שתף קטע נבחר

מתיחות בין איביץ' לשחקנים, ביקורת במועדון על דור פרץ

גם בסודובה הליטאית הופתעו מהחולשה של מכבי תל אביב בהפסד 2:1 המביך בנתניה. שחקנים בקבוצה טוענים שאלירן עטר היה צריך לשחק יותר. ביקורת על הקשר שהצטיין בעונה שעברה: "כשהראש שלו לא נמצא 100 אחוז במועדון, רואים את ההשפעה על כר הדשא"

 

תצוגת הכדורגל הגרועה ביותר של מכבי תל אביב בשנים האחרונות באירופה, ההפסד הביתי 2:1 לסודובה הליטאית, הדאיגה מאוד את ראשי המועדון ובין השאר את ולדימיר איביץ', שהגדיר את המשחק אמש כבושה וכגרוע ביותר מאז שהגיע לקבוצה. למרות זאת, המאמן מאמין שקבוצתו עוד מסוגלת להפוך את התוצאה בליטא בשבוע הבא.

 

"ציפינו למכבי תל אביב חזקה יותר, הופתענו מהחולשה שלה". רק מהמשפט הזה של סמיר קרלה, הבלם הבוסני של סודובה וכובש השער הראשון, ניתן להבין עד כמה האלופה הישראלית במשבר. מה שעבד נהדר בעונה שעברה הפך מאז תחילת הקיץ לחלום בלהות. ההפסד המביך לאלופת ליטא, שלא הייתה מעולם בשלב בתים באירופה, הוציא לא מעט תסכול מאנשי המועדון שאף הגדירו את המחדל ככתם שחור עצום בהיסטוריה של מכבי תל אביב, אפילו יותר מהפסד החוץ לסנטה קולומה מאנדורה לפני 12 שנה.

 

פרץ, אמאדור, גלזר ויאנוטיס מאוכזבים (צילום: ראובן שוורץ)
"משחק ההגנה קטסטרופלי", אמר אחד מראשי המועדון(צילום: ראובן שוורץ)

שחקנים במכבי אמרו אתמול (חמישי): "ספגנו שני שערים שאסור היה לנו לספוג, באימונים אנחנו ערוכים למצבים האלה אבל למרות זאת אנחנו סופגים ארבע שערים מתוך חמישה מצבים נייחים". במועדון מתרצים את המצב בזחיחות השחקנים לאחר הזכייה באליפות. "הם לא רעבים וזה גורם לנו לשקול ולחשוב לגבי עתידם של מספר שחקנים", אמר אחד מראשי המועדון. "משחק ההגנה הוא קטסטרופלי. הפעם אי אפשר יהיה להאשים את השוער היווני יאניוטיס, אלא את שחקני ההגנה בלבד".

 

איביץ' מאשים את השחקנים בכך שהם זחוחים ולא נותנים את המקסימום. שחקנים בקבוצה מתוסכלים ועלתה טענה מצידם שאלירן עטר היה צריך לקבל קרדיט נרחב יותר. המנכ"ל בן מנספורד מתכנן להתערב כדי להרגיע את המתיחות שנוצרה בין איביץ' לשחקנים. במכבי ת"א מודאגים גם מתגובת האוהדים, שמא יימנעו מרכישת מינויים. המועדון הציב כיעד למכור עשרים אלף מינויים, שאמורים לאכלס את יציעי בלומפילד המחודש.

 

ולדימיר איביץ' (צילום: ראובן שוורץ)
ולדימיר איביץ'. צפוי לשנות את ההרכב(צילום: ראובן שוורץ)

 

סודובה חוגגת (צילום: ראובן שוורץ)
סודובה חוגגת בנתניה. גרוע יותר מסנטה קולומה?(צילום: ראובן שוורץ)

 

מיכה: "לספוג פעמיים מול קבוצה כזו זה יותר מדי"

