שתף קטע נבחר

מט"ח: היואן הסיני קורס לשפל של עשור, השקל ממשיך להתחזק

כתגובה על הטלת המכסים של טראמפ מסוף השבוע עוצרת סין את היבוא החקלאי מארה"ב ונותנת למטבע המקומי ליפול מעבר לסף של ה-7 יואן לדולר; הין מתחזק ב-0.5% מול המטבע האמריקאי; בשוק המקומי: הדולר יורד ב-0.4% ונסחר ב-3.49 שקלים

שבוע המסחר במט"ח נפתח בסערה בשווקים הבינ"ל עם נפילה חופשית ביואן הסיני מול התחזקות במקבילו היפני, ומגמה מעורבת באירופה. אצלינו עולם כמנהגו נוהג - השקל ממשיך לטפס מול המטבע האמריקאי: הדולר יורד ב-0.4% ונסחר ב-3.49 שקלים, היורו יציב, נסחר ב-3.89 שקלים.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

ירידות שערים בעולם בעקבות המכסים של טראמפ

השבוע שבו נגידי העולם נכשלו בלשונם

אדום כהה בנעילה בוול סטריט לאחר ההסלמה במלחמת הסחר

 

בסין נמשכת הנפילה החופשית במטבע המקומי, שמידרדר מעבר לסף ה-7 יואן לדולר - שפל של עשור, בעקבות ההתעוררות המחודשת של עימות הסחר - לאחר שהיום הודיעה סין כי היא עוצרת את יבוא הסחורות החקלאיות מארה"ב כתגובה להודעה של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ על מכסים חדשים, בין היתר על התבואה. טראמפ הודיע במפתיע בשבוע שעבר כי החלק מה-1 בספטמבר יוטלו מכסים של 10% על מוצרים מיובאים מסין בסכום של 300 מיליארד דולר לשנה.

היואן הסיני קורס לשפל של עשור (צילום: AFP) (צילום: AFP)
היואן הסיני קורס לשפל של עשור(צילום: AFP)
 

היואן נופל ב-1.3% לסביבת 7.03 דולר; מול הזינוק של המטבע האמריקאי מול מקבילו הסיני, ביפן התמונה שונה - הדולר נסוג ב-0.6% מול הין המקומי והצמד נסחר ב-105.93 ין לדולר; באירופה: היורו עולה ב-0.2% ל-1.113 דולר, הפאונד יורד ב-0.2% ל-1.213 דולר.

 

ביקורת נגד טראמפ

המהלך של של ממשלת סין לעצור את יבוא הסחורות החקלאיות מארה"ב, שמגיע כאמור ימים ספורים לאחר איום המכסים של טראמפ, מתייחס לחלק מהביקורת העיקרית של טראמפ נגד סין: שהממשלה מנהלת את המטבע בצורה לא הוגנת על מנת לסייע ליצואנים ושהיא לא עמדה בהבטחתה מיוני להגדיל את רכישות היבול האמריקאי. המשקיעים מיהרו למכור בתגובה מניות של חברות אסייתיות ומטבעות של שווקים מתעוררים, והחליפו אותם בנכסים הנחשבים מקלט בטוח כמו הין היפני, אג"ח אמריקאיות וזהב.

 

"זה נחשב לאחד התרחישים הגרועים ביותר שיכולנו לצפות לו", הגיב מייקל אברי, שעומד בראש חטיבת המחקר בשוקי ההון של אסיה ברבובנק בהונג קונג. "קודם הירידות בשווקים, ואז טראמפ יתעורר והכל המצב יהפוך ידרדר הרבה יותר".

 

האיום החדש הפתיע רבים שכן פורסם ימים ספורים לאחר שהתחדש המו"מ בין הצדדים. בכלי התקשורת הממשלתיים בסין העבירו ביקורת חריפה נגד טראמפ בימים האחרונים, ואפילו העלו את האפשרות שהממשלה תעצור את המשך השיחות על הסכם סחר.

 

גם מדד MSCI לאזור אסיה והפסיפיק צפוי לרשום היום את הירידות החדות ביותר מאז מרץ.

 

העלייה בשקל

ביום רביעי האחרון, סופו של חודש יולי, סגר השקל עלייה חודשית של 2.7% מול סל המטבעות - מבדיקת לאומי שוקי הון עולה שהמטבע הישראלי היה המטבע החזק בעולם בתקופה זו. מתחילת השנה רשם השקל עלייה כוללת של 7.5%, אך רק נראה שרק עתה, אולי, בנק ישראל החליט לפעול.

 

"ההצהרה החריגה של נגיד בנק ישראל השבוע מורידה מהפרק העלאות ריבית בעתיד הנראה לעין. הנגיד הצהיר כי בנק ישראל לא יהסס להשתמש בכלים נוספים העומדים לרשותו ונראה כי התערבות מחודשת בשוק המט"ח, אם כי ככל הנראה רק בנסיבות במקרים של תפקוד לא תקין של השוק, על הפרק"", אומרים גיל מיכאל בפמן ודודי רזניק, הכלכלן הראשי ואטרטג הריביות (בהתאמה) בלאומי שוקי הון.

 

"כרגע השווקים הורידו כמעט לחלוטין את האפשרות להעלאות ריבית בישראל בשנה הקרובה, העלייה בחוסר הוודאות בעולם כתוצאה מהמשך והסלמת מלחמת הסחר בין ארה"ב לבין סין, בשילוב ההרחבות המוניטאריות בעולם לא הותירו ברירה בפני נגיד בנק ישראל. עם זאת, נתוני המאקרו והגורמים הבסיסיים תומכים במגמת התחזקות השקל, כמעט ללא קשר לסביבת הריבית, הצפויה להימשך על פני זמן גם אם לא בקצב המהיר של החודש האחרון", הוסיפו בפמן ורזניק.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
יואן. המטבע הסיני
צילום: AFP
מומלצים