שתף קטע נבחר

בחזרה ל"בוורלי הילס": הסדרות של חודש אוגוסט

מלבד לוק פרי המנוח, כל חברי הקאסט המקורי של "בוורלי הילס 90210" מתאחדים כדי להציל את הקריירה הכושלת שלהם. וגם: הסדרה הכי טובה על המסך חוזרת לעונה שנייה, HBO צוללת למאורעות קיץ 2014 ו-וויליאם שאטנר מסביר תופעות על-טבעיות. הסדרות המסקרנות של חודש אוגוסט

 

סליחה על השאלה 2

 

הסדרה הנהדרת של כאן 11 חוזרת לעוד עונה נחוצה בהחלט. למי שלא מכיר (והגיוני, כי מדובר בתוכנית הכי טובה שאף אחד לא רואה), מדובר בפורמט פשוט אבל חכם, שמושיב אנשים מקבוצות אוכלוסיה שונות מול המצלמה, ובאמצעותם, מנגיש נושאים "חשובים" שמנטרלים את הפחד מהשונה. המשתתפים עונים על שאלות אישיות, חודרניות והכי לא פוליטיקלי קורקטיות, שכל אחד מאיתנו היה רוצה לשאול.

 

מתוך
מתוך "סליחה על השאלה"(צילום מסך, כאן 11)

הסיפור בקצרה: דוקו-ריאליטי שמביא למסך שיח אנושי דרך סיפורים אישיים ללא מניפולציות, מלודרמות ושאר חולות, אבל עם הרבה הומור. כל תוכנית מתמקדת בקבוצה אחרת באוכלוסייה, שמתמודדת עם סטיגמות ושיפוטיות על בסיס יומי. בין האנשים שיופיעו בעונה החדשה ויענו על השאלות הכי חטטניות וקטנוניות: אוטיסטים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, בני העדה האתיופית, נפגעי תקיפה מינית, נשים שעברו לידות שקטות ועוד. זה נשמע כבד אבל זה מצוין.

 

מתאים ל: כל מי שיש לו טלוויזיה. ויודעים מה, בואו נעשה את זה פשוט יותר, גם למי שיש לו יוטיוב. כלומר, כולם. כולם צריכים לראות את זה. 

 

מתי ואיפה: 6 באוגוסט, 21:15 בכאן 11

 

בוורלי הילס 90210 העונה החדשה (BH90210)

 

אני פשוט אשים את זה על השולחן ויסלחו לי כל המעריצים - אין סיכוי שזה הולך להיות טוב. אף חידוש של אף סדרה באף ז'אנר לא עשה חסד עם המקור, ולרוב רק השאיר את הצופים עם טעם חמוץ בפה (ראו ערך "בנות גילמור", "ורוניקה מארס", "מרפי בראון" והרשימה עוד ארוכה). שנית, בואו, אתם באמת רוצים לראות את כוכבי הילדות שלכם מפוצצים בבוטוקס ומנסים לשמור על מראית עין של הקוליות שהייתה להם בשנות העשרים בעודם מנסים לאסוף את השאריות המדשדשות של הקריירה הבלתי קיימת שלהם? גם אני לא. אבל עכשיו, אחרי שאמרתי את זה, אני גם יודעת שזה ממש לא משנה וכולם (גם אני, ברור), יפתחו את הטלוויזיה ביום השידור כדי לראות מה עומד לקרות בפיץ' פיט מודל 2019. כאלה אנחנו, חלשי אופי.

 

מתוך
מתוך "בוורלי הילס 90210 - העונה החדשה"(צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes)

הסיפור בקצרה: מדובר בסדרה מוקומנטרית שבה שחקני הקאסט המקורי מגלמים את עצמם בגרסאות מוקצנות, בעודם מנסים להפיק חידוש של בוורלי הילס 90210. מבחינת עלילה - אין ממש וגם הטריילר לא חושף שום דבר, קרוב לוודאי כי אין כלום (כי לא היה כלום). FOX מודעים לכך שעצם העובדה שהם הצליחו לגייס את חברי הקאסט המקורי - פרט ללוק פרי תנצב"ה - מספיקה למיליונים שגדלו על הסדרה, ולא באמת טרחו לפתח עלילה אמיתית. האם זה משנה? ממש לא. כאמור, כולנו נשב כמו טאטאלע מול המסך ונתבאס על נעורינו (ונעוריהם) האבודים.

 

מתאים ל: ילדי שנות ה-90 יבואו בהמוניהם, הצעירים בחבורה ייתנו לזה דקה ויזפזפו מהר ליוטיוב.

 

מתי ואיפה: 8 באוגוסט ב-yes

 

הנערים (Our Boys)

 

סדרת טלוויזיה של HBO שמבוססת על מאורעות קיץ 2014 בישראל. "הנערים" מתחילה בחטיפת שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח ורציחתם, אך מהר מאוד עוברת להתמקד בהסלמה שחלה בעקבות הרצח ועד לרצח הנער מוחמד אבו חדיר.