איביץ'  מתכוון לשנות את ההרכב במשחק הגומלין בשבוע הבא. גם שחקנים כמו עדן קארצב ומתן חוזז עשויים לבוא בחשבון במטרה לרענן את המשחק התקוע של הקבוצה. "זה היה משחק נורא, אני מתבייש. זו לא מכבי וזה לא מה שהאוהדים רצו. כדי לנצח אתה חייב להיות רעב, ואת זה לא ראינו במשחק. לחשוב שחלמנו להיות בשלב הבתים של ליגת האלופות ועכשיו אנחנו בספק אם נצליח להגיע לשלב הבתים בליגה האירופית. אני רוצה רק להאמין שאנחנו יכולים להגיע", אמר הסרבי. דור מיכה סיכם את המפלה: "דברים שבאו לנו בקלות בעונה שעברה לא קורים השנה. משהו לא טוב עובר עלינו, לקבל שני שערים מול קבוצה כזו בבית זה יותר מדי". אם מכבי לא תעבור לשלב הבא היא תפסיד לא רק כסף, אלא גם ניקוד בדירוג הקבוצות באופ"א.

 

המאמן, שנכשל לפני שנה מול סארפסבורג הנורבגית, ידע שאחרי הסטירה המצלצלת מקלוז' בשבוע שעבר שחקניו יהיו חייבים לעבור את הקבוצה האלמונית יחסית מליטא, אבל המכונה הצהובה מהעונה שעברה מגלה בתוכה לא מעט סדקים. גם ההצבה של אנריק סאבוריט בהרכב ל-90 דקות, לאחר שלא התאמן עם הקבוצה בחודש האחרון, עוררה לא מעט תהיות לגבי איביץ'.

 

מכבי תל אביב (צילום: עוז מועלם)
דור פרץ. טעות גורלית(צילום: עוז מועלם)

 

לא רק איביץ' ספג ביקורות. איתי שכטר, דן גלזר ומאור קנדיל איכזבו אתמול את הצוות המקצועי והראשון אף הוחלף כבר בהפסקה. אכזבה גדולה עוד יותר בשבועיים האחרונים באה מאחד משחקני העונה של מכבי אשתקד, דור פרץ, שהיה אשם בשער השני כשלא סגר טוב את יאנקאוסקאס האורח. זה היה המשך ישיר של השער שהאלופה ספגה בקלוז' במשחק לפני שבועיים מטעות דומה. "דור פרץ הוא אחד מעמודי התווך שלנו, וכשהראש שלו לא נמצא 100 אחוז במועדון, רואים את ההשפעה על כר הדשא", אמרו במועדון הצהוב.

 

"כנראה שזה המשחק הכי גרוע שלנו באירופה ובכלל מתחילת העונה שעברה, אבל קרה מה שקרה ואנחנו חייבים להסתכל קדימה,

בתור אנשים שחוו דברים בכדורגל", אמר שחר פיבן בסיום המשחק.

שחר פיבן (צילום: ראובן שוורץ)
שחר פיבן. "לא בא בטענות לקהל"(צילום: ראובן שוורץ)

 

הבלם, שנחשב לאחד השחקנים המוערכים ביותר אצל המאמן הסרבי, ניסה להסביר את ההופעה המבישה: "הרגשתי בתוך המשחק שבאמת ניסינו. משהו לא עבד ולא התחבר והיו הרבה איבודי כדור. כשאתה סופג גולים ממצבים נייחים, שזה כנראה חוסר מזל, אתה חייב להתעשת. זה דבר מאוד קריטי ואם לא נשפר את זה כנראה לא נעבור שלב. אנחנו באמת קבוצה טובה יותר, וכמו שהם נתנו לנו פה שני שערים, אני מאמין שאנחנו יכולים ללכת ולכבוש שם שניים או יותר. הקבוצה נמדדת ברגעים הקשים שלה והשנה הולך לנו קשה יותר. המנהיגים של הקבוצה צריכים לאסוף את השחקנים".

 

על שריקות הבוז מהקהל בחלקים לא מעטים מהמשחק אמר פיבן: "הקהל של מכבי תל אביב תמיד מצפה מאיתנו השחקנים שנביא תארים, ננצח ונהיה בשלב הבתים בליגה אירופית. אני לא בא בטענות לקהל, הוא מדהים ויש רגעים קשים, ואין מה לעשות אלו הרגשות שלהם. הקהל הוא הכוח שלנו והטענות הם כלפינו. אני חושב שהבעיה היא לא רק בין ארבעת השחקנים בהגנה, כל המשחק ההגנתי לא מספיק טוב ואתה לא יכול לנצח שום משחק כשאתה סופג בקלות כזאת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אכזבה במכבי תל אביב
צילום: עוז מועלם
מומלצים