שתף קטע נבחר

"אם אתם לא שומעים את הקשיש, תדפקו בדלת"

בזק"א יצאו בקמפיין הקורא לכולנו להיות עירניים לשכנים קשישים המתגוררים לבד: "הם מתמוטטים מפציעה קלה, החלקה או בעיה שיכולה להיפתר ברגע, ואחרי יום יומיים - כשאין מישהו שיודע על מצבם - לצערנו מגלים כשכבר אי אפשר לעזור"

 

  

כדי להתמודד עם מקרים רבים של קשישים בודדים שמתים בביתם מפציעות קלות, בזק"א יצאו בקמפיין הקורא לאנשים פשוט לדפוק על דלתם של שכניהם הקשישים ולוודא מדי פעם שהם בסדר.

 

דובר זק"א, מוטי בוקצין, הסביר הבוקר (שני) באולפן ynet מדוע החליטו לנסות ולהעלות את המודעות לנושא: "היו לנו המון פניות של מתנדבים בנושא. אנו חווים בעיה של אנשים גלמודים וקשישים שנמצאים לבדם, ולפעמים מפציעה קלה, החלקה או בעיה שיכולה להיפתר ברגע, הם מתמוטטים, אחרי יום יומיים שאין להם מישהו שיודע על מצבם לצערנו השכנים מגלים אותם כשאי אפשר לעזור להם".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

 

 

- קשיש יכול ללכת בבית, ליפול, ועכשיו לשכב חסר אונים.

"במקלחת, באמבטיה, לפעמים יש קרובי משפחה שלא בקשר יומיומי אז הם לא יודעים ולוקח כמה ימים עד שמגיעים אליו. אנחנו לא מבקשים מאנשים לאמץ קשיש, אם אתם רוצים זה ברכה, אנחנו מבקשים לדפוק על הדלת פעם ביום, לראות שהוא בסדר ולהמשיך הלאה".

 

בוקצ'ין סיפר על מקרה טרגי בו נתקלו בזק"א: "היה לנו מקרה בירושלים שכל אחד מהנכדים חשב שהשני בקשר עם הסבא, והוא שכב למעלה משלושה שבועות ללא רוח חיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים