שתף קטע נבחר

תיעוד מקנדה: יהודי חובש כיפה העיר לנהג מונית ערבי - והותקף

משטרת מונטריאול פתחה בחקירה בחשד לפשע שנאה מצד נהג שתקף באלימות גבר יהודי שהעיר לו על מקום החניה. חברת המוניות פיטרה אותו והודיע על ביטול הרישיון שלו

 
משטרת מונטריאול שבקנדה פתחה בחקירה נגד נהג מונית ממוצא ערבי בחשד שתקף בשבוע שעבר יהודי חובש כיפה ממניעים אנטישמיים.

 

לפי הפרסומים בקנדה, נהג המונית חסם דלת של חניה תת-קרקעית בבניין דירות, וגבר יהודי בשם אהרון שהגיע לבניין לבקר את הוריו, צפר לנהג המונית כדי לאותת לו להתרחק מדלת החניון. נהג המונית צעק בתגובה "אני לא אזוז עבור אף יהודי חלאה", ואיים עליו בערבית שיהרוג אותו.

 

נהג מונית  בקנדה תקף ישראל (צילום: Bill613.com)
(צילום: Bill613.com)

נהג מונית  בקנדה תקף ישראל (צילום: Bill613.com)
(צילום: Bill613.com)

לאחר שאהרון ניסה לצלם את מספר המונית כדי להגיש תלונה, יצא הנהג ממכוניתו והתנפל עליו במכות, תוך שהוא צועק קריאות אמירות אנטישמיות. כלי התקשורת הקנדים דיווחו כי הנהג חנק את אהרון, חבט בו באגרופים וניפץ את הטלפון הנייד שלו.

 

אישה שעברה במקום ניסתה להתערב, אך נהג המונית תקף גם אותה. בסופו של דבר, נהג מונית אחר שהיה במקום התערב והרגיע את הרוחות. אהרון, שדימם וסבל מכאבים עזים לאחר התקרית, פונה לבית חולים והגיש תלונה במשטרה.

 

חברת המוניות שבה עבד הנהג פיטרה אותו מיד מהתפקיד ופרסמה התנצלות, ואף הודיעה שתבטל את רישיון נהג המונית שלו במונטריאול. בנוסף, הנהג פרסם התנצלות רשמית בפני הקהילה היהודית, שמצידה טענה כי מדובר פשע שנאה אנטישמי מזעזע בו מישהו יכל להיפצע קשה ואף להיהרג.

 

הרב ראובן פופקו, מראשי הארגון היהודי-קנדי CIJA, הודה לחברת המוניות על תגובתה ואמר: "אנו מודים לחברת המוניות על תגובתה המהירה לתקרית האנטישמית הזאת. זאת הקלה לגלות שהנהג פוטר ורשיון המונית שלו נשלל. CIJA והפדרציה היהודית בקנדה נמצאים בקשר עם משטרת מונטריאול. אנו בטוחים שהיא תחקור את הפרשה ביסודיות, ואם יהיה צורך, האיש יועמד לדין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Bill613.com
תיעוד התקיפה
צילום: Bill613.com
מומלצים