שתף קטע נבחר

אמריקן איירליינס תקבל 750 אלף אירו כדי לטוס לישראל

משרד התיירות ישלם את המענק לחברת התעופה הגדולה בעולם שתחל בספטמבר 2020 להפעיל קו ישיר לדאלאס. בישראל מקווים: הקו החדש יגדיל את מספר התיירים האוונגליסטים

מטוס בואינג 787-9 של אמריקן איירליינס (צילום: shutterstock)
מטוס בואינג 787-9 של אמריקן איירליינס(צילום: shutterstock)
 

חברת התעופה הגדולה בעולם, אמריקן איירליינס, תקבל ממשרד התיירות מענק של 750 אלף אירו עבור פתיחתו של קו חדש בין דאלאס לתל אביב. הכסף יועבר לחברה בתום שנת הפעילות הראשונה.

 

ריינאייר מתכננת לפטר כ-1,500 עובדים בשנה הקרובה

 

החברה האמריקנית שכבר פעלה בעבר בישראל, הודיעה לקראת בסוף השבוע כי החל מחודש ספטמבר 2020 היא תפעיל שלוש טיסות שבועיות בין דאלאס (טקסס) לתל אביב וכי החל מה-10 באוקטובר יהיה זמינים כרטיסים לטיסות אלה במערכת ההזמנות שלה. עוד הודיעה החברה כי הטיסות יופעלו במטוסי בואינג 787-9.

 

במשרד התיירות ניהלו זה כמה חודשים מגעים עם נציגים של החברה האמריקנית, במטרה להביא לפתיחת הקו. בחודש שעבר ביקרה בישראל משלחת של בכירים מהחברה ונפגשה עם מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ועם גורמים בענף התעופה. משתייכת לקבוצת מדינות הדרום הנוצריות אוונגליסטיות ובמשרד התיירות מקווים שפתיחת הקו תגדיל את התיירות האוונגליסטית לישראל.

 

כ-30% מהתיירים שמגיעים לישראל הם אזרחי ארצות הברית, וכ-25% מכלל הנוסעים בטיסות בינלאומיות ישירות מנתב"ג טסים בין ישראל לארה"ב.

אינפו תיירים תיירות יולי ()
 

הסיבוב הקודם של אמריקן איירליינס בישראל

הרומן של אמריקן איירליינס עם ישראל החל עוד בשנת 2001 כאשר רכשה את חברת TWA שפעלה בישראל ופשטה את הרגל. בענף העריכו אז כי אמריקן איירליינס תיכנס לפעילות בישראל, אולם זה לא קרה.

 

ב-2014 התמזגה אמריקן עם חברת USAIR וביצעה טיסות מפילדלפיה לתל אביב. אמריקן המשיכה במשך כמה חודשים להפעיל את הקו ואף טענה כי בכוונתה להרחיב את הפעילות שלה בארץ, אבל כמה חודשים לאחר מכן, וללא כל התראה מוקדמת, היא סגרה את הקו בשל "שיקולים מסחריים".

 

כניסתה של אמריקן לישראל תגדיל את התחרות בין חברות התעופה שפועלות בנתיב זה. כיום אל על (שיש לה קוד משותף עם אמריקן איירליינס) מפעילה טיסות לניו יורק, ניו ארק, בוסטון, מיאמי, לוס אנג׳לס, סן פרנסיסקו, לאס וגאס, וטיסות עונתיות לאורלנדו. חברת יונייטד מבצעת טיסות לניו ארק, וושינגטון וסן פרנסיסקו וחברת דלתא מבצעת טיסות לניו יורק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מטוס בואינג 787-9 של אמריקן איירליינס
צילום: shutterstock
מומלצים