשביל להכניס אתכם עוד יותר לאווירה, נספר כי את קירות המקום ממלאות תמונות של "הפנתרים השחורים", ולצידן תלויות תמונות של ג׳יימי מחובק עם אושיות מוכרות בארץ - מספורטאים ועד פוליטיקאים.

 

יש כאן כמות עצומה של ערק (יש הטוענים שאפשר למצוא כאן כ-36 סוגי ערק שונים, ויש הכאלה שסבורים שיש אפילו יותר מזה), בר פצפון ועמדת קריוקי מפתיעה, ולמרות שמדובר בכוך נטול מיתוג -  הוא מקבל לא מעט כבוד מהלקוחות הקבועים שפוקדים אותו.

 

אשכול 5 ירושלים, כשר

 

קוקי קרים

את הגלידות שלו, אותן למד להכין ברימיני שבאיטליה, לירון פורני מכין במטבח הזעיר שפועל בחלל הלא גדול המשמש כגלידרייה שלו. אבל, למעשה, הגלידה כאן היא רק תירוץ, שכן הדבר האמיתי שלשמו מגיעים למקום, הם דווקא הקינוחים המטורפים שפורני מכין כאן עם הגלידות שלו.  

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

בין היתר, תוכלו למצוא כאן מגוון עוגיות במילוי גלידה, כריך ופל במילוי גלידה (32 שקלים), כריך בראוניז במילוי גלידה (22 שקלים) וקינוחים בכוסות כמו "קוקי קאפ" - קינוח שכבות העשוי משברי עוגיות, גלידה, קצפת, סוכריות, שוקולד, רטבים מתוקים ועוד.

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

כל הקינוחים כאן נארזים באריזות יפות עם שלל תוספות צבעוניות מעל, שהופכות את האכילה שלהם לחוויה כיפית גם לעיניים. ולמרות גודלו הקטנטן של המקום, הוא מצליח למשוך אליו לא מעט פודיז וכמעט כל סיור אוכל שעובר באזור.

 

האשכול 6 ירושלים, 02-5027777‏, כשר

 

 (צילום: לין לוי)

יהודית

שיפודיית "יהודית" נפתחה ב-1986 בשם "השיפודיה", ולפני שש שונה שמה ל"יהודית". לפני כחצי שנה, השיפודייה עברה מהפך ענק במהלכו שופצה ועוצבה מחדש, כששני הדברים היחידים שנותרו במקום הם: יהודית יחזקאל, הבעלים ומי שמכינה את האוכל במקום מיום פתיחתו, וגריל הפחמים המלווה אותה לאורך כל השנים בהן קיימת השיפודייה.

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

"יהודית" מעוצבת בהידור רב, אך יחד עם זאת התפריט שבה מציע אוכל ביתי פשוט וטוב, מהסוג שאפשר למצוא היום רק בשיפודיות ותיקות: בין היתר, תוכלו למצוא שם את מנת הקבב של יהודית (78 שקלים) שכוללת שלושה קבבים עסיסיים להפליא ונטולי תיבול, שישתלבו מצוין עם תוספת של מג׳דרה אורז עם בצל מוזהב מעל. אחרי השיפוץ, נוספו לתפריט הסטנדרטי כאן גם חלקי פנים כמו ביצי הודו (98 שקלים) ונתחי בשר פרימיום כמו סטייק אנטרקוט מיושן (125 שקלים).

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
  

ואם אתם מגיעים למקום - זכרו לטעום את מאפה הקאדה הממולא בתערובת בשר, שנצלה על הגריל ומוגש עם רוטב המשלב בין טחינה, אריסה ועמבה (36 שקלים ל-2 יחידות). יש כאן גם חומוס בעל מרקם ירושלמי גס, אותו יחזקאל מכינה במשך 30 שנה באותו הבלנדר ומבחר סלטים כמו קרם חציל מעולה, סחוג תוצרת בית ופיתות ענקיות שנאפות במקום. אגב, כל חומרי הגלם מהם עשויות המנות - מגיעים מהשוק עצמו.   

 

הערמונים 5 ירושלים, 02-6254036, כשר

 

פורטונה

שיפודייה מודרנית ומעוצבת, שבתפריט שלה יש את כל הקלאסיקות האהובות: מגוון סלטים לפתיחת הארוחה, שיפודים מחלקי בשר שונים, מעורב ירושלמי וצ'יפס ששמו יצא למרחקים. תוכלו להזמין כאן גם שיפודי נתח קצבים, שיפודי כבד אווז, קבב (70 שקלים), נקניקיות מרגז פיקנטיות (60 שקלים) ועוד.

 

הערמונים 2 ירושלים, 5001787־02, כשר

 

בורגר מרקט

"בורגר מרקט", שנמצא בבעלות מתן לוי ורובי מיכאל, היא המבורגרייה מדובר הומה וצעירה ברוחה, שבה תוכלו לטעום המבורגר שמגיע עם תערובת של קורנישונים קצוצים וגרעיני חרדל, בצל סגול קצוץ דק-דק ואיולי שאטה, חסה ועגבנייה.

המבורגרים בירושלים (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

המלצה שלנו - הוסיפו לו את "האבוקדו של עבאדי" - ממרח אבוקדו עם שברי עוגיות עבאדי, שנשמע מוזר אבל מוסיף המון. המבורגר ללא ארוחה עולה כאן 36 שקלים, ובארוחה מלאה תשלמו עליו 49 שקלים.

המבורגרים בירושלים (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

הערמונים 3 ירושלים, 02-9708888‏, כשר

 

Mousseline

"מוסלין" היא גלידרייה צרפתית, ששמה מורכב מהעיר מוסול שבעיראק וממושג שלקוח מעולם הפטיסרי הצרפתי - La crème mousseline.

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

הגלידה ב"מוסלין" מיוצרת מחלב, שמנת וחלמונים, והטעמים המוצעים כאן הם לא משהו שנתקלים בו כל יום: גלידת ווסאבי פיקנטית וגלידת זעפרן שיספקו לפודיז באשר הם כמה רגעי אושר, לצד גלידת קפה "ערביקה" בעלת טעם עמוק של קפה וגלידת "טונקה", שמזכירה בטעמה שילוב בין וניל לקוקוס. המחיר עבור כדור בודד הוא 13 שקלים, המחיר עבור קילוגרם הוא 75 שקלים.

 

הערמונים 2 ירושלים, 1-700-502-722, כשר

 

 (צילום: לין לוי)

SJ - סמנתה ג'ונס

"סמנתה ג'ונס" הוא טאפאס בר מלא סטייל שפתחה לירון גיל, נכדתו השנייה של רחמו ואחותה הצעירה של מירב נחמיאס (המנהלת כיום את "רחמו" הוותיקה) . גיל, בוגרת בית ספר לבישול בארץ, מיקמה את הבר בדיוק מול המסעדה המיתולוגית של הסבים שלה, אך להבדיל מהם - היא מציעה שם תפריט מודרני עם הרבה טוויסט.

 

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

אם "רחמו" היא מסעדת תבשילים, "סמנתה ג'ונס" היא בר קטן שמעוצב עם המון שיק וסקס אפיל ותפריט טאפאס שמציע מנות עם טוויסט, אותו מוסיף מנהל המטבח - רמי כהן ("רמירז"), שעבד בעבר במסעדות כמו "קאבליר", "מונה", "צ'אקרה" ו"סטיה", וכיום משמש גם כשף פרטי של לא מעט סלבס בארץ.

מקומות ליד השוק (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

התפריט כאן מציע מנות כמו קריספי הום פרייז קראנצ'יים וממכרים (34 שקלים) ופטריות צרובות בשקדים עם שום קונפי מעל רוטב ״חבלנקו״ על בסיס פטרוזיליה (64 שקלים). יש שם גם מיני עראיס המוגש לצד סלט עגבניות פיקנטי (62 שקלים), וספיישלים כמו סשימי טונה בתוך פאני פורי ומנה מושלמת של גירוס יווני - פיתה צלויה וקראנצ'יית שמקופלת לשניים ובתוכה פרגית, ירקות וטחינה.

 

השקמה 6 ירושלים, כשר

 

Crave Gourmet Street Food

"קרייב" הוא בר אוכל תוסס עם מטבח פתוח, ממנו יוצאות מנות "קאלט" אמריקאיות כשרות. כאן, יושבים זה לצד זה משפחות עם ילדים, צעירים חובשי כיפה שחורה עם ספר תורה ביד ותיירים אמריקאיים.

   (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)
 

ומה אוכלים כאן? נגיסי חזה ברווז קריספיים (55 שקלים), בייקון טלה (30 שקלים), מנות טאקו והמבורגרים, סליידרים וכריכים כמו כריך "רובן" ו"פילי צ'יז סטייק" (65 שקלים).