 

מתוך
מתוך "הנערים"(צילום: רן מנדלסון)

הסיפור בקצרה: חוקר בחטיבה היהודית בשב"כ - שלומי אלקבץ (אח של) בתפקיד משחק ראשון – מנסה להתחקות אחר הרוצחים של אבו חדיר בן ה-16. הממצאים שעולים בחקירה גורמים לו להתמודדות קשה מנשוא עם הסביבה בה הוא עובד וחי, ובעיקר עם עצמו. צפו לכל החומרים הכי נפיצים בחברה הישראלית משולבים עם היכולות הכלכליות של רשת HBO ועם הכתיבה המושחזת של היוצרים חגי לוי, יוסף סידר ותאופיק אבו ואיל.

 

מתאים ל: כל מי שהיה פה בצוק איתן.

 

מתי ואיפה: 13 באוגוסט, HOT, yes סלקום TV ופרטנר TV

 

בלתי מוסבר עם וויליאם שאטנר (The UnXplained With William Shatner)

 

הצופים הוותיקים מכירים אותו כ"קפטן קירק" מ"מסע בין כוכבים", מיטיבי הלכת זוכרים אותו מ"בוסטון ליגל" אבל רק מעטים שומרים לו מקום של כבוד כסטן פילדס ב"איזה מן שוטרת", מתפקידיו הטובים ביותר. אבל בכל מקרה, אין ספק שלוויליאם שאטנר יש קילומטראז' מכובד בהוליווד. הפעם הוא התרחק קצת מהסדרות המסורתיות ובחר להפיק ולהגיש תוכנית חדשה בערוץ ההיסטוריה, שבוחנת את התעלומות והתופעות המוזרות ביותר בהיסטוריה האנושית.

 

מתוך
מתוך "בלתי מוסבר עם וויליאם שטנר"(צילום: באדיבות ערוץ ההיסטוריה)

הסיפור בקצרה: המגיש הכריזמטי מנהל ריאיונות עם מדענים, היסטוריונים, מהנדסים וחוקרים מובילים בתחומם, שמנסים לשפוך אור - כל אחד בתחומו - על תעלומות לכאורה בלתי אפשריות שקרו לאורך ההיסטוריה. אגב, שיהיה ברור, הניסיון לתת הצדקה מדעית להיתקלויות של אנשים עם חייזרים או "ערים מקוללות" לא בהכרח עובד, אבל נראה שמדובר בניסיון שכיף לצפות בו.

 

מתאים ל: מי שערוץ ההיסטוריה פתוח אצלו באופן קבוע. היי אבא.

 

מתי ואיפה: 14 באוגוסט, 23:15 בערוץ ההיסטוריה

 

השוטר הטוב 3

מתוך
מתוך "השוטר הטוב"(צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)

בשקט בשקט ובלי הכפיים של מירי רגב (בחיקוי של יובל סמו כמובן), הפכה "השוטר הטוב" לאחת הקומדיות האהובות על גברים בישראל, והם מחליפים דאחקות בסגנון דני קונפינו, שולחים זה לזה קטעים מהסדרה שגורמים להם (ורק להם) להתפוצץ מצחוק ובעיקר, מנסים לשכנע את בנות הזוג לצפות איתם. מודה, לא נשביתי בקסם של הסדרה אבל אי אפשר להתעלם מהתופעה.


מתוך
יובל סמו בתפקיד דני קונפינו(צילום: ורד אדיר, באדיבות yes)

הסיפור בקצרה: העונה השלישית מתחילה כשקונפינו חוזר לתחנה לאחר שנורה על ידי חברו בטעות, מתוך ההבנה כי המשטרה היא הייעוד שלו. בעודו עובר מסע רוחני לתוך עצמו, הוא חווה גילוי מטלטל שמערער את כל מה שחשב על מערכות יחסים ואפילו על העדפותיו המיניות, בזכות חבר ילדות אחד (יפתח קליין בתפקיד אורח), שגורם לו לשקול הכל מחדש. נו, מה אתם יודעים, הם סוף-סוף הבינו איך למשוך גם קהל נשי לסדרה.

 

מתאים ל: גברים שיכולים להעביר שיחה של רבע שעה תוך שימוש במילה "אחי" בלבד.

 

מתי ואיפה: 15 באוגוסט, yes

 

משפחת ג'מסטון (The Righteous Gemstones)

 

בישראל לא באמת קיים הקונספט של Televangelists (שילוב של המילה טלוויזיה ואוונג'ליסטים), בעיקר כי אין מקום במדיה לכל דת שהיא לא יהדות. אבל באמריקה מדובר בתעשייה ענקית וריווחית, בה כמרים – בין אם כאלה שהוסמכו באמת ובין אם כאלה שהוסמכו על ידי עצמם – מקדישים חלק גדול מהזמן והתקציב שלהם להטפות דת בטלוויזיה. "משפחת ג'מסטון" מעבירה ביקורת חריפה על התופעה ומוכיחה כי האנשים הכי צדיקים הם הכי מושחתים. נשמע מוכר, לא?

