שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    חיזוק מקליפורניה: הירוק החדש / תוכן גולשים

    ג'וש כהן סומן בצעירותו כשוער מבטיח והספיק לשחק בנוער של גרמיו המפוארת. אחרי שנים טובות בליגת המשנה האמריקאית הוא מגיע לגבות את גיא חיימוב במכבי חיפה

    תמיד אומרים על עמדת השוער במשחק הכדורגל שזה תפקיד כפוי טובה. כלומר, כששחקן שדה עושה טעות הוא יכול ברוב המקרים לתקן אותה, אך כששוער עושה טעות, לרוב מדובר בטעות קריטית שעלולה לעלות לקבוצה בניצחון באותו משחק. כשמדובר בשוער מחליף, המצב הוא יותר מורכב, היות שלא ברור מתי הוא יעלה על כר הדשא (אם בכלל), והוא חייב לשמור על כושר משחק לכל צרה שלא תבוא. זה הולך להיות גורלו (לפחות בעונה הקרובה) של השוער היהודי-אמריקאי של מכבי חיפה, ג'וש כהן.

     

    השוער בן ה-26, שמחזיק בתואר ראשון בביו-הנדסה ומדעי המחשב מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, העיד על עצמו בעבר שהוא בכלל מקווה להפוך יום אחד ליזם או למהנדס בתחום המיכשור הרפואי (הוריו, בוגרי אוניברסיטאות איכותיות, הם מהנדסים), אבל בינתיים הוא מנצל את 186 הסנטימטרים שלו כדי להגן על שערים. אגב, הוא היה אלוף המכללות בסקי ובסנובורד, אבל מעיד על עצמו שתמיד אהב כדורגל, ומקורות ההשראה שלו היו שוער נבחרת דנמרק ומנצ'סטר יונייטד האגדי פיטר שמייכל - ולחלופין, האסטרופיזיקאי ניל דה-גראס.

     

    ג'וש כהן (צילום: מכבי חיפה)
    ג'וש כהן(צילום: מכבי חיפה)

     

    כהן החל את הקריירה המקצוענית שלו בשנת 2004 בקבוצת סנטה קלרה, במסגרתה שיחק שלוש שנים. בשנת 2007, כאשר היה כהן בן 15, רכשה אותו קבוצת הפאר הברזילאית גרמיו. הוא שיחק בנוער שלה ואף התגורר בברזיל במשך מספר חודשים. בסיום אותה עונה שב כהן לארה"ב, ולא עזב אותה עד שהגיעה ההצעה מחיפה. הוא חזר תחילה לסנטה קלרה לשלוש שנים נוספות, שיחק ארבע שנים בקבוצת האוניברסיטה שלו (בשנתו השלישית הוביל את כל שוערי דרג המכללות השני בקטגוריות ממוצע ההצלות הגבוה ביותר,וממוצע הספיגות הנמוך ביותר), בשנה האחרונה שלו במכללה הוא נכלל בנבחרת העונה של הדרג ואף זומן למבחנים בפילדלפיה יוניון מה-MLS.

     

    לאחר שסיים את לימודיו במכללה כהן עבר לליגה משנית בארה"ב. באורנג' קאונטי בלוז מה-USL הוא שיתף פעולה עם החלוץ אור ברוך, והחל תקופה מצוינת בליגה הזו. בפלייאוף הוא הדף פנדל מול הראשונה סקרמנטו ועזר לקבוצתו מהמקום השמיני להשלים הפתעה, עבר לפיניקס רייזינג - שם הוא שיתף פעולה עם לא אחר מאשר דידייה דרוגבה, הוכתר לשחקן החודש בליגה בספטמבר 2017 ועזר לקבוצה להעפיל לראשונה לפלייאוף. עונה לאחר מכן סקרמנטו שעקבה אחריו כבר החתימה אותו, והוא דורג שני בליגה בהדיפות. הוא גם נכלל בנבחרת השנייה של העונה וסיים עם סקרמנטו במקום השני. את העונה הקודמת סיים כהן כאחד משלושת המועמדים לתואר שוער העונה, והשנה שמר על שער נקי ב-7 מ-16 ההופעות שלו.

     

    לחיפה הוא הגיע בזכות המלצה של דקל קינן ששיחק איתו בסקרמנטו. כרגע הוא מיועד להיות השוער המחליף של גיא חיימוב, ואין ספק שצריך הרבה אופי כדי לשבת משחקים שלמים על הספסל, במיוחד כאשר מדובר בשוער מצטיין ופיזיקאי מחונן כמו ג'וש כהן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים