שתף קטע נבחר

"אופיר שאל למה הם תופסים שתי חניות. הגבר ירה לו בלב"

שלוש בנותיו של אופיר חסדאי - בהן אחת שלוקה בשיתוק מוחין ואחת שלוקה בניוון שרירים - נותרו יתומות מאב, לאחר שנרצח בוויכוח על חניה בקניון ברמלה. אלמנתו דקלה סיפרה: "הוא הדף אישה שהרביצה לו עם התיק, בעלה יצא וירה בו. אופיר אמר 'אתה נורמלי? מה אתה יורה בי?'"

 

 

דקלה חסדאי, אלמנתו של אופיר חסדאי, בן 40, שנרצח אתמול (יום א') ברמלה שחזרה את רגעי הירי והאימה. היא סיפרה כי בעלה התכוון לחנות בחניה שמישהו יצא ממנה, "והיה גם זוג אחר שחנה. אופיר נסע רברס ואמר 'למה אתם תופסים שתי חניות? תפנו חניה, תזיזו את האוטו". הגבר השני הגיב - 'לא, אנחנו לא נזיז'. האישה התחילה להרביץ לאופיר עם התיק שלה. הוא הדף אותה אחורה שתפסיק להרביץ לו ובעלה יצא עם הנשק וירה באופיר. אופיר אמר 'מה אתה נורמלי? מה אתה יורה בי?'. הוא ירה לו בבטן או ברגל, ואז אחרי כמה שניות ירה לו בלב".

 

 

ההרוג בעקבות ויכוח על חנייה ברמלה ()
אופיר, דקלה ושתי התאומות

זירת הירי בחניון עזריאלי ברמלה ()
זירת הרצח בקניון ברמלה

 

שלוש בנותיו של אופיר - בהן אחת שלוקה בשיתוק מוחין ואחרת שלוקה בניוון שרירים - הפכו יתומות מאב. חסדאי נרצח בקניון עזריאלי ברמלה, לעיני שתיים מבנותיו ואשתו דקלה, שאף היא לוקה בניוון שרירים. בעקבות הרצח, ומצבה של המשפחה, החלו יוזמות ברשת לסייע לה. "בבתנו הבכורה הוא טיפל וקילח, אחותה התאומה מטורפת עליו, הילדה הקטנה התחילה רק עכשיו להתרגל אליו", סיפרה האלמנה.

 

"הילדה שלי, בת 9 וחצי, ראתה את זה", סיפרה דקלה על רגעיו האחרונים של בעלה. "היא ראתה אותו זרוק על הרצפה. היא אמרה - 'אמא מה קרה? למה אבא שוכב על הרצפה? למה הוא אדמדם?'. ואין לה מושג מה קרה אני לא יודעת איך היא תעמוד בזה. היא מחכה שנלך לבקר אותו בבית החולים. אמרתי לה - 'אל תדאגי, אבא יהיה בסדר, נלך לבקר אותו'. הייתי אופטימית, לא האמנתי שזה יקרה".

 

לאחר הירי עצרה המשטרה גבר בן 74, החשוד ברצח. "המשטרה הגיעה באופן מיידי. היו שם מאבטחים ואני זוכרת שרעדתי וקראתי לו - 'אופיר, אופיר, אתה שומע אותי?'. הוא פשוט לא ענה לי, הוא שכב שם, המשקפיים עפו לו מהעיניים. מי חשב שזה יהיה עימות אלים. הוא פשוט הוציא את האקדח וירה בו. זה היה הזוי".

 

האישה דקלה סיפרה כי אופיר "היה בעל מדהים, רצה שכל דבר יהיה מושלם. הוא טיפל בבת הבכורה, אם זה להרים אותה שזה נורא קשה, לקלח אותה, ולהחליף לה טיטול, לשלוח אותה לבית הספר. בכל מסיבה ואסיפה שיש הוא היה נוכח, אני לא יודעת איך אחיה בלעדיו. אחותה התאומה יובל מטורפת עליו, אריאל הקטנה רק לאחרונה התחילה להתרגל אליו. הוא היה יוצא איתה לטייל והיא היתה מושכת לו את המשקפיים. הוא היה כזה טוב, אני לא מאמינה שהוא נרצח ככה בדם קר".

אשתו של אופיר חסדאי מגיבה על הרצח שלו ברמלה (צילום: רועי רובינשטיין)
דקלה חסדאי. "היה בעל מדהים"(צילום: רועי רובינשטיין)

זירת הירי ברמלה ()
זירת הירי ברמלה

"לפני תשע שנים וחצי נולדו לי תאומות מקסימות", הוסיפה דקלה. "אחת מהן יצאה ללא חמצן ויש לה שיתוק מוחין ופיגור שכלי. היא לא הולכת, היא לא מדברת, היא על כיסא גלגלים, היא עם טיטול, מוצצים וכל מה שתינוק צריך. ילדה מדהימה. ויש את יובל אחותה התאומה שהיא ילדה רגילה לכל דבר והיא מקסימה ומהממת ולבבית. ויש לי את אריאל, שנולדה לפני שנה וחצי, ולאריאל יש מחלת ניוון שרירים. היא מונשמת".

 

עכשיו תוהה דקלה איך היא והילדות יסתדרו בלעדי אופיר: "אלוהים לקח אותו, ואין לי מושג איך אני אסתדר לבד. הוא עשה הכול - אם זה לנסוע למשרד השיכון, לרווחה. אני לא ניידת, יש לי ניוון שרירים. אני בקושי מסוגלת לעמוד על הרגליים". חברי המשפחה סיפרו כי רק לאחרונה החל אופיר לעבוד בשמירה בלילות ובימים נשאר בבית כדי לגדל את בנותיו.

 

קמפיין מימון המונים מנסה לגייס מיליון שקלים עבור המשפחה של הנרצח. תוך פחות מ-12 שעות גויסו 125 אלף שקלים עבור המשפחה.

 

מאיר ליוש, מומחה לגיוסי המונים ודובר סגן שר הביטחון, סיפר ל-ynet: "הייתי אתמול בבית המשפחה, אמרתי להם שאני שם בשבילם ואעשה כל מה שאני יכול לעשות כדי לסייע. אב המשפחה היה המטפל העיקרי ועכשיו הוא איננו, מישהו צריך למלא את הריק הזה שנוצר עם האובדן שלו, כולל את הריק הטיפולי. הסיפור הזה כל כך תסכל אותי והרגשתי שאני חייב לעשות משהו, לכן החלטתי לעשות גיוס המונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי רובינשטיין
האישה, דקלה חסדאי
צילום: רועי רובינשטיין
מומלצים