שתף קטע נבחר

משפחת גולדין תיפגש עם מזכ"ל האו"ם: "יעדכן במאמצים"

אנטוניו גוטרש יעדכן את בני המשפחה במטה האו"ם על מאמצי הארגון להשבת גופות החיילים שנותרו בידי חמאס. "גם על האו"ם, שיזם את הפסקת האש שבה הדר ואורון נחטפו, מוטלת האחריות לפעול להחזרתם", אמר השגריר דנון

שרים בכיכר רבין תל אביב יום הזיכרון חללי מערכות ישראל צה
הזוג גולדין ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל(צילום: מוטי קמחי)

 

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ייפגש במטה הארגון בניו יורק עם משפחת גולדין, שבנם הדר נפל במבצע צוק איתן לפני חמש שנים וגופתו נמצאת בידי חמאס. במהלך הפגישה, שתתקיים באוגוסט, גוטרש יעדכן את המשפחה על המאמצים להשבת גופות החיילים והחזרת האזרחים.

 

לפני מספר שבועות נועד שגריר ישראל דני דנון עם גוטרש במסגרת פעילותה של ישראל לרתום את הקהילה הבינלאומית למאמצים להחזרת הנעדרים. במהלך פגישתם הדגיש דנון את הצורך בהתערבות האו"ם ובהפעלת לחץ על חמאס המחזיק בשבויים ונעדרים ישראלים, בניגוד להחלטת מועצת הביטחון שהתקבלה בנושא.

 

בנוסף, ביקש דנון מגוטרש להיפגש עם משפחת גולדין. בימים האחרונים הודיע המזכ"ל לשגריר הישראלי כי יקיים את הפגישה בחודש אוגוסט במטה האו"ם בניו יורק.

 

מזכ
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש(צילום: AFP)

השגריר דנון אמר כי "מדינת ישראל מחויבת ופועלת ללא הרף להשבת הבנים לביתם. אנחנו לא חוסכים במאמצים גם בתוך האו"ם, שיזם את הפסקת האש שבמהלכה נחטפו אורון והדר, ושגם עליו מוטלת המחויבות לפעול להחזרתם".

 

ביוני האחרון אימצה מועצת הביטחון של האו"ם הצעה תקדימית שקוראת לשחרור שבויים ונעדרים שנחטפו בין היתר כתוצאה מסכסוך מזוין. אחד מסעיפי ההחלטה קורא למזכ"ל הארגון לפרסם דו"ח תקופתי המפרט על מצב השבויים והנעדרים בעולם, ועל הפעילות שנעשתה מצד נציגי האו"ם להחזרתם.

 

בתוך כך, לפני כשבועיים ולאחר נתק ממושך של חודשים ארוכים, נפגשה משפחת גולדין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה השתתפו גם משפחותיהם של אורן שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

  

חצי שעה לאחר תחילתה של הפגישה, יצאה לאה גולדין בדמעות לאחר שהבינה, לטענתה, כי "כל מטרת הפגישה הייתה לנסות להרגיע את המשפחות רגע לפני האירועים לציון 5 שנים למבצע צוק איתן".

 

בתחילת המפגש הציע ראש הממשלה למשפחות להטיס אותן לארה"ב על מנת שייקחו חלק באירוע טקסי במטה האו"ם בניו יורק למען העלאת המודעות להשבת הבנים. המשפחה סירבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
משפחת גולדין
צילום: מוטי קמחי
מומלצים