 

השקמה 1 ירושלים, 02-6272830, כשר

 

אישטבח

זה המקום היחיד בארץ שבו מגישים את המאפה הסורי-כורדי הנקרא "שמבורק". יש בו טאבון ענקי, עשרות עובדים, שני ברים ארוכים ותפריט שמציע את המאפה הייחודי במילויים שונים: עם בשר סיסקה (45 שקלים), עם בריסקט (52 שקלים) ויש גם עם לשון, עם בשר ראש, עם קבב סורי ועם צ'וריסו (59-45 שקלים).

ליד ירושלים (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

השקמה 1 ירושלים, 02-6232997, כשר

 

חצ'אפוריה

גם במקום הבא יש בר ארוך, לא מעט עובדים צעירים, אדיבים וזריזים ותפריט שמציע חמישה סוגים שונים של חצ'אפורי שמגיעים בשני גדלים - אישי וגדול, ובמילויים שונים: גבינה גיאורגית, גבינה גיאורגית עם תרד, תפוח אדמה עם בצל מטוגן או מחית שעועית מנומרת.

ליד ירושלים (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

ההמתנה למנה נמשכת כרבע שעה, אך היא שווה כל דקה. המחירים כאן נעים בין 38-24 שקלים למאפים אישיים, או 42-29 שקלים למאפים גדולים.

 

השקמה 5 ירושלים, 02-5373630, כשר

 

אורבן

במקום הבא, מציעים לחמניות קינמון חמות שמוגשות בשלל גרסאות מתוקות ומושחתות: יש עם ציפוי פקאנים קלויים וקרמל עם זיגוג קרם גבינה, עם מרקחת אוכמניות ואספרסו מצומצם, עם חמאת בוטנים חמה ושבבי שוקולד מריר או עם מרקחת אפרסק וג'ינג'ר עם שבבי לוטוס מעל. המחיר של כל המנות הוא 22 שקלים.

 (צילום: קאסי אקרמן)
(צילום: קאסי אקרמן)
 

השקמה 5 ירושלים, 054-2920932‏, כשר

 

ההמבורגר של שגב

ברחוב השקמה, פועל הסניף השני של ההמבורגרייה של ניסים שגב - הקצב מאזור התעשייה תלפיות. במקום, ניצבים דלפק לשירות עצמי ומקרר יישון בשר שקוף.

אוכל רחוב בירושלים (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)
 

התפריט כאן מציע מלבד ההמבורגרים, שעשויים ממכסה של פריים ריב שעובר יישון במקום במשך שלושה חודשים (29 שקלים ללא ארוחה או 59 שקלים בארוחה), גם סטייקים, כריכים וסלטים עם בשר.

 

השקמה 6 שוק מחנה יהודה, 02-5910771, כשר

 

 (צילום: לין לוי)

Dwiny

המקום הבא אחד מהמקומות היותר מגניבים שפועלים באזור, עם אווירה קצבית ותפריט אוכל טעים וקליל שמורכב מפיתות במילויים מעניינים - בשריים וצמחוניים - וגם במילוי דגים (40-30 שקלים).

 (צילום: יהודה נהר)
(צילום: יהודה נהר)
 

אם מתחשק לכם לטעום מהכל, מציעים כאן ארוחת טעימות ליחיד (100 שקלים) או לזוג (170 שקלים), כשבשתיהן תקבלו גם את הצ'יפס המעולה שמכינים במקום.  

 

בית יעקב 6 ירושלים, 050-4742428, כשר

 

השכנה

"השכנה" הוא הבר הגדול ביותר שפועל באזור; יש בו 100 מקומות ישיבה ותפריט לא סטנדרטי לבר, נטול בשר, הכולל מנות כמו עלי גפן (26 שקלים), פרעצל אמריקאי עם מטבלים (29 שקלים) ופיצה עם תוספות מגוונות ויצירתיות מעל (42 שקלים).

ברים כשרים בארץ (צילום: רפאל לידור)
(צילום: רפאל לידור)
 

יש כאן גם סלט טאבולה, מנה שנקראת ״כמעט פנצנלה״ ומורכבת מעגבניות שרי, בזיליקום, מוצרלה, קרעי לחם ובצל ירוק (38 שקלים) וקינוחים בטעם ביתי כמו עוגת ביסקוויטים שמכינים במקום.

 

בית יעקב 11 ירושלים, 02-5375916‏, כשר

 

ואלרו

רסטרו בר ירושלמי ששייך לבני  הזוג אתי וירון ישפה, השוכן בתוך בניין אבן עם חלונות מקושטים בפנים מעוצב בעיצוב צבעוני וצעיר.

ליד ירושלים (צילום: יוני זילברמן)
(צילום: יוני זילברמן)

התפריט החדש שהושק במקום ממש לפני כחודש, מציע מנות כמו לב חציל עם טחינה שחורה וסלט עגבניות (48 שקלים), סלט קאמפרי עם לבבות קיסר, אנדיב, פילה הדרים, פקאן סיני וקשיו מקורמל (58 שקלים) ואסאדו מפורק במיני פראנה (66 שקלים).

 

מקומות ליד השוק (צילום: יוני זילברמן)
(צילום: יוני זילברמן)
 

עוד תמצאו כאן: מנות בשר כמו שיפוד חזה מולארד (68 שקלים), טורטליני בטטה עם שקדי עגל (74 שקלים) ומנות עיקריות כמו סינטה עם כבד אווז (128 שקלים) וסינייה מעורב ירושלמי.

 

בית יעקב פינת אגריפס 80 ירושלים, 02-5465650, כשר

 

מחניודה

המסעדה הבאה היא אחת ממסעדות השוק הראשונות בארץ שהציגה מטבח פתוח עם המון אקשן. מעבר לכל מה שכבר נאמר על המסעדה הזו - שהביאה לעיר הבירה סקס אפיל חדש והעלתה את השף אסף גרניט ואת קבוצת "מחניודה" לתודעה הציבורית והבינלאומית - מדובר במקום שמצליח לשמור על רמה קולינרית גבוהה ועל אווירה שמחה במשך לא מעט שנים, וזה אינו עניין של מה בכך. 

 (צילום: נועם הוד) (צילום: נועם הוד)
(צילום: נועם הוד)
 

מכאן, אגב, יצאה גם פולנטת הראגו פטריות המפורסמת שמוגשת בתוך צנצנת (54 שקלים), ומנות חלקי הפנים שאפשר לפגוש היום כמעט בכל מסעדת שף בארץ שמכבדת את עצמה. יאללה כפיים.

 

בית יעקב 10 ירושלים. 02-5333442, לא כשר

 

יודל'ה

בר האוכל של קבוצת "מחניודה" ששוכן מול מסעדת האם, ומשמש כהמשך ישיר שלה - רק בוויב צעיר יותר ועם תפריט ברים כיפי שכולל מנות כמו טאקוס דגים נאים, המבורגרים ועוד.

 

בית יעקב 11 ירושלים, 02-5333442, לא כשר

 

 (צילום: לין לוי)

DKL - דקל 3

"דקל 3" הוא בר נוסף של קבוצת ״מחניודה״, שהפעם הלכו כאן על הקונספט של הקטן והאינטימי (יש במקום 30 מקומות ישיבה בלבד). גם במראה שלו הבר הזה שונה למדי, וכולל יצירות אומנות נועזות שמעטרות את הקירות ותאורה עמומה יותר מאשר בבר ה"יודל'ה".

 

התפריט כאן הוא תפריט שף משתנה שכולל מנות כמו כבד אווז עם ריבת אגוזים וטוסטונים (98 שקלים) ופילה בקר עם ראגו שקדי עגל על קרם ארטישוק ירושלמי (156 שקלים).

 

בתוך ה"דקל 3" פועלת - אחת לשבוע, בימי שישי בלבד - מעדנייה הנקראת "ליד ה'". על האוכל שתמצאו כאן אחראי השף אסף סרי ("משחקי השף"), שמציע לכם לקנות הביתה ז'עלוק, חצילים, באבא-גאנוש, מטבוחה, כבד קצוץ, סקורדיליה וכמובן - מצרכים להכנת הפולנטה של "מחנה" בבית.

 

הדקל 3 ירושלים, 02-5333442, לא כשר

 

פלורה

הפיצרייה הירושלמית האהובה ביותר, שנחשבת לאחת הטובות בארץ וגם היא ממוקמת בסמוך לשוק. את הפיצות מכינים כאן מבצק דק וקריספי, בעל קצוות תפוחים קלות, ומגש בגודל 35 ס״מ ללא תוספות יעלה לכם כאן 46 שקלים (או 51 שקלים בתוספת רוקט ופרמזן).

 

הדקל 2 ירושלים 02-6222216, כשר

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוני זילברמן
אז מה אוכלים ליד "מחנה יהודה"?
צילום: יוני זילברמן
מומלצים