 

מתוך
מתוך "משפחת ג'מסטון"(צילום: Fred Norris/HBO)

הסיפור בקצרה: משפחת מטיפים טלוויזיונית מפורסמת עומדת מאחורי כנסיית ענק, ובעוד אלפי המאמינים שלה רוצים להינצל ולחזור בתשובה, הם בעיקר עסק שמגלגל מיליוני דולרים על הגב שלהם. בין השחקנים – ג'ון גודמן ("ביג לבובסקי"), אדם דוויין ("פיץ' פרפקט") ועוד. נקודה חשובה שלאו דווקא מובנת מאליה כשמדובר בסדרה על מטיפני דת: בהיותה תוכנית של HBO, צפו ללא מעט סצנות בוטות על המסך עם התמקדות באיברי מין גבריים.

 

מתאים ל: כל מי שמחפש למלא את החור שנפער בו מאז ירידתה של "משחקי הכס".

 

מתי ואיפה: 19 באוגוסט, HOT, yes וסלקום TV

 

בקול רם (The Loudest Voice)

 

מיני סדרה בת שבעה פרקים שעוסקת בעשור האחרון בחייו של רוג'ר איילס, מוגול התקשורת שהפך את Fox News לערוץ הנצפה ביותר באמריקה. יותר מזה, יש הטוענים כי הוא המנהיג בפועל של המפלגה הרפובליקנית וכי הוא האיש שהריץ את דונלד טראמפ לשלטון. ראסל קרואו מגלם את איילס מעורר המחלוקת, ועבר טרנספורמציה משוגעת (זוכרים את גלדיאטור? אז ההפך הגמור) לצורך התפקיד. בנוסף אליו אפשר למצוא את נעמי ווטס שמגלמת את גרטשן קרלסון (המגישה הראשית בחדשות פוקס לשעבר), סיינה מילר, סת' מקפרלן וג'וש צ'ארלס ("האישה הטובה").

 

מתוך
מתוך "בקול רם"(צילום: JoJo Whilden/SHOWTIME באדיבות yes)

הסיפור בקצרה: הסדרה שמבוססת על ספרו של גבריאל שרמן, מתארת את האירועים המשמעותיים בחייו של איילס, החל ממפגשים עם מנהיגי עולם, דרך האשמות על הטרדות מיניות ועד להסכמים הסודיים שחתם עם הנשים שהטריד, שהובילו לסיום התקופה שלו בפוקס. גרטשן קרלסון (האמיתית) אמנם מנועה מלהתייחס או להגיב לסדרה בגלל הסכמי הסודיות עליהם היא חתומה, אך הסכימה לומר להפינגטון פוסט כי היא צפתה בסדרה ובטוחה שהיא תעורר שיח רב. "אני חושבת שהרבה נשים וגברים ידברו רבות אחרי שיצפו בסדרה".

 

מתאים ל: כל מי שלא מבין מה זה פייק ניוז.

 

מתי ואיפה: 22 באוגוסט, yes

 

חד הוריים (Single Parents)

 

מזה זמן מה שהטרנד על המסך הקטן הוא להביא סדרות כמה שיותר קשות ("צ'רנוביל"), מפורשות ("אופוריה") וכאלה שפשוט חורכות את הנשמה ("כשהם רואים אותנו"). אז כשמגיע סיטקום קליל ונחמד, אנחנו תופסים אותו בשתי ידיים במיוחד באוגוסט השחון והאיום. כי למי יש כח למשהו כבד בסוף היום בחום הזה?


מתוך
מתוך "חד הוריים"(צילום: ABC באדיבות yes)

הסיפור בקצרה: אב גרוש משתעבד לחלוטין לגידול בתו. כששאר ההורים הסינגלים רואים את מצבו האבוד, הם מתאגדים כדי להציל אותו, או במילים אחרות, למצוא לו דייט כדי שיראה שיש חיים מעבר לנסיכות וחדי קרן. נקודה שאני מרגישה צורך להתעכב עליה: הפרמיס של הסדרה הוא כאילו פמיניסטי (במיוחד המסירות של האב כלפי בתו), אבל אף אחד לא היה עושה סדרה כזאת על אם חד-הורית. החברה עדיין מצפה מגברים להמשיך הלאה (ובתקווה גם למצוא דמות אם לילדה), אבל הצפייה מאישה היא לוותר על עצמה למען ההורות. זהו.

 

מתאים ל: הורים שרוצים להתנשא על הורים אחרים.

 

מתי ואיפה: 31 באוגוסט, yes

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes
בוורלי הילס 90210 העונה החדשה
צילום: Shane Harvey/FOX, באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים