שתף קטע נבחר

נעצר אוטובוס של "קייטנת חמאס" שיצא ממזרח ירושלים

המשטרה עצרה אוטובוס שיצא מעיסאוויה לכיוון יריחו והוביל קייטנת ילדים הממומנת על ידי חמאס. שישה מארגני הקייטנה נעצרו לחקירה. השבוע התקיימה קייטנה נוספת במימון הרשות הפלסטינית במזרח ירושלים שכללה שיעורים על ה"נכבה" ואימוני קרב מגע

המשטרה עצרה היום (חמישי) אוטובוס שהוביל ילדי קייטנה במימון חמאס ממזרח ירושלים ליריחו. האוטובוס יצא מעיסאוויה ונעצר לפני שהגיעו ליעדו. המשטרה  עצרה ועיכבה לחקירה שישה ממארגני הקייטנה.

 

קייטנות במזרח ירושלים ()
ילדי מזרח ירושלים בקייטנה של הרשות הפלסטינית. השבוע

לחמאס כיום יש נקודות אחיזה במזרח ירושלים בעיקר בכפרים ג'בל מוכאבר, סילואן וצור באהר, אך דווקא בעיסאוויה, משם יצא האוטובוס, לארגון יש פחות אחיזה, מה שמרמז על ניסיון להגדיל את תחום השפעתו.

 

בעבר מימן חמאס מספר קייטנות, אך ישראל הצליחה לשים את ידה על תשתיות אזרחיות של הארגון שהפעילו בין היתר את אותן פעילויות לילדים, ובכך הפחיתה אותן.

 

במקביל לניסיונות אלה של חמאס, גם הרשות הפלסטינית מנסה להגדיל את השפעתה במזרח ירושלים ומפעילה קייטנות לילדים בחופשת הקיץ. השבוע התקיימה קייטנה של הרשות לכ-100 ילדים בני שבע עד 12 תושבי האזור. גם הקייטנה הזאת התקיימה בכפר עיסאוויה, שגובל בכמה שכונות יהודיות ונמצא תחת שליטה ישראלית מלאה. במסגרת הקייטנה נלמדו תכנים כמו שיעורי קרב מגע, סיסמאות לאומיות ורוח קרב.

 

המדריכים הם תושבי מזרח העיר, בעלי תעודות זהות כחולות. הקיייטנה התקיימה תחת הכותרת "הבית שלנו, ירושלים שלנו", ותכניה מוכתבים על ידי המועצה העליונה לנוער וספורט ברשות הפלסטינית תוך שימת דגש על הלאומיות.

 

קייטנות במזרח ירושלים ()
הקייטנה של הרשות במזרח ירושלים

קייטנות במזרח ירושלים ()

קייטנות במזרח ירושלים ()

הקייטנה כללה שיעורים על הנכבה ולימודים על המורשת הפלסטינית. הטקסים המתקיימים בה נפתחים בהנפת דגלי פלסטין ובשירת ההמנון הפלסטיני.

 

במהלך הטקסים שרים הילדים שירים נגד הכיבוש: "מהאדמות האלו אנחנו לא נצא, אנחנו נשארים. אנחנו נישאר כאן עוד מיליוני שנים". בשיר אחר מופיעה השורה "על כל האדמות שלנו נמשיך לעמוד בגאווה, מבלי שישפילו אותנו על אדמותייך פלסטין"

 

השתתף בהכנת הידיעה: אליאור לוי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ילדים בקייטנה במזרח ירושלים
מומלצים